Ik zit te overwegen een geluidskaart (een ECHTE) aan te schaffen, maar nu is mijn vraag: Neemt de Fatal1ty geluidskaart werkelijk ALLE geluid processen over van mijn CPU? Of zal het alleen een bete kwaliteit geluid leveren? Overigens vraag ik me ook af hoeveel mijn CPU word belast met geluid en of het nou wel zo'n performance boost zou opleveren als ze je doen geloven? Alvast bedankt.
Audio versnelling is en blijft afhankelijk van SOFTWARE support. Maar het kan zeker wat frames schelen en het klinkt beter...ja. Dat is als je vaak aan het gamen gaat ( om maar niet te praten over wat iemand zou verstaan onder een echte geluids kaart, elke kaart IN een pc krijgt hoe dan ook last van storingen )
Verwacht betere kwaliteit en..afhankelijk van de situatie games die sneller gaan en meer soepel lopen. Meer dan een PAAR frames winst is het niet tegenwoordig!
Maar het geluid is wel een stuk beter voor je games, dat zeker...of dat je geld waard is moet je zelf bezien. Mijn Game PC heeft nogsteeds een Audigy 2ZS...de boxen zijn verre van goed dus mij maakt het niet zoveel uit! Oh ja, heb je wel de goede boxen? Ook belangrijk geluids kwaliteit hangt af van ALLE factoren
Verwacht betere kwaliteit en..afhankelijk van de situatie games die sneller gaan en meer soepel lopen. Meer dan een PAAR frames winst is het niet tegenwoordig!
Maar het geluid is wel een stuk beter voor je games, dat zeker...of dat je geld waard is moet je zelf bezien. Mijn Game PC heeft nogsteeds een Audigy 2ZS...de boxen zijn verre van goed dus mij maakt het niet zoveel uit! Oh ja, heb je wel de goede boxen? Ook belangrijk geluids kwaliteit hangt af van ALLE factoren
There is no place like ::1
Verwijderd
Afhankelijk waarvoor het gebruikt word. Geluid/video bewerkings progamma's en games met name zijn intensief qua processor gebruik voor audio. Destijs sloeg Creative een goeie weg in door haar geluidskaarten van een eigen processor te voorzien die helemaal geen gebruik meer maken van de main CPU.
Over de Fatility kan ik niets zeggen, geen ervaring mee, maar de meeste onboard sound chippie's vind ik persoonlijk 3 keer niets, aangezien gamen en geluid/video bewerking mijn voornaamste gebruik zijn. Processor ontlasting geeft meer kracht aan de overige bewerking
Over de Fatility kan ik niets zeggen, geen ervaring mee, maar de meeste onboard sound chippie's vind ik persoonlijk 3 keer niets, aangezien gamen en geluid/video bewerking mijn voornaamste gebruik zijn. Processor ontlasting geeft meer kracht aan de overige bewerking
Die Fatal1ty is een PCI geluidskaart met een eigen processor, dus ik neem aan dat dat word bedoeld met het weg laten van het gebruik van de CPU bij audio. Ik game wel veel maar luister ook nog eens de hele dag muziek terwijl ik 3Ds Max en Photoshop samen met ZBurhs aan heb staan en vaak ook nog met iemand zit te praten over de mic met GoogleTalk.NU snap ik dat VOIP geen enkele gebruik zal maken van een geluidskaart, hoor. Is het geluid echt zoveel anders?
Als je geen audiofiel bent vind ik het wel veel geld voor zo'n kaart. En als het je om de FPS'en gaat kun je dat geld beter investeren in je videokaart, dat maakt meer verschil.
een reguliere X-fi is ook al een stuk beter da de AC 97 chips die je overal onboard vindt
scheelt een bult geld
scheelt een bult geld
PSN: djmurcielago
Dat zeker, een geluids kaart...elke met een beetje goede chip zal in ieder geval je moederbord ontlasten van de vaak crappy geluidskaarten.Murcielago schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 00:29:
een reguliere X-fi is ook al een stuk beter da de AC 97 chips die je overal onboard vindt
scheelt een bult geld
Bij een simpele bij pc had ik vaak gekraak erop maar nu heb ik er een M-Audio podcast ( zonder de mic dan ) aanhangen en..extern is het zuiver geluid!
There is no place like ::1
Pagina: 1