[GSM] Prepaid telefoonnummer achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 10.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:51

T1eA

Browser

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft wil ik een telefoonnummer achterhalen van een sim-kaart van mijn broertje.

Het zit als volgt:

Ik heb twee abonnementen maar één van mijn twee telefoons is kaduuk. De hele tijd wisselen tussen de sim-kaarten is niet goed voor je bereikbaarheid en tevens onhandig.
Nu had mijn broertje nog een oude Samsung telefoon liggen met een O2 kaartje erin. Dus ik denk Telfort (heb ik) en O2 is hetzelfde dus dat gaat werken.

Niet dus het is ook nog is sim-kaart gebonden. Maar het toestel is dus ouder dan een jaar en mag unlocked worden door Telfort maar hier heb je dus het telefoonnummer voor nodig.

Weet iemand hoe ik dat 06 nummer kan achterhalen zonder dat ik beltegoed moet kopen om dat toestel werkend te krijgen.

Dingen die ik heb gedaan:
* Papieren deels doorzocht.
* Voicemail gebeld maar dat is voor die O2 sim-kaart niet gratis dus werkt niet.
* Op de simkaart stond een 13 cijferige code deze ziet er zo uit 02 06XXXXXXXXXX 0 maar dat vanaf 06 tot en met het laatste X is ook het 06 nummer niet.
* Oude telefoons doorzocht maar mijn vader had de telefoons al "op geschoond".

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:33
Naar de Telfort klantenservice bellen met het kaartje en vragen wat je nummer is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 23:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Normaal heeft elke provider een gratis nummer waar je o.a. je beltegoed kan opwaarderen en vaak ook je eigen telefoonnummer kan beluisteren. Staat vaak wel bij "service" in je telefoon.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Naja, aangezien je de simkaart wilt gaan gebruiken, heb je beltegoed nodig. Dat koop je dan en wardeer je op en dan bel je even je eigen nummer. Dan weet je gelijk dat nummer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Om 'n telefoon te laten unlocken heb je 'n telefoonnummer nodig..?
Hmm kan me niet herinneren dat toen ik m'n moeders mobiel liet simlockvrij maken (ook na 'n jaar)
ze der telefoonnummer moest opgeven! Alleen de aankoopsbon overleggen en de IMEI-code was 't!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DaannO schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:32:
Naja, aangezien je de simkaart wilt gaan gebruiken, heb je beltegoed nodig. Dat koop je dan en wardeer je op en dan bel je even je eigen nummer. Dan weet je gelijk dat nummer. :)
Mja, da's ook niet handig, want de kosten van een goedkope prepaykaart zijn net zo hoog zo niet hoger als wat je in het grijze circuit betaalt voor het laten unlocken. Lijkt me dus geen optie ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
The Eagle schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:43:
[...]

Mja, da's ook niet handig, want de kosten van een goedkope prepaykaart zijn net zo hoog zo niet hoger als wat je in het grijze circuit betaalt voor het laten unlocken. Lijkt me dus geen optie ;)
Nja even overheen gelezen.
CLB schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:39:
Om 'n telefoon te laten unlocken heb je 'n telefoonnummer nodig..?
Hmm kan me niet herinneren dat toen ik m'n moeders mobiel liet simlockvrij maken (ook na 'n jaar)
ze der telefoonnummer moest opgeven! Alleen de aankoopsbon overleggen en de IMEI-code was 't!
Klopt, even de klantenservice bellen en dan zou het al moeten lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Bij veel telefoons staat het eigen nummer ook wel ergens in het telefoonboek, of elders in het menu toch :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Orion84 schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:54:
Bij veel telefoons staat het eigen nummer ook wel ergens in het telefoonboek, of elders in het menu toch :?
Nee, dit staat er nooit in omdat het simkaart afhankelijk is. De telefoon leest het dus niet uit van de simkaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

bel een 0800- nummer en vraag de lieve persoon welk nummer ze in beeld zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
DaannO schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:55:
[...]

Nee, dit staat er nooit in omdat het simkaart afhankelijk is. De telefoon leest het dus niet uit van de simkaart. :)
In mijn nokia 6230 staat toch echt mijn eigen nummer in het menu (contacten->eigen nummers) en wat ik me kan herinneren hadden mijn vorige telefoons (3510i en ericson r600) ook wel ergens zoiets.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Orion84 schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:59:
[...]

In mijn nokia 6230 staat toch echt mijn eigen nummer in het menu (contacten->eigen nummers) en wat ik me kan herinneren hadden mijn vorige telefoons (3510i en ericson r600) ook wel ergens zoiets.
Verschilt ook per provider of dat er in staat of niet, ik moest mijn nummer daar zelf invoeren :+

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:58

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Voer de volgende code in:

*#61#

Dan krijg je een héél lang nummer, zoals:

+31633xxxxxxxxxx

De laatste 10 cijfers is je 06 nummer :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even met de klantenservice van 112 bellen; die hebben fijne tools om nummers e.d. uit te lezen.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

MadMurdock schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:25:
Even met de klantenservice van 112 bellen; die hebben fijne tools om nummers e.d. uit te lezen.
:+
Hij kan niet bellen met zijn mobiel en als hij 112 met de vaste lijn belt krijgt hij een ambulance naar zijn huis gestuurd...

