Sharepoint 2003 database op SQL 2005 groeit erg snel*

Pagina: 1
Acties:

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik ben bezig met de ontwikkeling van sharepoint binnen onze organisatie. Nu loop ik tegen het probleem aan dat een document wat ik toevoeg een stuk meer ruimte in beslag neemt in de database dan het document oorspronkelijk is.

Ik voeg een document van 14,3mb toe aan de database, en de database groeit met: 25.87mb.
Voeg ik hetzelfde document nog een keer toe onder een andere naam groeit de database met: 42.38mb. mijn vraag is nu; welke actie onderneemt SQL extra dat deze bestanden zo groot worden, en hoe kan ik dit voorkomen?

draait op een:
Intel Xeon
4GB Ram
Windows Server 2003
-
SQL SERVER 2005
Sharepoint Portal 2003

Verwijderd

Komt dat misschien door metadata, indices en zoekdata?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:54
Welke data precies, is het alleen de log file of ook de data file?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe heb je Sharepoint precies opgebouwd? Daarmee bedoel ik voornamelijk de volgorde van installatie voor de diverse componenten en het moment waarop je de configuratie db enz hebt aangemaakt. SQL2005 is pas vanaf Sharepoint Portal/Services SP2 ondersteund. Misschien dat daardoor de db op hol zou kunnen slaan: How to install SharePoint Portal Server 2003 Service Pack 2 and Windows SharePoint Services Service Pack 2 in a deployment that uses SQL Server 2005 as the database back end

Pas nog even de titel aan, zodat je vraag er iets duidelijker in staat:
[SQL] bestanden worden groter > Sharepoint 2003 database op SQL 2005 groeit erg snel*

[ Voor 25% gewijzigd door sanfranjake op 27-11-2006 17:05 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• wilmocs
ik heb sharepoint geintalleerd op de manier die microsoft aangeeft.

SQL Server 2005 installeren
Services SP1
Portal 2003 SP1
Services SP2
Portal 2003 SP2

daarna de config database toegevoegd en ingesteld.

Als ik in de tabel kijk is het document wel de zelfde grootte, dus er word andere data aangemaakt. Ik kan die data alleen niet terugvinden.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
wilmocs schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:26:
Ik ben bezig met de ontwikkeling van sharepoint binnen onze organisatie. Nu loop ik tegen het probleem aan dat een document wat ik toevoeg een stuk meer ruimte in beslag neemt in de database dan het document oorspronkelijk is.

Ik voeg een document van 14,3mb toe aan de database, en de database groeit met: 25.87mb.
Voeg ik hetzelfde document nog een keer toe onder een andere naam groeit de database met: 42.38mb. mijn vraag is nu; welke actie onderneemt SQL extra dat deze bestanden zo groot worden, en hoe kan ik dit voorkomen?
Dat die database zo groeit, is logisch: 'transaction logging'. Maar je moet wel zorgen dat je die logs leeg haalt, op de goede manier.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• wilmocs
en hoe kan ik die op de juiste manier leeg halen?

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

backup van je DB maken.
Dan kun je aangeven dat hij de logs moet flushen.
Kun je ook doen zonder een backup te maken maar het hele idee van transactional logging is natuurlijk dat als er iets gebeurt (stroom uitval) dat je de niets kwijt bent omdat alles als het ware dubbel wordt opgeslagen.

zoek maar eens op google op sql 2005 flush logs

mookie

• wilmocs
bedankt, ik heb het via de "shrink" methode gedaan.
Pagina: 1