Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Haardvuureffect generator gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:58 ]

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:53:
Ik zoek een schema of klein apparaatje die het geluid maakt van een knetterend haardvuur. Is iemand al eens zoiets tegengekomen?

Ik heb me al suf gezocht op het internet maar niets gevonden.

Als alternatief kan ik een DVD kopen en dan de audio rippen, die op CD zetten en dan een oude CD speler ombouwen tot haardvuureffect generator. Maar dat moet eenvoudiger kunnen wat mij betreft...

Volgens mij zijn er ook wel van die electrische vuur kachels die geluid maken, Wat zit daar dan in? iemand ? Fototje van het dingetje dat het geluid maakt toevallig?
Of de DVD gewoon aanzetten en de TV uit? ;)

Maar waarom alleen geluid?

Verwijderd

Topicstarter
.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Wat een leuk idee! _/-\o_ een reden (behalve verbouwing) dat ik mijn electrohaart heb weggedaan is omdat hij niet echtgenoeg was en ik het geluid miste.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, waarom zou je speciefiek op zoek gaan naar een element wat exact dat geluid gaat afspelen? Het lijkt me handiger om gewoon een element te halen die een geluid af kan spelen en daar dan die dat geripte DVD geluid op zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Inderdaad, er ligt op het moment bij de FreeRecordShop een dvd die jij zoekt in de afprijs-schappen (tenminste, hier in Leeuwarden) Ik heb hem horen spelen en het knisperende geluidje wat je zoekt staat er goed te horen op.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:21
Waar je wel op moet gaan letten dat het niet een stukje is van 5sec wat steeds in een loop gaat. Dan hoor je telkens hetzelfde, wel zorgen dat je een beetje een lang stuk hebt.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan bij de modelbouwzaak wel van die dingetjes kopen, ik heb ze gezien bij iemand die zoiets had gedaan voor zijn modelbaan. Je kan dan je eigen geluidje opnemen en laten loopen. conrad heeft ze ook, die heeft veel modelspullen.

Of je zet gewoon een speakertje aan een TL starter :P

Verwijderd

Topicstarter
.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nee conrad heeft geen haardvuur generator maar wel sound modules waar je zelf je geluid in kan opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
.

• ThinkPad
  • Laatst online: 18:21
Je zou kunnen proberen om wat informatie los te krijgen door een mail te sturen naar de fabrikant van die nephaarden. :)

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:58 ]

• Bastiaan V
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:10:
Heeft iemand wel eens een MP3 speler usb-stick aan het autostarten gekregen? Na het toevoegen v.d. spanning moet ik hem handmatig aanzetten en starten...
dat is natuurlijk prima op te lossen met een condensatortje en een transistortje...

Verwijderd

Als je een ingewikkelde oplossing zoekt, wat d8 je van dit: haardvuur heeft geknetter maar soms ook wel knal geluiden. Als je nu eens wat geluiden sampled en een soort midi speler bouwt die random samples aan elkaar afspeelt omzo niet geirriteerd te raken een een repeatend geluid. :D
Pagina: 1