Roaming profile wil niet laden

Pagina: 1
Acties:

• beyonix
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08-2020
Beste mensen,

Alvast bedankt voor het kijken, altijd relaxed als je zelf even het antwoord niet kan vinden en iemand kan je misschien helpen!

Goed mijn probleem zit hem dus hier. Ik heb een Windows XP Pro machine en een Debian servertje waar Samba op draait (tot zover geen fouten gezien). Nou heb ik het userprofile zo ingesteld dat het pad waar de profielgegevens (normaal "C:\documents and settings\%user%") staan naar de server wijst (wat specifieker, een mapje in mijn home dir). De melding die ik dan krijg is tijdens het inloggen is dat windows mijn user profile niet kon vinden blah blah, standaard melding, en dan specifiek dat windows niet kon inloggen. Begrijpelijk verder want voor de samba server is een login/pass nodig. Maar in plaats dat windows dan om een login aan mij vraagt, gaat hij proberen anonymous access te krijgen?

Ik vroeg me af of iemand weet hoe je windows kan instellen dat hij wel kan inloggen? Het aanmaken van een share die voor alles en iedereen readable is en daarop mijn userprofile storen lijkt me nou niet de meest veilige oplossing :S.

Hopelijk weet iemand raad, alvast bedankt!

• beyonix
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08-2020
Ik ben nogmaals GOT door gaan lezen en het valt me toch wel op dat eigenlijk iedereen wel een domain gebruikt en geen workgroup... dat zou wel het stukje authenticatie verklaren denk ik, is samba als domain server draaien dan de oplossing (hardop denkend, want ga dit gewoon uitproberen :P)