2e internet lijn als fail safe neerleggen.

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 20:31
zoals tt all zegt

we zitten hier in een gebouw waar we nu inmiddels all een tijdje in vertieren en alles loopt prima.

mooie servertjes hangen er exchange server met alles erop en eraan veel gebruikers veel werk wat via internet gaat/moet (vooral rdw.nl is hier een zeer belangrijke web-site)

probleem is als volgt

als ons internet uitvalt zitten we in feite met een grote kostenpot omdat we niet meer kentekens kunnen natrekken via de rdw site.

nu was ons idee om een 2e internet lijn neer te leggen en deze als ''backup/fail safe'' te gaan gebruiken.

nu is het natuurlijk onzin om deze lijn niets te laten doen als hij niet nodig is dus was het idee om deze te laten bridgen/trunken.

probleem is dan natuurlijk dat de gateway gaat veranderen waardoor alle pc's weer geen internet hebben als bv verbinding 1 uitvalt..

nu hoor ik wel iedereen proxy servers schreeuwen en alle instellingen veranderen maar ik als redelijke noob op verbindingen trunken zit dan echt met de haren in mn hoofd.

hoe kan ik het beste de 2 verbindingen met elkaar laten werken zodat we de 2 lijnen kunnen bundelen en dat de exchange blijft draaien (ik snap dat als onze hoofdlijn wegvalt ook het e-mail verkeer wegvalt maar dat is niet het probleem we _moeten_ gewoon op internet kunnen daar komt het op neer)

op het moment zitten we bij tiscali ADSL 6 Mbit en willen we een soortgelijke verbinding erbij nemen (maar dan van een andere provider om ervoor te zorgen dat we niet beide lijnen verliezen)

dit word dus hoogstwaarschijnlijk ook een 6 Mbit ADSL lijntje (we hebben helaas geen kabel hier liggen)

ik ben momenteel druk bezig met onderzoeken naar mogelijkheden maar dacht hier zijn er vast wel een paar snuggere jongens die wel van wanten weten hoe dit het beste aangepakt kan worden.

excuus voor evt typ/spelfouten maar ik ben dyslecties en kan niet overall rekening mee houden.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Koop een router met dual-Wan. Daarmee kun je tweemaal internet aansluiten en heb je intern maar een enkele gateway. Bijvoorbeeld de pricewatch: DrayTek Vigor 2910 router (2x WAN, 4x 100mBPS, USB Printerport)

PSN: djmurcielago

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb je daar ook een telefoonlijn dan kun je zelfs nog een modemverbinding opzetten mocht er onverhoopt iets met de andere lijnen gebeuren. (b.v. storing in de trunking oplossing)
De snelheid is erg laag maar tijdelijk voor internet wel voldoende lijkt me.

edit: @TS, klopt. Je kan inderdaad maar beperkt internetten dan maar ja, in zo'n noodgeval stel je gewoon een paar medewerkers aan welke voor alle overigen zaken op internet uitvoeren. Indien mogelijk, want ik weet natuurlijk niet hoe het precies in gebruik is bij jullie ;)

[ Voor 35% gewijzigd door sh4d0wman op 27-11-2006 16:51 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• AjDuLion
Murcielago schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:40:
Koop een router met dual-Wan. Daarmee kun je tweemaal internet aansluiten en heb je intern maar een enkele gateway. Bijvoorbeeld de pricewatch: DrayTek Vigor 2910 router (2x WAN, 4x 100mBPS, USB Printerport)
kan ik hiermee ook ervoor zorgen dat de exchange server geen problemen gaat krijgen..

edit: ja dit kan dus via de load balancer zeggen dat bv op wan poort 1 de exchange moet gaan.

deze router ziet er zeker wel goed uit hier ga ik even wat meer info over bekijken.
sh4d0wman schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:42:
Heb je daar ook een telefoonlijn dan kun je zelfs nog een modemverbinding opzetten mocht er onverhoopt iets met de andere lijnen gebeuren. (b.v. storing in de trunking oplossing)
De snelheid is erg laag maar tijdelijk voor internet wel voldoende lijkt me.
we hebben rond de 64 telefoon lijnen dus dat zou moeten lukken toch ?

alleen is het niet mogelijk om via een inbel verbinding +- 100 pc's te laten internetten..

die dual wan router ga ik ff bekijken

[ Voor 7% gewijzigd door AjDuLion op 27-11-2006 16:53 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je kan er ipv een adsl verbinding ook een kabelverbinding bij nemen. Als dan een telefoonlijn kapot word getrokken dan werkt het internet via de kabel nog.

