Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Minder gaan verdienen - zelfde werkgever -

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hallo allemaal,

Ik loop even tegen iets op waar ik zelf niet helemaal mee uitkom.

Binnen een organisatie werkte ik als analist, had weinig te klagen deed goed m'n werk had fijn contact met klanten en noem maar op. Ik heb echter een fout gemaakt (zo kun je 't bekijken) in mijn rol als analist ik verkocht in mijn analisten rol te veel aan hardware / software oplossingen. Binnen het bedrijf waren ze al lang blij en hebben mij omgedoopt tot sales. Zoals velen van jullie weten werkt het op sales zo dat je met prestatie loon werkt. Het komt er dus dan ook op neer dat ik nu fictief van 2000 euro naar 1500 euro zal gaan.

Ik vraag me eigenlijk af of dit wel kan, dat je minder gaat verdienen. Misschien dat hier tweakers rond lopen die het eea. weten hierover.

Alvast bedankt!

Nick

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Ja het kan volgens mij wel als je van functie veranderd kan je contract volgens mij veranderd worden, maar je hoeft er toch niet mee akkoord te gaan?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Alleen als jij er mee instemt, anders gaat dat zo gemakkelijk niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Je hoeft nergens mee accoord te gaan, als je tenminste een vast contract had. Bij een nieuw (jaar)contract kun je natuurlijk gewoon opnieuw onderhandelen, en 'mag' dit dus ook gewoon.

Wat mij redelijk lijkt is een invoer van prestatieloon over langere tijd. Stel:
Oude situatie: Salaris: 2000, Max bonus: 0, Max totaal: 2000
Gewenste toekomst: Salaris 1500: Max bonus: 1000, Max totaal 2500
(waarbij 'max bonus' het te verwachten bedrag aan 'prestatieloon' is wanneer je je targets haalt)

Dan zou je bijvoorbeeld in 2 jaar tijd elk half jaar 25% meer van je 'maximale bonus' kunnen krijgen, in ruil voor 25% verschil in het salaris:
halfjaar 1: Salaris: 1875, Max bonus: 250, Max totaal: 2125
halfjaar 2: Salaris: 1750, Max bonus: 500, Max totaal: 2250
halfjaar 3: Salaris: 1625, Max bonus: 750, Max totaal: 2375
halfjaar 4: Salaris: 1500, Max bonus: 1000, Max totaal: 2500

Als je dan geen enkele bonus krijgt, ga je toch maar langzaam achteruit. (In ruil daarvoor groei je er ook maar langzaam naar toe). Maar dat moet je gewoon overleggen. Alles kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Pooh op 27-11-2006 14:13 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In dit soort gevallen is het heel gewoon dat er een garantie salaris afgesproken wordt, waardoor je minimum salaris gegarandeerd is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zoals gezegd: als jij accoord gaat, dan mag 't. Maar persoonlijk zou ik 't niet accepteren, je hebt tenslotte bewezen dat je het kunt, dus die 2000 basissalaris ben je waard.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 23:39
Probleem is dat als ie het niet accepteert, zijn baas hem ook geen bonus hoeft te geven op de verkopen. Straks zit je je voor 2000 euro in het zweet te werken terwijl je je realiseert dat je met het prestatieloon meer had kunnen kgrijen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Als jij echt zo goed bent in sales dat je werkgever voorstelt om je van een analyse functie naar een sales functie over te zetten, dan zal EUR 500 salaris toch niet het verschil maken voor hem. Neem in die argumentatie direct even de eerstvolgende salarisgroei danwel deze promotie in mee en je kunt best beargumenteren dat EUR 2000 basissalaris + bonus redelijk is ;)

Bonussen zijn leuk, maar bij sub-modale inkomens weinig aantrekkelijk ivm hypotheken, lonen waar pensioenen en uitkeringen op worden gebaseerd, etc.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:29

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Eens met Rukapul. Als ze echt zo tevreden zijn met je sales talent, wil jij best akkoord gaan: maar dan wel 2000 basis en dan nog het bonus stelsel.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Nou ja - niet overvragen. Als ze een bonussysteem hebben van 5% van de omzet, dan is 2K+bonus misschien wat overdreven. In dat geval kun je ook een "minimum bonus" afspreken van 500 euro. Dan ga je er alleen op vooruit als de omzet hoger dan 10.000 euro uitpakt; omzet onder de 10.000 euro telt dat effectief niet mee. Dit kan nuttig zijn om scheve gezcihten bij andere verkopers te voorkomen. (percentage is ook fictief)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Kijk heel erg uit met het terug gaan in je basis salaris.
Dit is het salaris waar op je hypotheek berekend wordt, je pensioen op gebaseerd wordt en evt uitkeringen bij werkeloosheid en arbeidsongschiktheid.

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26
Zijn dat reele bedragen (2000 en 1500 EUR)? Ik vind dat nl. erg weinig.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 19:49
-RenE- schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 19:13:
Zijn dat reele bedragen (2000 en 1500 EUR)? Ik vind dat nl. erg weinig.
..."neer dat ik nu fictief van"...
Lijkt me duidelijk :)

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Als je meer dan 2000 euro in het handje krijgt per maand en je moet hier nog gaan vragen hoe het met je arbeids omstandigheden zit dan klopt er volgens mij iets niet helemaal. En dat als ex-analyst... Overigens zijn de meeste personeelszaken medewerkers ook best bereid wat te helpen (in de grotere bedrijven dan). Vraag ze dus gewoon eens hoe het met dit soort zaken zit.
Pagina: 1