Toetsenbord en Muis werken niet

Pagina: 1
Acties:

• mischadbs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2022
Gisteren heb ik een 2e harde schijf aangesloten op mijn xp machine.
Tijdens het opstarten kreeg ik een vage duitse(ofzo) foutmelding.

Dus alles weer terug aangesloten hoe het was.
Opnieuw opstarten en de muis en toetsenbord doen niks meer.

Hij start wel normaal op en komt gewoon in windows.
De usb poorten werken gewoon niet meer, zowel voor(cardreader) als achter(moederbord).

Al vanaf het begin, dus kan niet in de bios komen en kan de winxp cd niet opstarten.
Heb geen ps2 aansluiting en heb ander toetsenbord en muis al geprobeerd.

Ook als ik de pc uit wil zetten blijf hij zich eigen opnieuw opstarten tot ik de voeding uitzet.
Ik neem aan dat dit een hardware-matig probleem is, hoop dat mijn moederbord niet overleden is!!

Heb pc nodig voor school/werk, AUB help mij!!

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

• mischadbs
niemand weet wat er kapot is? anders breng ik em naar een pc zaak..

[ Voor 92% gewijzigd door mischadbs op 28-11-2006 12:58 ]

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 13:35
Het riekt inderdaad naar een moederbord dat wellicht een elektrostatische schok heeft ontvangen. Die kans is aanzienlijker in de winter, als je bv. de IDE connector aan het moederbord moest vastmaken en je jezelf voortijdig niet ontladen hebt. Als de poorten voor aansluiten van je muis en toetsenbord kapot zijn is het logisch dat je niet van CDROM kunt opstarten (dit moet je namelijk handmatig bevestigen), hetzelfde geldt voor het betreden van de BIOS. Ik zou als ik jou was de pc even onder de arm meenemen naar een pc winkel.

Ps. je topic binnen 24 uur kicken is niet wenselijk op GoT :)

Mijn YouTube Channel

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

en specs posten is ook handig

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows Clients >> Processors, Mobo's & Geheugen

Als je keyboard zelfs al niet meer voor Windows werken heeft dit weinig met Windows te maken :)

• mischadbs
elevator schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:26:
Windows Clients >> Processors, Mobo's & Geheugen

Als je keyboard zelfs al niet meer voor Windows werken heeft dit weinig met Windows te maken :)
Das waar 8)
Heb em al weggebracht naar pc winkeltje, ben benieuwd..
In ieder geval nog bedankt voor de reacties!

• mischadbs
Winkeltje wist er ook geen raad mee, raadde me aan een neiuw moederbord te kopen..

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Laatste wat je zou kunnen proberen is een simpele bios reset en/of je battery er even uit halen. Ik heb destijds ook een dergelijk probleem gehad met mijn onboard geluidskaart en onboard lan.

Succes ermee!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

mischadbs schreef op donderdag 30 november 2006 @ 04:10:
Winkeltje wist er ook geen raad mee, raadde me aan een neiuw moederbord te kopen..
hehe natuurlijk zegt ie koop maar nieuw mobo

is minder werk voor hem , en meer bruto winst ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:56:
[...]

hehe natuurlijk zegt ie koop maar nieuw mobo

is minder werk voor hem , en meer bruto winst ;)
Al kan ik het enigszins eens zijn met je opmerking en zit er een punt van waarheid in, toch vind ik niet dat je het zo kan uitdrukken.

Misschien heeft de zaak er goed naar gekeken en konden ze uiteindelijk ook geen specifiek problemen aanwijzen. Ze geven dan de meeste kans dat het het moederbord betreft.

Op de manier waarop ik jou opmerking lees lijkt het alsof de zaak er niet eens naar gekeken zou hebben en maar gelijk nieuwe spullen wil verkopen.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Viper® schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:59:
[...]

Al kan ik het enigszins eens zijn met je opmerking en zit er een punt van waarheid in, toch vind ik niet dat je het zo kan uitdrukken.

Misschien heeft de zaak er goed naar gekeken en konden ze uiteindelijk ook geen specifiek problemen aanwijzen. Ze geven dan de meeste kans dat het het moederbord betreft.

Op de manier waarop ik jou opmerking lees lijkt het alsof de zaak er niet eens naar gekeken zou hebben en maar gelijk nieuwe spullen wil verkopen.
ho, ik heb nooit gezegd dat ie er niet naar gekeken heeft,
maar stel er moeten elco's vervangen worden is het voor de winkelier goedkoper een nieuw bord te monteren dan het oude bord te monteren, denk aan uurloon etc

nou en je opmerking op gebied van : stel hij heeft gekeken kan niks vinden, en gooit het dan maar op mobo .....
dat vind ik dus uitermate slecht, je moet er ZEKER van zijn dat het dat is voor je je klant dat adviseert

[ Voor 12% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-11-2006 11:58 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• mischadbs
CrankyGamerOG schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:57:
[...]

ho, ik heb nooit gezegd dat ie er niet naar gekeken heeft,
maar stel er moeten elco's vervangen worden is het voor de winkelier goedkoper een nieuw bord te monteren dan het oude bord te monteren, denk aan uurloon etc

nou en je opmerking op gebied van : stel hij heeft gekeken kan niks vinden, en gooit het dan maar op mobo .....
dat vind ik dus uitermate slecht, je moet er ZEKER van zijn dat het dat is voor je je klant dat adviseert
Kijk daar ben ik het mee eens! Ga em vandaag ophalen dus zal wel even duidelijk maken dat ik het zeker wil weten dat mn mobo kaduk is en dat hij anders zn 20 euro niet krijgt.
En nieuw mobo koop ik zowiezo niet bij hem maar bij alternate ofzo.

Pagina: 1