MSI Geforce FX5600XT video capture (WDM) probleem

Pagina: 1
Acties:

• Memesa
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Zo te lezen het zoveelste probleem over de VIVO functie van nVidia, maar na wat zoeken op het forum heb ik deze toch (redelijk) aan het werk gekregen.

Het tweede probleem wordt het juist opnemen van de video.
Heb al verschillende programma's geprobeerd;
Windows Movie Maker 2.1; Knipperend beeld in de preview, alleen volledig groen beeld in de output
Nero Vision 4; Wel normaal beeld in de preview echter is na het opnemen de output aleen een volledig groen veld.
Virtual VCR; ziet de driver wel maar kan geen composite/s-vhs selecteren en werkt dus niet
Adobe Premiere Pro 2.0; Ziet de WDM driver niet
Magix Video Deluxe 2006; Ziet de driver wel maar geeft enkelt zwart beeld en krijgt 0 frames binnen

De huidige geinstalleerde WDM drivers zijn 2.26
Heb al de volgende WDM drivers geprobeerd:
2.11
2.13
2.20
2.26
4.05 (WDM for FX series op MSI website)

Alle drivers zijn bij het installeren van een andere versie gedeinstalleerd en verwijderd door middel van driver cleaner. Dit om blue-screens en dergelijke te voorkomen wat wel gebeurde toen ik dit programma niet gebruikte.

Bij de preview die te zien is bij Nero Vision 4 zijn duidelijk strepen bij bewegingen alsof het beeld te langzaam vernieuwd wordt, er worden echter geen frames overgeslagen. Dit is al eerder voorgekomen toen er een film werd opgenomen al tijden terug toen alles nog wel werkte (deze film was in MAGIX Video Deluxe 2005 of 2006 opgenomen).

De gebruikte input is afkomstig van een SONY videocamera, welke perfect beeld geeft wanneer deze op de tv wordt aangesloten.

System specs:
Proc: P4 2,8 GHz
Mobo: MSI K8N-NEO2 P
VGA: MSI FX5600 XT-VTDR128

Videocamera: Sony Handycam Vision (CCD-TRV77E PAL)

Om het probleem kort dus te beschrijven, vaak geen beeld, helemaal geen output en misvormingen (strepen) in het beeld wanneer er wordt opgenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Memesa op 27-11-2006 14:20 ]

• Memesa
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik heb het probleem zelf al opgelost, het is een soort conflict tussen de WDM drivers en de normale VGA drivers. De nieuwste WDM en VGA drivers werken niet met elkaar. Ik heb nu de oude VGA drivers die bijgeleverd werden en de WDM drivers die bijgeleverd werden geinstalleerd en dat werkt zoals het hoort.

Nu heb ik wel de vraag of iemand ervaringen heeft met de VGA drivers en WDM drivers die bij elkaar passen. Op google had ik gevonden dat er een pakket beschikbaar was van nVidia met WDM drivers en VGA drivers bij elkaar, dit was voor de WDM versie 2.20 en voor de VGA drivers 53.04

Heeft iemand een configuratie met de 2.26 WDM drivers en een Geforce FX5600XT VIVO kaart?