^^ will do the trick

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Ginz schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:26:
[...]

Hij kan niet bellen met zijn mobiel en als hij 112 met de vaste lijn belt krijgt hij een ambulance naar zijn huis gestuurd...

^^ will do the trick
Lezen blijft een kunst hè 8)7

Hij kan niet bellen met de mobiel in kwestie omdat er geen beltegoed op staat. Hij wil namelijk een GSM met een prepaid kaartje simlock vrij maken zodat hij zijn tweede abbo-sim daarin kan stoppen ;)

112 is nog altijd gratis voor zover ik weet.

Ondanks dat lijkt me dat niet de meest handige oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonder beltegoed kan je toch gewoon 0800 nummers bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ginz schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:14:
Voer de volgende code in:

*#61#

Dan krijg je een héél lang nummer, zoals:

+31633xxxxxxxxxx

De laatste 10 cijfers is je 06 nummer :)
Deze code doet het niet bij mij?! Heb het bij 2 telefoons getest, een nokia en een SE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

DaannO schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:21:
[...]

Deze code doet het niet bij mij?! Heb het bij 2 telefoons getest, een nokia en een SE. :)
Werkt bij mij prima, maar zal ook weer provider afhankelijk zijn. (Ik heb Hi).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

DaannO schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:21:
[...]

*#61# is je een universele GSM code, waarmee je de status van je doorschakeling kan bekijken.

De meeste providers hanteren een voicemailbox nummer die erg op echte nummer lijkt. Soms het voicemailbox nummer 1000 getallen hoger en soms zit er een toevoeging voor of achter het nummer.

Als je niets zie, dan heb je misschien geen doorschakeling ingesteld of moet je door een menutje heen alvorens je het nummer te zien krijgt.

Vodafone heeft geheel ander voicemailbox nummer. Je eigen nummer bij een Vodafone abonnement/prepaid kan je bekijken door *#100# in te voeren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ginz schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:18:
[...]

*#61# is je een universele GSM code, waarmee je de status van je doorschakeling kan bekijken.

De meeste providers hanteren een voicemailbox nummer die erg op echte nummer lijkt. Soms het voicemailbox nummer 1000 getallen hoger en soms zit er een toevoeging voor of achter het nummer.

Als je niets zie, dan heb je misschien geen doorschakeling ingesteld of moet je door een menutje heen alvorens je het nummer te zien krijgt.

Vodafone heeft geheel ander voicemailbox nummer. Je eigen nummer bij een Vodafone abonnement/prepaid kan je bekijken door *#100# in te voeren.
Ah. nu doet hij het prima.

Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Mogelijk interessant weetje:

Bij Vodafone krijg je 2 verschillende 06-nummers. Een 06-nummer waarop je altijd bereikbaar (als de telefoon natuurlijk aanstaat) en een 06-nummer wat gekoppeld is aan je voicemail. Als je *#61# invoer als Vodafone klant zijnde, dan zie je voicemail 06-nummer.

Als je nou bepaalde personen kent, die je eigenlijk niet wil spreken, maar toch je nummer aan hun moet geven, dan kan je gewoon je voicemail 06-nummer geven. ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Ginz schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:35:
Mogelijk interessant weetje:

Bij Vodafone krijg je 2 verschillende 06-nummers. Een 06-nummer waarop je altijd bereikbaar (als de telefoon natuurlijk aanstaat) en een 06-nummer wat gekoppeld is aan je voicemail. Als je *#61# invoer als Vodafone klant zijnde, dan zie je voicemail 06-nummer.

Als je nou bepaalde personen kent, die je eigenlijk niet wil spreken, maar toch je nummer aan hun moet geven, dan kan je gewoon je voicemail 06-nummer geven. ;)
vraag me af of dat met Hi ook kan... zou wel zeer intressant zijn :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dan moet je ook het voicemailbox nummer geven, maar dat is een té lang nummer. In mijn geval zou ik dan +3165306223333xx moeten geven, ik denk niet dat mensen `t dan begrijpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 27-11-2006 22:18 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Topicstarter
haha zo wat een reactie's!

Maar een 0800 nummer bellen was de truuk!
Klantenservice was niet van plan om het telefoonnummer af te geven dus heb maar even gebeld met de helpdesk van essent :+ die hadden daar geen problemen mee :D .

Maar bedankt voor de reacties! In het papierwerk heb ik het niet meer terug kunnen vinden.

Oja bijna vergeten maar bij Telfort kan je een telefoon unlocken dmv hem te registreren op de website dmv het telefoonnummer. Daarna komt pas het I-Mei nummer kijken. werkt alleen niet |:(

Nu ik toch een topic heb open heb omdat mijn QTek is overleden en die rotte appels willen hem niet onder garantie repareren ben ik opzoek naar een nieuw toestel. Rond de €500,- (mag ook iets meer als het een heel vet ding is :P ) bijvoorbeeld de E-ten X500 (glofiish). WM5 4 me! ;) .