Verwijderd

Lancom ADSL modems zijn er bv met een ISDN aansluiting zodat die het automatisch overneemt wanneer de ADSL er uit vliegt. Alleen is internetten over ISDN erg langzaam.

http://www.lancom-systems.de/DSL-ISDN.38+M5d637b1e38d.0.html

@hurricane: Geen kabel daar, zie TS.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 16:53 ]

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-03 21:28
Hurricane schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:50:
Je kan er ipv een adsl verbinding ook een kabelverbinding bij nemen. Als dan een telefoonlijn kapot word getrokken dan werkt het internet via de kabel nog.
Hij zegt net dat ze geen kabel hebben ;)

• Hurricane
  • Laatst online: 15:09

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

offtopic:
Damn overheen gelezen.

• AjDuLion
Hurricane schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:50:
zie start post we hebben helaas geen kabel (en om nu een kabel abbo + internet abbo te nemen word dan weer te duur dan zouden we extreem gezegd wel 3 ADSL lijnen kunnen nemen)

telefoon kabel van de ADSL word niet zomaar kapot getrokken zijn maar beperkt aantal mensen die in het server hok mogen komen.
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:51:
Lancom ADSL modems zijn er bv met een ISDN aansluiting zodat die het automatisch overneemt wanneer de ADSL er uit vliegt. Alleen is internetten over ISDN erg langzaam.

http://www.lancom-systems.de/DSL-ISDN.38+M5d637b1e38d.0.html

@hurricane: Geen kabel daar, zie TS.
nogmaals ik weet zeker dat zelfs ISDN niet snel genoeg is om all het internet verkeer bij te houden wat hier geregeld word gedaan (we moeten kijken naar het bouwjaar van de auto's die we doorkrijgen en/of informatie opzoeken over bedrijven etc)

en het is niet een persoon die dit opzoekt maar zeker +- 20 man non stop.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Zit je met 100 man op 6 Mbit?
edit: 100 Pc's op 6Mbit is barweinig..

[ Voor 45% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 27-11-2006 16:59 ]

Verwijderd

Alleen mbt exchange, neem aan dat mail aan een zekere domeinnaam wordt doorgeschopt naar jullie ip-adres (van de ADSL verbinding), wanneer deze verbinding down is, is dat ip-adres dus niet beschikbaar, mail zal dan dus ook niet aankomen (of er moet een mogelijkheid zijn om in te stellen dat hij ge-serviced wordt op meerdere ip-adressen)

• AjDuLion
_AuToMaTiC_ schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:58:
Zit je met 100 man op 6 Mbit?
edit: 100 Pc's op 6Mbit is barweinig..
valt mee want...

gelukkig worden van die 100 pc's 72 toch redelijk gecapt op hun snelheid omdat zij eigenlijk niet mogen internetten (dit moeten we nog gaan instellen dat zij zelfs helemaal niet meer mogen gaan internetten)

het zijn die 20 users die echt bezig zijn met opzoeken van gegevens die gewoon van belang zijn.
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:59:
Alleen mbt exchange, neem aan dat mail aan een zekere domeinnaam wordt doorgeschopt naar jullie ip-adres (van de ADSL verbinding), wanneer deze verbinding down is, is dat ip-adres dus niet beschikbaar, mail zal dan dus ook niet aankomen (of er moet een mogelijkheid zijn om in te stellen dat hij ge-serviced wordt op meerdere ip-adressen)
klopt maar zoals ik in de start post aangeeft is het niet erg als de exchange eruit knalt (we kunnen dan via de andere verbinding voor de nodige mails via webmail nog benaderen en intern werkt alles nog en de gegevens kunnen nog opgezocht worden.

mail is niet het belangrijkste in dit geval het gaat erom dat er op internet gegaan kan worden om informatie op te zoeken.

edit :

werk zit er voor mij op ga nu naar huis maar zal daar nog wel ff verder dit topic in de gaten houden en natuurlijk posten.

