heeya.
ik heb net een 10/100/1000mbps pcmcia netwerkkaartje gekregen.
nu heb ik op me laptop altijd grote bestanden staan en als ik dat via de switch overstuur duurt dat eeuwen.
dus nu heb ik me pc en laptop direct met elkaar gekoppelt via die pcmcia kaartje.
me pc heeft 2 gigabit aansluitingen en me laptop nu dus 1gig en één 100mbps aansluiting.
me laptop en pc hebben via de switch internet.
het is misschien een beetje onzin maar ik zou het graag zo willen hebben.
voor de duidelijkheid heb ik ff een tekeningetje gemaakt.

nu heb ik alles geinstalleert en de kaart werkt ook als ik hem op de switch aansluit.(de 100mbps er natuurlijk wel uit)
alleen als ik hem direct aansluit krijg ik een "halve" verbinding bij alle 2 de pc's
heeft iemand enig idee of dit kan werken?
zoja hoe.
ik heb echt de ballen verstand van netwerk.gewoon netwerkje kan ik nog maar dit gaat tever (blijkbaar)
alvast bedankt voor de moeite.
ik heb net een 10/100/1000mbps pcmcia netwerkkaartje gekregen.
nu heb ik op me laptop altijd grote bestanden staan en als ik dat via de switch overstuur duurt dat eeuwen.
dus nu heb ik me pc en laptop direct met elkaar gekoppelt via die pcmcia kaartje.
me pc heeft 2 gigabit aansluitingen en me laptop nu dus 1gig en één 100mbps aansluiting.
me laptop en pc hebben via de switch internet.
het is misschien een beetje onzin maar ik zou het graag zo willen hebben.
voor de duidelijkheid heb ik ff een tekeningetje gemaakt.

nu heb ik alles geinstalleert en de kaart werkt ook als ik hem op de switch aansluit.(de 100mbps er natuurlijk wel uit)
alleen als ik hem direct aansluit krijg ik een "halve" verbinding bij alle 2 de pc's
heeft iemand enig idee of dit kan werken?
zoja hoe.
ik heb echt de ballen verstand van netwerk.gewoon netwerkje kan ik nog maar dit gaat tever (blijkbaar)
alvast bedankt voor de moeite.