Toon posts:

Laptop valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit een Medion laptop van het type 6100. Als ik de computer aanzet kan het zijn dat hij na 1 min terug uitvalt. Ook kan het zijn dat hij pas na een 30 min werken uitvalt. Dit alles blijft de oplader inzitten!

Wat mijn ook opvalt is als de oplader met de laptop verbonden is dat het lichtje (dat op de stekker van de oplader zit) begint te pinken op een regelmatig ritme.

Mijn gedacht is dat de batterij kappot/versleten is. Klopt dit ?

Bedankt alvast!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Maakt de oplader wel goed contact?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Download ff NHC (Notebook Hqrdware Control) Die geeft info over temperatuur van je CPU (mogelijke oorzaak uitvallen) en soms ook degelijke info over je batterij (is ie aan het opladen?, hoe vol is ie nog)

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:58:
Maakt de oplader wel goed contact?
Jip, zit er zeker goed in want als hij in windows geraakt, dan kan ik het zien dat hij oplaad ..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:02:
Download ff NHC (Notebook Hqrdware Control) Die geeft info over temperatuur van je CPU (mogelijke oorzaak uitvallen) en soms ook degelijke info over je batterij (is ie aan het opladen?, hoe vol is ie nog)
Uitvallen kan hij ook als hij nog 'koud' staat. Ik dacht ook direct dat het met de warmte te maken had, maar niet dus :)

Wat ik wel merk is dat hij, valt voor dat hij uitvalt, een waarschuwing geeft dat hij de batterij leeg is!
Maar als ik de batterij uit mijn laptop haal, wilt hij helemaal niet meer opstarten ...

Verwijderd

Heb je ergens een batterij indictor? In NHC heb je die zeker. Als je batterij het bijltje heeft gelegd kan het best wezen dat het lijkt alsof ie aan het laden is (lampje pinkt) maar dat er geen lading wordt opgeslagen. Mijn eigen lappie dat dat ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:15:
Heb je ergens een batterij indictor? In NHC heb je die zeker. Als je batterij het bijltje heeft gelegd kan het best wezen dat het lijkt alsof ie aan het laden is (lampje pinkt) maar dat er geen lading wordt opgeslagen. Mijn eigen lappie dat dat ook ;)
Wat bedoel je met "het bijltje heeft gelegd?"

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 17:58
kapot is gegaan...

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Heb soortgelijk probleem gehad met Dell Lattitude D600. Binnen een minuut herstarte hij. Soms na 1 sec. Windows cd erin...W2k. Tijdens installatie bleef hij herstarten. Fedora erop gezet na 1e partitie te wissen en nu FC6 erop. Draait als tierelier. Misschien toch iets bij mij van MBR besmet ofzo. Moet nog verder testen, maar hij draait nog steeds. Blijf het erg raar vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn laptop een tijdje aan mijn oplader gelegen heeft en ik start dan op dan zie in Windows dat hij bv aan 60% zit. MAar dit kan binnen de min veranderen in "batterij plat" en binnen de seconde sluit hij af. Dus mijn gedacht is het mijn batterij die kappot is. Maar het rare is dan dat hij ook niet opstart als ik mijn batterij eruit haal en gewoon aansluit met de oplader ...

Verwijderd

Die oplader "heeft het bijltje er bij neer gegooid", of serieuzer van aard, je hebt een probleem met je moederbord. Als je zonder batterij opstart, helemaal niets? Geen ledje wat oplicht?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:20

Appie

F1RST Racing

De 6100 kan ook zonder batterij en op de oplader alleen werken. Dat je batterij dus dood is is mogelijk, maar dan zou je laptop het nog wel moeten doen als deze aan het stroom zit. De batterij klinkt inderdaad als dat deze tegen het einde van zijn levensduur zit.

Mogelijk (als je zegt dat het lampje aan en uit gaat) is de oplader zelf stuk of wanneer deze wel stroom doorgeeft dan is de aansluting van de powerDIN met het moederbord niet goed meer.

Een ander probleem met deze laptop (heb hem zelf ook) is het hitteprobleem. Misschien dat je laptop uitgaat omdat deze te warm wordt. Dit betekent meestal dat de koeler vol zit met stof en daardoor uitvalt.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 00:19:
Die oplader "heeft het bijltje er bij neer gegooid", of serieuzer van aard, je hebt een probleem met je moederbord. Als je zonder batterij opstart, helemaal niets? Geen ledje wat oplicht?
Jawel, oranje, dit van de oplader ...

