Toon posts:

Probleem met draadloos op school en draad netwerk thuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

De omschrijving van het probleem is als volgt, ik heb een tijdje geleden een asus a6mQ037H gekocht, deze heb ik geformateerd zodat je niet alle troep erop hebt. Heb deze helemaal geinstaleerd, en ook dat ik thuis mijn netwerk ermee op kan. Dit werkte ook.
Op school hebben we draadloos netwerk die je zou kunnen bereiken met het installeren van de software ervoor, dit werkte niet meteen. Maar naar als ik de Radio heb ingeschakeld en het "draadloos netwerk automatisch configureren", heb aangezet doet die het wel.
Wil ik thuis mijn laptop weer op het thuisnetwerk hangen, dan kan ik alleen op internet, maar niet de andere pc's vinden.
Ik krijg deze melding "Mshome is niet toegankelijk. je hebt mogelijk niet de juiste machtingen voor deze netwerk bron"

Ik heb toen maar de radio en draadloos netwerk auto conf, weer uitgeschakeld maar nog steeds vindt die niet mijn thuiswerk. Ik kan dit alleen bereiken door een eerdere herstelstatus optevragen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee,

Groetjes Bjorn

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiermee helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet hem toch maar weer omhoog, het is vrijdag en het wordt weer avond. Hopelijk dat iemand hem ziet.

Groetjes bjorn

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-03 18:03
kun je eens iets meer vertellen over dat programma dat je hebt moeten installeren om op het school op het netwerk te komen??

en lukt het ook niet als je met taakbeheer (ctrl + alt + del) dat programma afsluit of verwijderd??

Probeer ook alle andere programma's eens met taakbeheer af te sluiten want mischien ligt het helemaal niet aan dat speciala programma.

Mischien een optie om 2 profielen op je computer te zetten maar of dat werkt weet ik niet zkr. suc6.

Verwijderd

Vroeger kon je in mapopties ergens een vinkje vinden voor eenvoudig delen ofzo. Dit verhelpte zo'n probleem voor mij wel. In mijn engelse versie vind ik dit niet meteen terug.(taalbenaming ofzo...)

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-03 17:33
Hoe heet jou netwerk? De naam van jou netwerk thuis zal ongetwijfeld een andere naam hebben dan dat van school. 'Mshome' klinkt mij in de oren als zijnde een naam van een netwerk, waarchijnlijk dat van jou school dus. Bovendien is er ook nog verschil tussen een netwerk met en zonder domein. Dat zijn dingetjes die je in kunt stellen als je met je rechter muis klikt op 'Deze computer'. Daar moet je ff zoeken naar dat ene tabblad waar je de computer naam en netwerk naam kunt instellen. Eventueel pc herstarten. Wat bedoel je trouwens met Radio? Dat ding waar muziek uit komt? of iets anders? in geval van dat eerste(muziek dus) wat heeft dat hiermee te maken dan?

Dan nog ff over domein, mogenlijk hebben ze dat bij jou op school, en hoogstwaarschijnlijk heb je dat thuis niet. Dat is ook iets dat je ergens in moet stellen, maar waar weet ik niet meer precies. Pas was et bij mn zus ook zo, dan krijg je vage dingen als je printers wilt zoeken. Niet kunnen vinden enzo... Al met al een heel gedoe dat met die laptop heen en weer wandelen tussen veschillende netwerken, niet voor nix dat ik een gruwelijke hekel aan die dingen heb. Ga bijvoorbeeld maar een mailtje sturen vanuit Outlook met je pop accountje bij je ISP als je op school zit. Zeer weinig kans dat dat gaat lukken.

Euhm... \n ...

Verwijderd

Topicstarter
To Kami124

Het programma heet als ik kijk in program files, SecureW2 Client en is van Alfa & Ariss, deze kan ik tevens niet vinden bij mijn taakbeheer. Maar ook al staat die software geinstaleerd dan zou ik op mijn thuisnetwerk moeten kunnen komen, dit kon namelijk in begin wel. Totdat ik op school wat dingen moest instellen. Dit heb ik een paar keer over gedaan, en weet nu ook precies wat, maar als ik het thuis weer uitschakel dan vindt die het netwerk thuis nog steeds niet.

To extend1983

Deze staat aangeschakeld, staat gewoon in de lijst van mapopties

To Nickname 55

Mijn thuisnetwerk is MShome dit hebt ik zo ingesteld, is tevens ook de standaard naam van Windows. En dat met radio heeft denk ik met het aanzetten van het versturen en ontvangen van radio signalen(en dan niet aan je radio denken waar muziek uit komt, dat is logisch dat dat er niks mee te maken heeft). Aan verdere domeinen heb ik ook niet gezeten.

Persoonlijk denk ik dat er ergens een conflict zit, maar kan er niet achterkomen waar. Op alle pc's zit de zelfde besturingssoftware en alles.

Groetjes

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Okee,

SecureW2 gebruiken ze bij ons op de universiteit ook, dat is een 802.11x supplicant, voor de beveiliging.
Zou je nog eens op een rijtje kunnen zetten:

- Welk besturingssysteem draaien de pc's bij je thuis?
- Hoe zijn die verbonden, (router, switch, softwarematige DHCP server etc)?
- Wat is de naam van de werkgroep (is dat dus thuis het zelfde als op school)?
- Moet je ook je computernaam veranderen voor het school-netwerk?

Kan je de andere computers in je thuisnetwerk wel benaderen door te typen:

\\*ip van andere pc* (zonder de sterretjes uiteraard, dus bv: \\192.168.0.5)

Hebben de andere pc's uberhaupt mappen gedeeld staan?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op alle pc's Windows Xp Prof draaien

Tussen de pc's heb ik een router, en mappen staan gedeeld. Tussen de 2 vaste pc's kan ik alles doen wat ik wil, en met laptop kon ik dat ook totdat ik op school het spul instelde daarvoor.

Naam van mij werk groep is Mshome, dit heb ik op school niet veranderd. Hoefde ook niet de naam te veranderen.

Als ik mijn ip in mijn adresbalk invoer, wil die verbinding maken met Home Gateway, en moet daarin gebruikersnaam en wachtwoord invullen, en die weet ik natuurlijk niet:P. Heb paar mogelijkheen geprobeerd, maar het zal wel heel wat anders zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat iemand me verder kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal deze topic nog maal eens omhoog, het is me namelijk nog steeds niet gelukt. En vind het wel zwaar irrietant.

Groetjes bjorn

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie maar had weinig tijd om te testen. Maar deze software update doet het, als die op school het ook doet. Ga ik de ict afdeling mailen dat ze recente software moeten aanbieden, want heb al meer van deze problemen gehoord bij de mede studenten.
Dankje wel
Pagina: 1