[ Voor 4% gewijzigd door AjDuLion op 27-11-2006 17:03 ]

Verwijderd

Sorry ik was nog aan het tikken toen je dat postte. Je kan dan idd eens kijken naar dual/twin WAN oplossingen zoals deze: http://www.xincom.com/products/502/overview.php

[edit]

Symantec VPN 200
Nexland Pro800
BroDigit NFR3024
Hawking FR24
Xincom XC-DPG402
Xincom XC-DPG502
Xincom XC-DPG602
OvisLink MN200
HotBrick Firewall VPN 600/2
HotBrick Firewall VPN 1200/2
ZyXel ZyWall 35
Linksys RV082
Edimax BR-6624
Xterasys XR-4106
Pheenet BIG-02/4
Linksys RV016 - up to 7 WAN connections
Linksys RV042 - 2 connections
Symantec Security Gateway 360R
Hawking [H2BR4] Dual WAN 4-Port Firewall Router link

Lijstje met dual WANs die je kunt uitzoeken.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 11:00 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Misschien kan je ipv 6 Mbit beter Orange 20 mbit nemen, zou even duur moeten zijn :) (+-24,95)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eens gewoon gaan praten bij je ISP. Die kunnen je een zakelijke verbinding geven inclusief ondersteuning en apparatuur. Zal iets duurder zijn, maar vergelijk dat maar eens wat het je kost als je internet er uit valt. In geval van een SLA kun je die kosten, mits je SLA goed afgesloten is natuurlijk, zelfs vergoed krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
De Edimax BR-6104K is geen dual-wan.
Das de Edimax BR-6624

Actions speak louder than words

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Ok.. begrijp me goed maar dit is geen krietiek...
What tha *pling* moet je met een 6 MBIT consumenten lijn op een bedrijf waar je er met minimaal 20 man gebruikt maakt.....

Ik denk dat je eens goede afspraken met je baas en ISP moet gaan maken om in iedergeval van dat consumentenpakketje af te komen en over te stappen op een zakelijk abbo.
Want:
- Stel dat je lijn er toch uit vliegt... wat dan? Bij sommige providers duurt het wel 3 a 4 dagen voordat ze een stukkie hardware in de wijkcentrale hebben vervangen.. Nou ik kan me niet voorstellen dat jij daar op wacht.
- Zakelijk abbo -> Binnen x aantal uur een oplossing... kijk.. daar zit jij op te wachten! En of je dan een fail safe lijntje moet nemen... kweet niet hoor.. Denk niet dat het een super oplossing is.

In de meeste gevallen valt je lijn weg door graafwerkzaamheden (kabelbreuk) of dat er ergens een defect hangt in de wijkcentrale.
Kabel door > 2 x adsl weg
Defect > moet je mazzel hebben dat je op een ader gedeelte zit.

Dus conclusie.... ga eens overleggen met een ISP voor de zakelijke markt. :)
The Eagle schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:15:
Ik zou als ik jou was eens gewoon gaan praten bij je ISP. Die kunnen je een zakelijke verbinding geven inclusief ondersteuning en apparatuur. Zal iets duurder zijn, maar vergelijk dat maar eens wat het je kost als je internet er uit valt. In geval van een SLA kun je die kosten, mits je SLA goed afgesloten is natuurlijk, zelfs vergoed krijgen :)
Zucht... ik kom weer es te laat ;) naja iig een aanvulling op de jouwe ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RammY op 28-11-2006 11:58 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:59

ralpje

Deugpopje

RammY schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:58:
En niet een beetje te laat, maar bijna 19 uur te laat :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• AjDuLion
RammY schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:58:
Ok.. begrijp me goed maar dit is geen krietiek...
What tha *pling* moet je met een 6 MBIT consumenten lijn op een bedrijf waar je er met minimaal 20 man gebruikt maakt.....

Ik denk dat je eens goede afspraken met je baas en ISP moet gaan maken om in iedergeval van dat consumentenpakketje af te komen en over te stappen op een zakelijk abbo.
Want:
- Stel dat je lijn er toch uit vliegt... wat dan? Bij sommige providers duurt het wel 3 a 4 dagen voordat ze een stukkie hardware in de wijkcentrale hebben vervangen.. Nou ik kan me niet voorstellen dat jij daar op wacht.
- Zakelijk abbo -> Binnen x aantal uur een oplossing... kijk.. daar zit jij op te wachten! En of je dan een fail safe lijntje moet nemen... kweet niet hoor.. Denk niet dat het een super oplossing is.

In de meeste gevallen valt je lijn weg door graafwerkzaamheden (kabelbreuk) of dat er ergens een defect hangt in de wijkcentrale.
Kabel door > 2 x adsl weg
Defect > moet je mazzel hebben dat je op een ader gedeelte zit.

