Toon posts:

netwerk vragen (voor pro's, dringend)

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier nu op een examen, maar we mogen het internet gebruiken

mss dat één van jullie dit weet, want ik weet het niet, ik vind het maar niet op het internet. het antwoord zou ik natuurlijk ook zo snel mogelijk willen

Met welke instructie kan je een Mac-adres koppelen aan een internet adres op een windows XP PC?

Kan een windows PC met een TCP/ip protocol communiceren met een banyan vines server? verklaar waarom ja of waarom nee

De programmeurs vragen aan ons betreffende hun applicatie. ze willen een toepassing schrijven voor het opzetten van een videoconferentie tussen de kantoren van new york en brussel via een sateliet verbinding.
Vraag: wat wordt er best gebruikt UDP of TCP en waarom?

hopelijk kan iemand mij helpen, want dit loopt hier op een dikke buis...

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 16:17
o o boefje...

1. Arp

2. Ja natuurlijk

Tierelier

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 09:54
Vraag 1 :arp -s (dacht ik)
Vraag 2 : geen idee.. google eens zal ik zeggen
Vraag 3 : UDP. Video conferencing is niet erg als er pakketjes kwijt raken. Het menselijke brein kan veel herstellen.

Verwijderd

laatste vraag weet ik wel, is UDP omdat het een hele snelle verbinding moet zijn.

UDP controleert niet of de pakketjes heel bij de afzender zijn aangekomen en is dus sneller

TCP/IP controleert of al het verkeer wat verzonden is ook aangekomen is en doet dus dubbel zoveel werk, en is trager.

bij UDP kan het dus wel zijn dat er een paar bitjes wegvallen en dat zijn de welbekende blokjes in het videoscherm

succes

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Misschien over die 2e:

http://www.cisco.com/univ...isintwk/ito_doc/vines.htm
This may be the last book that talks about VINES as a protocol. The user community has almost completely disappeared, the server OS and VINES software are not sold anymore, and migration to TCP/IP is no longer provided.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat het de bedoeling is van dat examen dat je persoonlijke hulp gebruikt. Dat je internet mag gebruiken betekent niet dat je ineens wel mag overleggen, want dan zou je dat in de klas ook wel mogen. ;)

Daarnaast zijn we hier ook geen quickfix waar je direct je basale vraagjes kan dumpen; dit alles lijkt me echt wel te vinden met wat logisch nadenken en goed zoeken. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.