Een klant van mij heeft nu een klein jaar draadloos internet met deze usb adapter, en het werkt allemaal perfect! Tot op een paar dagen geleden.
Ik kreeg een telefoontje dat hij geen internet en geen email meer had.
De adapter krijgt netjes een IP adres van de gateway, internet doet het gewoon (de andere clients kunnen wel rustig internetten). Ik kan met de pc ook naar buiten pingen, krijg netjes een antwoord.
Maar! nu komt het: Zodra ik een internet pagina probeer te openen krijg ik de melding: website gevonden, wacht op antwoord... en daar blijft het bij!
Nu denken jullie natuurlijk, ach spyware, maar nee! Ik heb namelijk de pc helemaal opnieuw geinstalleerd en het werkt nogsteeds niet. Om te testen of het aan de usb receiver ligt heb ik hem op mijn eigen pc aangesloten en verbinding laten maken, wederom geen internet!
Het rare is, ik kan wel gewoon de configuratie pagina van de linksys router openen!! Alleen ik kan niet naar buiten toe.
Nog even de hardware op een rijtje:
- WUSB54G V4
- WRT54GX
- WINXP SP2 (Schone install)
Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe drivers
- Schone installatie
- geprobeerd op andere pc MET andere usb kabel op hetzelfde WLAN, ga het zo nogmaals proberen op een ander WLAN
Nog even in het kort wat het probleem is:
- Geen internet via USB adapter, pc blijft stilstaan bij Website gevonden, wacht op antwoord (Zowel IE als FireFox)
- Pingen naar buiten is geen probleem, DNS probleem is het dus niet
- Router config interface is gewoon te benaderen via de USB adapter
Iemand nog ideeen?
Ik kreeg een telefoontje dat hij geen internet en geen email meer had.
De adapter krijgt netjes een IP adres van de gateway, internet doet het gewoon (de andere clients kunnen wel rustig internetten). Ik kan met de pc ook naar buiten pingen, krijg netjes een antwoord.
Maar! nu komt het: Zodra ik een internet pagina probeer te openen krijg ik de melding: website gevonden, wacht op antwoord... en daar blijft het bij!
Nu denken jullie natuurlijk, ach spyware, maar nee! Ik heb namelijk de pc helemaal opnieuw geinstalleerd en het werkt nogsteeds niet. Om te testen of het aan de usb receiver ligt heb ik hem op mijn eigen pc aangesloten en verbinding laten maken, wederom geen internet!
Het rare is, ik kan wel gewoon de configuratie pagina van de linksys router openen!! Alleen ik kan niet naar buiten toe.
Nog even de hardware op een rijtje:
- WUSB54G V4
- WRT54GX
- WINXP SP2 (Schone install)
Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe drivers
- Schone installatie
- geprobeerd op andere pc MET andere usb kabel op hetzelfde WLAN, ga het zo nogmaals proberen op een ander WLAN
Nog even in het kort wat het probleem is:
- Geen internet via USB adapter, pc blijft stilstaan bij Website gevonden, wacht op antwoord (Zowel IE als FireFox)
- Pingen naar buiten is geen probleem, DNS probleem is het dus niet
- Router config interface is gewoon te benaderen via de USB adapter
Iemand nog ideeen?