[2003] Rechten anders onder IIS?

Pagina: 1
Acties:

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Topicstarter
Ik ben bezig met een scriptje om PCs binnen een domein aan te kunnen zetten d.m.v. WOL en met een remote shutdown weer uit te kunnen zetten. Werkt allemaal prima, behalve de shutdowns.
Ik heb een klein ASP scriptje geschreven om dit te testen:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<%
Option Explicit

Dim WshShell, output, input
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")

input = "shutdown.exe -s -m \\" & Request.QueryString("pcnaam") & " -t 60 -c ""Afgesloten vanaf website"""
Set output = WshShell.Exec(input)
%>

Ik draai dit onder een domain administrator username (ingesteld in IIS), en als ik de username uitprint in het script (Set objNet = CreateObject("WScript.NetWork"); Response.Write objNet.UserName) toont dit ook netjes die username.
Het shutdown commando geeft echter altijd een "WS15: Toegang geweigerd.(5)" terug. Als ik het commando letterlijk kopieer en plak en op een willekeurig workstation of de server waarop ik met diezelfde user ben ingelogd, werkt dit prima.

Kennelijk is er dus iets waardoor die user onder IIS minder rechten heeft.
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Remote shutdown kan je ook doen mbv Win32_OperatingSystem: http://msdn.microsoft.com...win32_operatingsystem.asp

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Topicstarter
Dat werkt inderdaad wel, het enige probleem hiermee is dat het gelijk gebeurd, je krijgt geen venstertje met reden en een countdown zoals je krijgt met shutdown.
Win32ShutdownTracker is helaas pas vanaf Vista :/
Voorlopig wel een oplossing, maar ik zou toch graag dat venstertje + countdown krijgen.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
IIS5 of IIS6? IIS6 kun je even kijken waar de identity van de application pool onder draait, tenzij je dit bedoelt dat je ingesteld hebt.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Topicstarter
IIS 6, en dat heb ik goed ingesteld :)