Dus conclusie.... ga eens overleggen met een ISP voor de zakelijke markt. :)

[...]

ben ik helemaal met je mee eens dat we een zakelijk abbo moeten nemen.

alleen hebben we aan de (die de meeste zakelijke abbo's hebben 1:1 lijn niets)

of ons internet nu met 400 kb/s gaat of met 10 kb/s (even extreem gemeten) maakt niet uit als de gegevens maar opkomen.

zelf zat ik ook met het voorstel om toch adsl/kabel te nemen omdat idd kabelbreuk is hoogstwaarschijnlijk beide lijnen plat (kreeg toen van de senior sysop als tegenwoord dat beide ISP's via andere wijkcentrale's werken) prima maar volgens mij huurt elke ISP van KPN de centrale's af maargoed..

puntje bij paaltje is dat ze willen dat we 2 consumenten lijnen nemen van adsl van 6MBit..

de keuze van de bovenstaande router met 2 wan poorten waren ze zeer enthousiast over.

ik ga zoiezow nog even kijken naar een zakelijke lijn als hoofdlijn (zitten nu bij tiscali dus ook bij tiscali kijken wat zij te bieden hebben)

edit:

we hebben 1x meegemaakt dat we 2 dagen geen internet hebben gehad en dit was 1 dag vanwege een aangemelde off-line gebeurtenis van 1 dag (was dus rekening mee gehouden en ook niets mis mee)

dat het 2 dagen heeft geduurt was vanwege dat het hele tiscali netwerk problemen had met de ADSL2 verbindingen...

dat was wel wat minder..

net ook nog even op een site gekeken en 7 vd 10 providers gaan via het KPN netwerk alleen bbned/tiscali/orange hebben hun eigen netwerk liggen.

betekent dit dat zij ook hun eigen wijkcentrales gebruiken of is dit hetzelfde idee dat alles toch via KPN gaat.

zakelijke abbo's zijn trouwens op een paar centen na even duur als de consumenten lijnen dus ik denk dat ik er zelfs 2 zakelijke lijnen uit kan trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door AjDuLion op 28-11-2006 16:21 ]

• RammY

RammY

Dát!

angel00008 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:03:
[...]

zelf zat ik ook met het voorstel om toch adsl/kabel te nemen omdat idd kabelbreuk is hoogstwaarschijnlijk beide lijnen plat (kreeg toen van de senior sysop als tegenwoord dat beide ISP's via andere wijkcentrale's werken) prima maar volgens mij huurt elke ISP van KPN de centrale's af maargoed..
Dat zou betekenen dat jij vanaf/naar je locatie een koperlijn hebt liggen naar 2 verschillende MDF's... Hmm leuk :)
Maar denk het niet ;)
Daar zouden heeeel veel mensen baat bij hebben die op hun centrale geen dsl kunnen krijgen (of ADSL2+ oid.)..
Die vlieger gaat niet op :)
angel00008 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:03:
[...]

net ook nog even op een site gekeken en 7 vd 10 providers gaan via het KPN netwerk alleen bbned/tiscali/orange hebben hun eigen netwerk liggen.

betekent dit dat zij ook hun eigen wijkcentrales gebruiken of is dit hetzelfde idee dat alles toch via KPN gaat.

zakelijke abbo's zijn trouwens op een paar centen na even duur als de consumenten lijnen dus ik denk dat ik er zelfs 2 zakelijke lijnen uit kan trekken.
Alle providers gaan een stukje over de lijn van KPN. Het koper wat in de straat ligt is ook eigendom van KPN.
Dus het zal altijd over de KPN lijn gaan.
En tevens moet ik de eerste provider die zijn eigen centrale heeft nog meemaken (uitgezonderd van overheidsgebouwen).
Elke Telco boer hang bij KPN in de wijkcentrale. Dat een aantal providers hun eigen backbone hebben is dan wel weer waar. Dus idd BBned, Versatel (Tele2). Tiscali gaat geloof ik weer over of KPN of BBned. Orange weet ik niet zeker...

Maargoed.. als die hoge piefen het beter weten :) kunnen ze nooit zeggen dat je ze niet hebt gewaarschuwd ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RammY op 29-11-2006 00:29 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Als je beide publieke IP adressen in de MX records opneemt, zal je mail in principe ook binnen blijven komen als 1 van de verbindingenw wegvalt.

Het 'local loop' deel van KPN naar de wijkcentrale is inderdaad erg kritisch.
Geen Wimax ofzo in de buurt ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RammY schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:25:
[...]

