Sleep mode problemen Vista

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik draai vista RTM en ineens heb ik een probleem met de sleep mode :

In plaats van netjes alles uit te schakelen, gaat alleen mijn scherm uit. De rest blijft draaien.
De event log laat een entry zien "System is entering Away mode".

Voor mijn gevoel is dit onstaan na het configureren van WMC onder vista. Ik heb ook nog een xbox 360 staan die als media extender aangemeld is bij WMC.

Iemand anders met dezelfde verschijnselen, of nog beter : een manier om Vista in "echte" sleep stand te krijgen ipv alleen de away mode. Die laatste mode blijft namelijk gewoon 150watt gebruiken ipv een paar watt in sleep mode.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hoe schakel je 'm uit dan, via de power-off button in het Start menu, of klik je echt op dat pijltje en kies je voor Shut down ? Die power-off button staat normaal namelijk ingesteld op stand-by, en nu i.v.m. WMC misschien op Away mode.

• HaseMike
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:13:
Hoe schakel je 'm uit dan, via de power-off button in het Start menu, of klik je echt op dat pijltje en kies je voor Shut down ? Die power-off button staat normaal namelijk ingesteld op stand-by, en nu i.v.m. WMC misschien op Away mode.
Echt uitzetten gaat prima (shutdown), maar het gaat om de Sleep mode die je kan selecteren via het start menu of via de de powertoets als je die als zodanig definieerd. Ik heb al gevonden dat je away mode uit xp kan halen, maar voor vista heb ik nog niets gevonden.

Misschien een registry setting ?. Nu moet ik namelijk elke keer compleet shutdown/coldboot doen ipv die sleep mode.

• HaseMike
  • Niet online
En ineens vind je het dan zelf :) Ik vermeld maar even de oplossing voor mensen die hetzelfde probleem hebben met vista en media extenders :

WMC zet een flag in vista dat "sleep mode = away mode" als er media extenders aangemeld zijn.
In tegenstelling tot xp kan je away mode niet uninstallen bij vista.

- Zoek in de registry op "away" Zet alle keys die "1" zijn op "0" dat zijn er een stuk of 4.
- Laat de keys met een andere hex waarde ongemoeid
- Reboot

En presto sleep mode is weer sleep mode.