Windows Server R2 Enterprise Edition x64 op Asus P5W64

Pagina: 1
Acties:

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Ten einde raad jullie hulp gevraagd;

Als virtualisatie/testsysteem heb ik sinds vorige week een servertje thuis staan.

Asus P5W64
Coru 2 Duo E6600
4 Gb RAM (Kingston PC5300)
Raptor Disk voor OS (140Gb)
Areca 1220 met 5 WD's

De Windows 2003 x64 setup installeert keurig netjes. Na de reboot aan het einde van de setup herstart het systeem, ik zie het schermpje starting Windows 2003 komen en als het OS in GUI mode moet gaan wordt het scherm zwart and that's it. Niets meer en niets minder. Geen blue screes, geen memory dump. Nada.

De BIOS settings heb ik op default gezet. Hierna heb ik ook de firewire poort en de SATA RAID controller op het mobo disabled (het OS installeer ik op de Raptor die aan SATA1 hangt)

Windows Vista Ultimate x64 -> Geen probleem
Windows Xp x64 -> Geen probleem
Windows 2003 x86 32-Bit -> Geen probleem

Heb ook geprobeerd te installeren met 2Gb RAM.
Heb ook geprobeerd te installeren zonder de Areca op het mobo te prikken.

Ik krijg het niet voor elkaar en google brengt mij ook geen steek verder. Wie-o-wie heeft raad?

Any help is greatly appreciated.

[ Voor 5% gewijzigd door RutgerDB op 27-11-2006 15:45 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je in safe modus boot, wat doet je server dan? :)

• RutgerDB
Zelfde laken een pak. Ik zie de drivers ingeladen worden maar dit gaat zo snel dat ik niet zie waar het op mis gaat. Daarna wordt het scherm direct zwart en is het weer klaar.

• RutgerDB
Heb nu ook de firewire poorten in de BIOS uitgezet, 1 nic enabled van de 2 op het mobo en stock speed setting met de stable setting op 'enabled' (geen flauw idee wat je met die stable setting moet maar er staan bij uitgelegd dat je die setting kunt gebruiken als je probs hebt).

Ben ten einde raad en denk er sterk over om 32 bit te gaan installeren maar dat voelt als verlies ;-)

Iemand hier die x64 2003 R2 op een P5W64 heeft draaien?

[ Voor 0% gewijzigd door RutgerDB op 04-12-2006 09:53 . Reden: P5E64 moest P5W64 zijn ... ]

• RutgerDB
Goed, ik ben eruit. Heeft dus niks met het mobo te maken. Dat is prima geschikt voor Windows 2003 R2 x64.

Het probleem zit 'm in de ASUS AX300SE PCI-e videokaart.

In VGA mode kon ik de server wél booten. Na het installeren van de correcte driver kon ik één keer normaal booten met de monitor op de DVI aansluiting. De tweede keer rebooten resulteerde weer in zwart beeld.

In device manager viel mij op dat er twee display adapters geinstalleerd stonden. Het disablen van de secondary (de VGA poort) lost het probleem op.

Wellicht hebben meer mensen met ATI videokaarten hier last van.

Dus:

Windows 2003 X64 installeren
VGA Mode booten
ATI driver installeren (x64 voor Windows XP werkt prima)
Normaal booten
Secondary display adapter disabled zetten

Wellicht dat het met een VGA monitor wel gewoon goed gaat maar die heb ik niet dus dat kan ik niet uitzoeken.