[WUSB54G V4] Geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Een klant van mij heeft nu een klein jaar draadloos internet met deze usb adapter, en het werkt allemaal perfect! Tot op een paar dagen geleden.

Ik kreeg een telefoontje dat hij geen internet en geen email meer had.

De adapter krijgt netjes een IP adres van de gateway, internet doet het gewoon (de andere clients kunnen wel rustig internetten). Ik kan met de pc ook naar buiten pingen, krijg netjes een antwoord.

Maar! nu komt het: Zodra ik een internet pagina probeer te openen krijg ik de melding: website gevonden, wacht op antwoord... en daar blijft het bij!

Nu denken jullie natuurlijk, ach spyware, maar nee! Ik heb namelijk de pc helemaal opnieuw geinstalleerd en het werkt nogsteeds niet. Om te testen of het aan de usb receiver ligt heb ik hem op mijn eigen pc aangesloten en verbinding laten maken, wederom geen internet!

Het rare is, ik kan wel gewoon de configuratie pagina van de linksys router openen!! Alleen ik kan niet naar buiten toe.

Nog even de hardware op een rijtje:

- WUSB54G V4
- WRT54GX
- WINXP SP2 (Schone install)

Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe drivers
- Schone installatie
- geprobeerd op andere pc MET andere usb kabel op hetzelfde WLAN, ga het zo nogmaals proberen op een ander WLAN

Nog even in het kort wat het probleem is:

- Geen internet via USB adapter, pc blijft stilstaan bij Website gevonden, wacht op antwoord (Zowel IE als FireFox)
- Pingen naar buiten is geen probleem, DNS probleem is het dus niet
- Router config interface is gewoon te benaderen via de USB adapter

Iemand nog ideeen?

Verwijderd

Firmware updaten?

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 22:13
Toevallig niet de Windows firewall aan of een andere ?

bl44t

• Mishmash
Nee, geen windows firewall aan, geen firmware update (die zijn er niet voor die USB adapter)

Waar ik wel net achter kom is dat hij het wel gewoon doet op een ander access point!! Ik ga nu dus verder zoeken in de richting van de router...

• Mishmash
Het bleek dus aan de router te liggen... Na een reboot kon met de usb adapter weer vrolijk gesurft worden.

Echter, nu hebben ze weer een nieuw probleem: Met regelmaat word de verbinding verbroken en weer tot stand gebracht. Ik heb het kanaal al aangepast van 6 naar 12, dit heeft echter niks uit mogen maken.

Zou de adapter dan toch aan het eind van z'n latijn zijn?

Verwijderd

verlaag de beacon interval naar 50 en de fragmentation treshold en de RTS treshold eens naar 2304, dan is het wireless netwerk stukje stabieler, staat btw bij wireless>advanced wireless settings

is het zo dat andere pc's ook last hebben van het onstabiele netwerk?

zorg voor de nieuwste drivers van de kaart en de nieuwste FW voor de GX

Nieuwste FW is

WRT54GX v1 1.02.10>linksys.com
WRT54GX v2 2.00.18>moet je ff bellen naar de linksys helpdesk
Pagina: 1