Dat zou betekenen dat jij vanaf/naar je locatie een koperlijn hebt liggen naar 2 verschillende MDF's... Hmm leuk :)
Maar denk het niet ;)
Daar zouden heeeel veel mensen baat bij hebben die op hun centrale geen dsl kunnen krijgen (of ADSL2+ oid.)..
Die vlieger gaat niet op :)
Kan wel, maar is uitzonderlijk. Mijn werk zit in een hoekpand, 2 adressen. 2 isra-punten die naar 2 verschillende wijkcentrales gaan en toch 1 pand.Was leuk toen we net in 1e instantie adsl aanvroegen ( toen het nog uitgerold werd door kpn ). 1e adres waar het op aangevraagd werd kon niet, wijkcentrale was was nog niet klaar. 2e adres kon wel. Toen de telefoniste vroeg waar de monteur heen moest kreeg ze weer het 1e adres te horen ( = winkelingang ) snapte ze niet helemaal. Telefoongesprek duurde toenderijd geloof ik wel 45 min. voordat ze het snapten.

Dus het kan wel en volgens mij is het nog niet eens zo super uitzonderlijk.

[...]

Alle providers gaan een stukje over de lijn van KPN. Het koper wat in de straat ligt is ook eigendom van KPN.
Dus het zal altijd over de KPN lijn gaan.
En tevens moet ik de eerste provider die zijn eigen centrale heeft nog meemaken (uitgezonderd van overheidsgebouwen).
Elke Telco boer hang bij KPN in de wijkcentrale. Dat een aantal providers hun eigen backbone hebben is dan wel weer waar. Dus idd BBned, Versatel (Tele2). Tiscali gaat geloof ik weer over of KPN of BBned. Orange weet ik niet zeker...

Maargoed.. als die hoge piefen het beter weten :) kunnen ze nooit zeggen dat je ze niet hebt gewaarschuwd ;)
[/quote]
Klopt, deze oplossing ( 2 abbo's op 1 isra punt ) is absoluut niet failsafe, alle bekabeling tot en met wijkcentrale is voor allebei de lijnen hetzelfde. Bij veel providers is zelfs het hele netwerk hetzelfde, alleen hangen er aan het einde andere servers aan het netwerk ( vb. het net / xs4all / planet / kpn direct adsl draait allemaal over het netwerk van kpn. Is er een storing op kpn netwerk liggen al deze providers eruit ) En zelfs voor de providers met eigen netwerken is het nog maar de vraag of hun eigen netwerk echt tot in jouw wijkcentrale loopt of dat ze gewoon een stuk bandbreedte in de wijkcentrale hebben gehuurd van kpn omdat er te weinig klanten zijn om zelf iets in de wijkcentrale neer te hangen.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:53

Geckoo

Good news, everyone!

geen idee wat of hoe de kosten zijn, maar eventueel een secundaire verbinding met een sataliet?
ik weet dat de latenci erg hoog is maar je bent niet afhankelijk van kabels van en naar een wijkcentralen.
via de site van de meestveelbelovende jonge ondernemer kan je wat naast elkaar bekijken.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• RammY

RammY

Dát!

Gomez12 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 01:17:
[...]

Kan wel, maar is uitzonderlijk. Mijn werk zit in een hoekpand, 2 adressen. 2 isra-punten die naar 2 verschillende wijkcentrales gaan en toch 1 pand.Was leuk toen we net in 1e instantie adsl aanvroegen ( toen het nog uitgerold werd door kpn ). 1e adres waar het op aangevraagd werd kon niet, wijkcentrale was was nog niet klaar. 2e adres kon wel. Toen de telefoniste vroeg waar de monteur heen moest kreeg ze weer het 1e adres te horen ( = winkelingang ) snapte ze niet helemaal. Telefoongesprek duurde toenderijd geloof ik wel 45 min. voordat ze het snapten.

Dus het kan wel en volgens mij is het nog niet eens zo super uitzonderlijk.
In de meeste plaatsen zijn er 1, hooguit 2 MDF's .. in de grotere natuurlijk meer (Rotterdam met een stuk of 20 MDF's).
Dus kwa normale consumenten kom het iig erg weinig voor.. of je moet mazzel hebben.
Maargoed. Dat zou de TS dus even moeten uitvogelen bij KPN of er op dat adres/adressen meerdere ISRA's zitten en zoja op welke MDF deze uitkomt.
(KPN Wholesale rocks daarin ;) geen toegang thuis :( )

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-03 07:03

McMiGHtY

- burp -

Wij hebben bij een klant een fail-over internetverbinding gerealiseerd. Dit door middel van een Stonegate Sg500 en een BBned en een KPN verbinding.

