Toon posts:

Apple .doc openen in Windows (BinHex 4.0)

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb hier een document van een apple die ik in windows XP wil openen. als ik hem open staat er als eerste regel: (This file must be converted with BinHex 4.0)
hieronder staan verder allemaal vage tekens en letters, wat waarschijnlijk de gecodeerde tekst is.
dus ik googelen hiernaar, maar kom alleen op dingen als stuffit expander. maar dat is voor .hqx bestanden, maar dit is gewoon een .doc. ik kom verder alleen maar dingen tegen met .hqx of andere andere extensies, maar dus niks nuttigs over .doc.

ook heb ik geprobeerd dit bestand te openen op de apple zelf. ook heir geeft hij die dezelfde regel bovenaan de vreemde tekst. ik weet niet met welk programma dit op die apple gemaakt is.

weet iemand hoe je dit wel kan openen?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Dit is waarschijnlijk veroorzaakt door een verkeerde instelling in het mailprogramma op de mac. Attachments worden tijdens het verzenden gecodeerd, en BinHex is daarbij de codering die gebruikt wordt tussen macs en die een Windows-mailprogramma vaak niet kan lezen. Op die Mac is het daarom beter om als codering AppleDouble of MIME/Base64 te gebruiken als codering (vaak wel te vinden in het mailprogramma: in Apple Mail door te kiezen voor Edit > Attachments > Always Send Windows Friendly Attachments en in Microsoft Entourage door te kiezen voor Preferences > Compose > Attachments > Encode for Any computer (AppleDouble)).

De snelste manier om dit probleempje op te lossen is door het bestand nog een keer te laten versturen vanaf de Apple met de goede settings. Andere oplossing zou kunnen zijn om het bestand te renamen met een extensie van .hqx en te kijken of WinZip of Stuffit er dan iets mee kan, hoogstwaarschijnlijk wel namelijk. Mocht dat niet werken, dan zou je altijd deze utility nog kunnen proberen (niet getest).

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:36
Hernoem je bestand naar: documentje.zip en openen maar met WinZip.
Of: download even munpack (voor Base64).

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
thx mensen. omzetten naar .zip werkte niet.
maar .doc veranderen in .hqx en dan uitpakken met stuffit werkt prima

heel erg bedankt