Ik zal zelf wel opzoek gaan naar informatie maar ik heb altijd de grootste moeite om de toestellen te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door T1eA op 28-11-2006 08:21 ]

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 15:02

freddyathlon

McLaren Mercedes

Eigen nummer opvragen is zo enorm simpel:

*#100# en de zendtoets

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Topicstarter
Werkt niet helaas maar gelukkig is het al opgelost zit nu met een ander "probleem" wat ik er maar even doorheen gooi.

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat een lang topic, terwijl de oplosing aan het begin al is verteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Topicstarter
T1eA schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:16:
haha zo wat een reactie's!

Maar een 0800 nummer bellen was de truuk!
Klantenservice was niet van plan om het telefoonnummer af te geven dus heb maar even gebeld met de helpdesk van essent :+ die hadden daar geen problemen mee :D .

Maar bedankt voor de reacties! In het papierwerk heb ik het niet meer terug kunnen vinden.

Oja bijna vergeten maar bij Telfort kan je een telefoon unlocken dmv hem te registreren op de website dmv het telefoonnummer. Daarna komt pas het I-Mei nummer kijken. werkt alleen niet |:(

Nu ik toch een topic heb open heb omdat mijn QTek is overleden en die rotte appels willen hem niet onder garantie repareren ben ik opzoek naar een nieuw toestel. Rond de €500,- (mag ook iets meer als het een heel vet ding is :P ) bijvoorbeeld de E-ten X500 (glofiish). WM5 4 me! ;) .

Ik zal zelf wel opzoek gaan naar informatie maar ik heb altijd de grootste moeite om de toestellen te vinden.
Anoniem: 151099 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:57:
wat een lang topic, terwijl de oplosing aan het begin al is verteld :P
Ja maar ik heb gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de bovenstaande vraag te stellen. Haha maar wel lachen idd _/-\o_

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

*#100# (sent)geeft trouwens gewoon direct je telefoon nr ;) zoals hierboven ergens al gegeven :) (keek ik overheen)

[ Voor 32% gewijzigd door mrsar op 28-11-2006 10:21 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Topicstarter
mrsar schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:20:
*#100# (sent)geeft trouwens gewoon direct je telefoon nr ;) zoals hierboven ergens al gegeven :) (keek ik overheen)
Zoals ik al zei als ik *#100# krijg ik invalid servicecode.
*100# geeft het beltegoed.

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

*#100# werkt alleen bij Vodafone, jij moet *#61# invoeren. Dat zie een lang nummer waarvan de laatste 10 cijfers jouw mobiele nummer is.

-

• T1eA

T1eA

Browser

Topicstarter
*#61#

Werkt idd! Bedankt!

ICT G33K

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:45

Emiel1984

Made in NL

T1eA schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:16:

Nu ik toch een topic heb open heb omdat mijn QTek is overleden en die rotte appels willen hem niet onder garantie repareren ben ik opzoek naar een nieuw toestel.

Wat is de rede dat ze het toestel zelfs onder garantietijd niet willen repareren ? Mag je gratis een ander nu uitkiezen omdat ze hem niet kunnen\willen repareren , anders zou ik er namelijk niet mee akkoord gaan !! :P

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Topicstarter
Lang verhaal.

Maar er zou nu een barst in mijn scherm zitten... Zat er niet in maarja willen ze hem alleen maar terug sturen voor 40 euro. Later ik ga geen 40 euro voor een baksteen betalen waar ik nu helemaal niks meer mee kan :( .

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 11:52
gewoon volhouden dat die barst er niet zat toen je'm opstuurde.
en aangeven dat je getuigen hebt!
zal wel niet helpen, maar je kan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-04 21:30

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik zou er zeker werk van maken, zou mooi worden als alle leveranciers zo met dingen omgaan tijdens de garantie... je stuurt iets op en het is niet erg kapot, zij komen met een verhaal dat dit of dat ineens aan de hand is en of je even extra wil lappen om hem ongerepareerd terug te krijgen, complete onzin!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:45

Emiel1984

Made in NL

T1eA schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:10:
Lang verhaal.

Maar er zou nu een barst in mijn scherm zitten... Zat er niet in maarja willen ze hem alleen maar terug sturen voor 40 euro. Later ik ga geen 40 euro voor een baksteen betalen waar ik nu helemaal niks meer mee kan :( .
Dat is wel veel geld om een telefoon op te sturen !! 8)7 Maar waarom moet je betalen voor het terug laten verzenden ?? Als je een product in een winkel koopt betaal je toch ook niet de verzendkosten als je een defect apparaat hebt gekregen(of binnen de garantietermijn kapot is gegaan)... :?

Als je een rijbewijs hebt kan je denk ik beter zelf de telefoon op gaan halen dan bespaar je zeker 20 euro aan verzendkosten. Of woon je ver in het noorden en is hij nu helemaal in het zuiden. :+

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1