Deze is reeds getest, tijdens een storing van de KPN bleef de internet verbinding keurig op.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05-2025

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

McMiGHtY schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:16:
Wij hebben bij een klant een fail-over internetverbinding gerealiseerd. Dit door middel van een Stonegate Sg500 en een BBned en een KPN verbinding.

Deze is reeds getest, tijdens een storing van de KPN bleef de internet verbinding keurig op.
Storing van KPN.. dat zeg je goed.
Storing KPN betekend niet storing BBNed.
Je bedoelt waarschijnlijk een inlog storing. Dat betreft alleen maar de KPN based verbindingen.
Dus inderdaad, de verbinding blijft up.
Totdat ze voor je straat de kabel doortrekken :P
Dan heb je wel een probleem

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 19:13

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

The Eagle schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:15:
Afgezien van het feit dat je vaak alleen maar een gedeelte van je maandbedrag terugkrijgt, zijn vergoedingen imo helemaal niet het primaire voordeel van een SLA. Bij een fatsoenlijke SLA gaan ze harder voor je lopen dan bij een gemiddelde economy lijn. Dat is in de regel veel belangrijker dan 20,- retour krijgen omdat je er 10 dagen uit hebt gelegen.
Als internet zo belangrijk is voor jullie bedrijf, moet je al lang afstappen van die consumentenlijn en er niet een naast gaan leggen maar gewoon een fatsoenlijke zakelijke lijn nemen met het liefst een gold SLA (igv bijv. bbned)

I'm not as think as you stoned I am

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Als het niet extreem snel hoeft te zijn, en je wilt eigenlijk altijd internet hebben...

Dan zou ik een satteliet verbinding erbij nemen.
Is niet zo héél erg duur, en dan kan je een abbo op dataverbruik nemen, aangezien je die lijn alleen gebruikt wanneer écht nodig.

Edit: klik
Zie dat dit niet de goedkoopste is. Maar ik heb ze véél goedkoper gezien.
Desalniettemin zou het niet uit mogen maken als het je geld kost als je zonder zit.

Een greep uit onze (hun) oplossingen:

* Uw tweede huis in het buitenland.
* Een backup noodverbinding om nooit zonder te zitten.
* Een mobiele verbinding door Europa voor audio, video of een rijdend kantoor.
* Een tijdelijke verbinding voor een bouwput.
* Een VPN of Citrix connectie.
* Een remote verbinding met bijvoorbeeld videobewaking.
* In Nederland, Europa en wereldwijd.

[ Voor 57% gewijzigd door Raymond P op 30-11-2006 10:37 ]

- knip -

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Veel keuzes voor inet;
LijnSpeedBetrouwb.Stuk trekkenStoringPrijs
KPN ADSLZeer hoogHoogZeldenSomsLaag
BBNed ADSLZeer hoogHoogZeldenSomsLaag
Zakelijk huurlijnHoogZeer hoogZeldenZeldenMiddel
SatellietMiddelHoogGeenSomsHoog
KabelZeer hoogHoogZeldenSomsLaag
GPRSZeer laagMiddelGeenSomsLaag
UMTSMiddelMiddelGeenSomsMiddel
Modem/ISDNLaagHoogZeldenSomsLaag

Alles wat via telefoon gaat deelt samen de risico van stuk trekken. elke ADSL, ISDN en Modem kunnen dus wegvallen.
Bij kabel is er soms DNS server storing (gebeurt vaker dan ADSL) zodat websites niet meer goed bereikbaar zijn.
GPRS en UMTS kunnen tegenwoordig onbeperkt internet gaan bij speciale abonnement. UMTS is alleen flink duurder.
Storing varieert per KPN of BBned. Mocht er toch AMS-IX switch wegvallen, dan hebben we ook weinig aan, al is dat zeldzaam. Naar mijn gevoel is er meer storingkans bij KPN dan bij BBned.
Met zakelijk huurlijn word je sneller geholpen zoals eerder gemeld, maar dat komt ook omdat je speciaal voor betaalt met een serivce contract. Ze worden apart aangelegd hiervoor. Ik heb eigenlijk niet over normale zakelijk ADSL, maar een huurlijn! Wat je bij providers op zakelijk deel klikt is niet allemaal huurlijnen. Je krijgt dezelfde modem voor zoals particulieren doen en kunnen dus ook last van storingen hebben net als anderen.

Mocht er iets niet kloppen aan aantal punten, dan mijn excuses hiervoor. :)
Pagina: 1