Even een vraagje mbt de Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• M!zuno
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2020
Hallo iedereen,

Ik had even een vraagje over mijn nieuwe systeem die ik aan het samenstellen ben en dan met name de Videokaart. Ik heb afgelopen zaterdag op de HCC beurs een aantal componenten gekocht voor mijn toekomstige PC, dit omdat ik aan de hand van de best buy guide erg scherpe prijzen kon vinden op de beurs (+/- 6 tot 10 euro boven de laagste prijzen van pricewatch).

Ik heb het volgende gekocht:

Intel Core 2 Duo E6600
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL4 (Corsair, TWIN2X2048-6400C4)
Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1
Acer AL2216WSD 22" (22", wide, 5ms, D-sub/DVI-D)
Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zwart)

Nu moet ik dus nog een mobo, videokaart, PSU en een goeie koeler voor mn processor omdat ik deze wil gaan clocken (HDD's heb ik nog liggen). Nou zou ik graag jullie adviesen willen horen over wat ik het beste nog kan aanschaffen om dit systeem optimaal te gaan laten werken. Wat betreft het budget, die heb ik al overschreden :) dus geld speelt niet echt meer een rol.

Bij het moederbord zat ik te denken aan een Asus P5W DH Deluxe, Koeler een Zalman (weet nog niet pcies welke) PSU > geen idee en de Videokaart een 7950GX2.

Mocht ik nog wat vergeten zijn dan hoor ik het graag :P en jullie advies natuurlijk _/-\o_

Ik hoor het graag en alvast bedankt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eisen? Budget? Volgens mij ben je ook nog je harde schijf vergeten. Voor de voeding is er een apart topic in OH.

• M!zuno
Hardeschijfen heb ik nog dus dat is geen issue. Budget maakt eigenlijk niet zoveel meer uit omdat ik die al heb overschreden. Wat betreft de perstaties... de beste die te halen zijn met de hardware die ik nu heb :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je budget toch niets uitmaakt, waarom dan niet gelijk een 8800GTS/X videokaart.
Voor wat betreft je mobo, kijk even of de QVLs beschikbaar zijn voor wat betreft je geheugen (zo weet je zeker dat je iets hebt dat compatible is).

• M!zuno
QVL? Sorry ik ben niet zo sterk in afkortingen. En die 8800's heb ik ook naar zitten kijken ik vind allen qua prijs/prestatie de 8800GTX nog net ff te duur. Die 8800GTS is wel een intersante die is qua prijs te vergelijken met de 7950GX2 dacht ik. Ik vind het een moeilijke keuze omdat ik toch wel even wat jaartjes met dit systeem wil doen. Zeggen jullie als je een goeie kaart wil voor rond de 450 euro neem dan de 8800GTS of zeggen jullie wees niet zo'n krent en doe er nog ff 100 eurotjes bij en dan heb je ook wat?! hehe heb het geld wel maar het is toch een hoop.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

QVL = qualified vendor list (ofwel, de lijst waarop staat welke dimmen overweg kunnen met je mobo). En gezien je je geheugen al hebt zou ik daar wel even rekening mee houden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
M!zuno schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:39:
QVL? Sorry ik ben niet zo sterk in afkortingen. En die 8800's heb ik ook naar zitten kijken ik vind allen qua prijs/prestatie de 8800GTX nog net ff te duur. Die 8800GTS is wel een intersante die is qua prijs te vergelijken met de 7950GX2 dacht ik. Ik vind het een moeilijke keuze omdat ik toch wel even wat jaartjes met dit systeem wil doen. Zeggen jullie als je een goeie kaart wil voor rond de 450 euro neem dan de 8800GTS of zeggen jullie wees niet zo'n krent en doe er nog ff 100 eurotjes bij en dan heb je ook wat?! hehe heb het geld wel maar het is toch een hoop.
Kijk eens naar benchmarks van verschillende kaarten, en weeg af of jij het extra geld rechtvaardig vindt voor de extra prestaties. Het is immers jou geld.
Pagina: 1