Verwijderd

Topicstarter
Appie_Pils schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 00:29:
De 6100 kan ook zonder batterij en op de oplader alleen werken. Dat je batterij dus dood is is mogelijk, maar dan zou je laptop het nog wel moeten doen als deze aan het stroom zit. De batterij klinkt inderdaad als dat deze tegen het einde van zijn levensduur zit.
tot over een maand kon ik nog zonder batterij opstarten, maar nu lukt dit ook niet meer :s
Mogelijk (als je zegt dat het lampje aan en uit gaat) is de oplader zelf stuk of wanneer deze wel stroom doorgeeft dan is de aansluting van de powerDIN met het moederbord niet goed meer.
De moeite niet meer om te herstellen zeker?
Een ander probleem met deze laptop (heb hem zelf ook) is het hitteprobleem. Misschien dat je laptop uitgaat omdat deze te warm wordt. Dit betekent meestal dat de koeler vol zit met stof en daardoor uitvalt.
Idd daar hebben we hem ook al dikwijls voor moeten binnen doen :s

Verwijderd

Als het alleen bij een losse of afgebroken dc-ingang blijft is het zeker reparabel. Is een veel voorkomend euvel bij verschillende merken laptops. Makkelijk zelf te solderen als je niet opziet om je laptop open te schroeven. Als het de plug is, tenminste. Zelf heb ik een zelfde euvel gehad, eerst dc-jack opnieuw gesoldeerd, na een half jaar weer een probleem, nu zijn er een reeks condensators kapot. Batterij laadde soms wel, soms niet, en computer switchte vaak tussen batterij en netstroom, zonder reden. Batterijcapaciteit werd ook nooit meer optimaal, vanwege de wisselende laadspanning.

Als je een beetje met de dc-ingang speelt, wil het contact nog al eens gemaakt worden in een bepaalde stand, dan weet je zeker dat de plug los/gebroken is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:18:
Als het alleen bij een losse of afgebroken dc-ingang blijft is het zeker reparabel. Is een veel voorkomend euvel bij verschillende merken laptops. Makkelijk zelf te solderen als je niet opziet om je laptop open te schroeven. Als het de plug is, tenminste. Zelf heb ik een zelfde euvel gehad, eerst dc-jack opnieuw gesoldeerd, na een half jaar weer een probleem, nu zijn er een reeks condensators kapot. Batterij laadde soms wel, soms niet, en computer switchte vaak tussen batterij en netstroom, zonder reden. Batterijcapaciteit werd ook nooit meer optimaal, vanwege de wisselende laadspanning.

Als je een beetje met de dc-ingang speelt, wil het contact nog al eens gemaakt worden in een bepaalde stand, dan weet je zeker dat de plug los/gebroken is.
Maar wat met het lichtje aan de stekker van de oplader? Die knippert constant als die aangesloten is .. ?

Verwijderd

Wat dat betekent weet ik niet, staat het niet in je handleiding van de computer?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:21:
Wat dat betekent weet ik niet, staat het niet in je handleiding van de computer?
't Is alleszins niet normaal, want daarvoor deed hij dit niet. Het knipperen van het lichtje gaat gepaard met een zacht piepend geluid..

Mijn gedacht ligt het aan de batterij die niet meer opgeladen kan worden ..

Verwijderd

Geen geknipper als je de adapter loskoppelt van de pc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:08:
Geen geknipper als je de adapter loskoppelt van de pc?
Neen, enkel als hij inzit ..

Verwijderd

Ik zou een andere adapter proberen (om in ieder geval uit te sluiten), maar ik vermoed een groter probleem, van de genoemde kapotte dc-ingang tot aan een kapot onderdeel in je stroomcircuit. Doe maar een schietgebedje dat het de adapter is, die het niet meer trekt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:02:
Ik zou een andere adapter proberen (om in ieder geval uit te sluiten), maar ik vermoed een groter probleem, van de genoemde kapotte dc-ingang tot aan een kapot onderdeel in je stroomcircuit. Doe maar een schietgebedje dat het de adapter is, die het niet meer trekt.
hmm, nu nog een vinden die dezelfde wattage heeft :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:21:
hmm, nu nog een vinden die dezelfde wattage heeft :|
Mag natuurlijk ook hoger zijn
;)

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb het ook wel eens gehad bij een vriend.
FF voorzichtig met een compressor blazen in de ventilatiegaten om het stof
te verwijderen lostte het probleem op.
Vermoedelijk dat de processor te warm werd door het stof...

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Verwijderd

Topicstarter
AUijtdehaag schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:24:
Heb het ook wel eens gehad bij een vriend.
FF voorzichtig met een compressor blazen in de ventilatiegaten om het stof
te verwijderen lostte het probleem op.
Vermoedelijk dat de processor te warm werd door het stof...
Heeft volgens mij daar niet mee te maken, want als ik hem een dag niet gebruik kan het goed zijn dat hij bij het opstarten ook direct uitvalt
Pagina: 1