Sommige van ons maken gebruik van de Algemene Heffingskorting. Ook wel het huishoudpotje genoemd.
Wat is de algemene heffingskorting?
Om recht te hebben op de Algemene Heffingskorting is het belangrijk dat je een Financieel partner hebt. Dit d.m.v. samenwonen of trouwen.
In vele gevallen heb je dan recht op een teruggave van de Belasting Dienst.
Wat kan ik ontvangen
De maximale teruggave is 1900 euro per jaar. (Ongeveer 160 euro per maand)
Wat is er veranderd
Nu is er een belangrijke wijziging op deze korting en daarom heb ik dit topic geopend.
Lees even mee:
In 2006 was het volgende van toepassing:
- Inkomen van financieel partner moet minimaal: 14.400 euro
- Uw eigen inkomen moet niet meer dan 5600 euro bedragen
- Je moet minimaal 6 maanden geregistreerd staan als partners om recht te hebben over dat belasting jaar.
In 2007 is dit veranderd naar:
- Inkomen van financieel partner moet minimaal: 6150,-
- Uw eigen inkomen moet niet meer dan 6150 euro bedragen
-- Je moet minimaal 6 maanden geregistreerd staan als partners om recht te hebben over dat belasting jaar.
Tips!
1. Mocht de bovenstaande situatie (die van 2006 bedoel ik dan) bij je passen dan is het handig om het voor januari nog aan te vragen, want dan ontvang je dus nog 1900 euro over dit jaar.
2. Mocht je het voor 2007 aanvragen, omdat je bijv. gaat trouwen of samenwonen... Ga dan samenwonen of trouwen voor 1 juli!! Anders heb je er geen recht op voor 2007 (en mis je dus 1900 euro). (tricky!)
3. Mocht jouw inkomen hoger (en dan bedoel ik, dat jij NIET de financiele partner bent) dan 6150,- is.. is dit nog geen ramp, want je kunt eventueel toch nog recht hebben op een gedeeltelijke teruggave.
Conclusie
Nu is dit natuurlijk reuze interresant voor de mensen met een fiscaal partner die een laag inkomen hebben (minimaal 6150 dus!).
Ik zou zeggen doe je voordeel ermee!
Bron
http://www.belastingdiens...voorlopige_teruggaaf.html
Wat is de algemene heffingskorting?
Om recht te hebben op de Algemene Heffingskorting is het belangrijk dat je een Financieel partner hebt. Dit d.m.v. samenwonen of trouwen.
In vele gevallen heb je dan recht op een teruggave van de Belasting Dienst.
Wat kan ik ontvangen
De maximale teruggave is 1900 euro per jaar. (Ongeveer 160 euro per maand)
Wat is er veranderd
Nu is er een belangrijke wijziging op deze korting en daarom heb ik dit topic geopend.
Lees even mee:
In 2006 was het volgende van toepassing:
- Inkomen van financieel partner moet minimaal: 14.400 euro
- Uw eigen inkomen moet niet meer dan 5600 euro bedragen
- Je moet minimaal 6 maanden geregistreerd staan als partners om recht te hebben over dat belasting jaar.
In 2007 is dit veranderd naar:
- Inkomen van financieel partner moet minimaal: 6150,-
- Uw eigen inkomen moet niet meer dan 6150 euro bedragen
-- Je moet minimaal 6 maanden geregistreerd staan als partners om recht te hebben over dat belasting jaar.
Tips!
1. Mocht de bovenstaande situatie (die van 2006 bedoel ik dan) bij je passen dan is het handig om het voor januari nog aan te vragen, want dan ontvang je dus nog 1900 euro over dit jaar.
2. Mocht je het voor 2007 aanvragen, omdat je bijv. gaat trouwen of samenwonen... Ga dan samenwonen of trouwen voor 1 juli!! Anders heb je er geen recht op voor 2007 (en mis je dus 1900 euro). (tricky!)
3. Mocht jouw inkomen hoger (en dan bedoel ik, dat jij NIET de financiele partner bent) dan 6150,- is.. is dit nog geen ramp, want je kunt eventueel toch nog recht hebben op een gedeeltelijke teruggave.
Conclusie
Nu is dit natuurlijk reuze interresant voor de mensen met een fiscaal partner die een laag inkomen hebben (minimaal 6150 dus!).
Ik zou zeggen doe je voordeel ermee!
Bron
http://www.belastingdiens...voorlopige_teruggaaf.html
[ Voor 32% gewijzigd door Falcon op 27-11-2006 13:30 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"