Mac Mini + 2 monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik ben in het bezit van een MacMini G4.

Deze Mac heb 1 DVI aansluiting. Graag zou ik 2 schermen aansluiten op mijn Mac omdat ik deze veel gebruik voor grafisch werk.

Aangezien de Mac maar 1 DVI uitgang heeft wordt dit lastig. Nu heb ik even gezocht naar een soort van splitter voor DVI.

O.a. deze gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://www.ppacomputers.nl/contents/media/149156.jpg
linkje

Mijn vraag nu is of ik d.m.v deze splitter een kloon beeld krijg of dat ik ook een dualview kan krijgen.
2 verschillende desktops dus. Zelf denk ik dat het een kloon beeld wordt, misschien via een stukje software is dit aan te passen?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:53

Nitai

Live the life you love.

Heb je ook gegoogle'd :)

http://www.123macmini.com/news/story/437.html
http://voice.firefallpro....-dual-monitors-using.html

Ik zou niet weten of die splitter zal werken, maar de Dualhead2Go is hier te koop:
pricewatch: Matrox DualHead2GO

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je een splitter ter waarde van 100 euro + een extra scherm gaat kopen kan je overwegen een nieuwe breedbeeldmonitor te kopen.

Verwijderd

Maar volgens mij wou Crijnn graag via DVI gaan ipv via VGA.

Verwijderd

Matias schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:04:
Als je een splitter ter waarde van 100 euro + een extra scherm gaat kopen kan je overwegen een nieuwe breedbeeldmonitor te kopen.
Wat hij zegt. Je kan dan veel beter een widescreen 22inch kopen voor de max van 400euro (in de beeldschermen topic staat er genoeg over in). Dan heb je ook niet rare midden randen en dergelijk.
Ik moet wel zeggen dat het van 2 19inch naar 1 23inch een hele stuk verbetering was. Puur omdat het gewoon 1 geheel is. Maar ja das is gewoon persoonlijk.

• Crijnn
Matias schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:04:
Voorheen had ik al 2 19" schermen in gebruik. 2 x Lacie Electron3. Sinds kort staat er nog maar 1 plus een 19" TFT. Heb dus nog een 19" scherm over. Hoef dus ook geen nieuwe te kopen.

Toch vind ik 2 beeldschermen prettiger dan 1 grote. Ik vind het altijd prettig om alle tools en b.v. Safari op rechter scherm te hebben en het werkveld van b.v. InDesign links.
Wat hij zegt. Je kan dan veel beter een widescreen 22inch kopen voor de max van 400euro
Ben student en heb nou niet bepaald €400 over ;)

Verwijderd

Die splitter in de startpost kloont gewoon de input, dus je hebt dan op de 2 schermen een identiek beeld...dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Dus ik denk dat Nitai nog de beste oplossing heeft. Wel analoog, maarja, dat ga je normaal gezien niet merken..

Verwijderd

Zijn beeldschermen zijn toch ook analoog? Lacie Electron3 in google geeft mij 19ich analoge CRT modelen aan. Dus die Matrox 1to2vga / extended desktop creator / hoe je dat ding wilt noemen :P , is volgens mij een perfect ding voor hem dan. maar 150euro voor zo ding is en blijft veel. Misschien moet je toch kijken naar een DVI versie, die meer gericht is ook voor later om uit te breiden in de toekomst.

• Crijnn
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:50:
Zijn beeldschermen zijn toch ook analoog? Lacie Electron3 in google geeft mij 19ich analoge CRT modelen aan. Dus die Matrox 1to2vga / extended desktop creator / hoe je dat ding wilt noemen :P , is volgens mij een perfect ding voor hem dan. maar 150euro voor zo ding is en blijft veel. Misschien moet je toch kijken naar een DVI versie, die meer gericht is ook voor later om uit te breiden in de toekomst.
Lacie Electron3 is inderdaad een analoge monitor. Dus die Matrox is prima. Ik zou, als ik naar de toekomst kijk inderdaad misschien beter een DVI versie kunnen nemen. Als ik zou overstappen op DVI zou dat ook betekenen dat ik er nog een tft bij moet kopen. Nieuwe beeldscherm à €300 + die Matrox à €150 maakt bijna €500 incl. verzendkosten. Ik heb nog 2 goeie beeldschermen van Lacie. Sluit dan gewoon deze 2 aan op de Mac en doe mijn tft op je PC.

Ga em maar gewoon bestellen denk ik. Lijkt me de enige optie te zijn :) maar ik ben er blij mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Crijnn op 28-11-2006 23:52 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Kleine opmerking voor als je inderdaad die splitter van Matrox gaat gebruiken: Je menu, je dock, de dialoogvensters en de "weet u het zeker?" worden op deze manier wel in tweeën gehakt. Is misschien slechts een cosmetisch puntje, maar hou daar wel rekening mee. Je kunt met een tool de dock trouwens wel in de linker of rechter onderhoek zetten.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Crijnn
Kleine opmerking voor als je inderdaad die splitter van Matrox gaat gebruiken: Je menu, je dock, de dialoogvensters en de "weet u het zeker?" worden op deze manier wel in tweeën gehakt. Is misschien slechts een cosmetisch puntje, maar hou daar wel rekening mee. Je kunt met een tool de dock trouwens wel in de linker of rechter onderhoek zetten.
Heheh bedankt dat je het nog even zegt. Zal er inderdaad iets minder mooi uit gaan zien. Mijn dock heb ik sowieso altijd al aan de linker kant dus dat scheelt. Dat het menu en de 'weet u het zeker' vensters splitsen vind ik niet zo erg :)

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Post je wel een foto als het gelukt is?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

De Dualhead2Go is nu officieel ondersteund voor de mac :)

http://www.123macmini.com/news/story/566.html
Pagina: 1