Nieuw venster openen in plaats van tab, hoe te doen?

Pagina: 1
Acties:

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Ik heb op t forum niets kunnen vinden waar dit specifieke probleem wordt behandeld.

Ik ben bezig met een site te maken met een mogelijkheid tot het vinden van een routebeschrijving (link naar map24). Nu heb ik het volgende probleem:

De link naar het invulscherm opent een nieuw venster met vaste afmetingen.
<INPUT type="button" value="Route" onClick="window.open('route3.html','mywindow','width=220,height=390')" >

Tot zover geen probleem. Als ik in dat kleine venster dan een route bereken opent IE een nieuw venster, maar in Firefox heb ik de "force tabs" aan staan en opent ie een nieuwe tab in dat kleine (niet verstelbare) venster.
Dit is de code:
<FORM name=link2map24 onsubmit=map24_removeDefaultValues(); window.open(); action=http://link2.map24.com method=get target=_blank><INPUT type=hidden value=bffeded1 name=lid> <INPUT type=hidden value=JAVA name=maptype> <INPUT type=hidden value=1500 name=width> <INPUT type=hidden value=route name=action> <INPUT type=hidden value="xx" name=dstreet> <INPUT type=hidden value="xx" name=dzip> <INPUT type=hidden value="xx" name=dcity> <INPUT type=hidden value=NL name=dcountry> <INPUT type=hidden value=fast name=rtype><INPUT type=hidden value="xx" name=dname>

Ik heb wel een idee dat het 'm in dat 'open.window' zit, want dat kleine venster lukt wel in een nieuw venster, maar ik weet niet hoe ik dat moet combineren met bovenstaande. Weet iemand raad?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

SamPatterson, je kunt code gewoon op het forum in CODE-tags invoegen: [code][/code]

wat betreft je probleem, dat is toch gewoon een instelling van de gebruiker, als deze 'force tabs' aan heeft staan heeft hij zelf ervoor gekoezn om geen nieuwe vensters te openen, maar juist nieuwe tabs... daar zijn dan geen 'omweggetjes' omheen... (dat zou wel heel erg zijn: als je als gebruiker wel je voorkeur kunt instellen, maar dan allerleid uitvluchten zijn voor de websitebouwers om toch het gedrag te geven dat je als gebruiker juist bewust niet prefereert)

als het voor jou erg belangrijk is om de route in een specifiek 'vast' venster te openen, kun je kijken of dat lukt door een aanpassing van je javascript, welke dan een IFRAME opent in een 'zwevende' layer (met een eigen 'kruisje' dat dat 'custom' venster dan wer doet sluiten) ..
dat 'venster' is dan custom gemaakt in je eigen bestaande HTML-pagina ..

Ik meen echte dat Map24 sowieso een eigen AJAX API aanbiedt die zulke dingen al gestandaardiseerd aanbiedt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen