Specificaties:
Pentium4 3.2
4 GB DDR
500 GB (raid edition) Mirror
Windows SBS 2003 SP1, Exchange sp2
Probleem:
De server loopt (meestal in het weekend) vast, waardoor de gebruikers niks meer kunnen. De server is dan helemaal niet meer te bereiken.
De server reageert ook niet meer op toetsenbord en muis en moet dus gereset worden.
Hierna start de server gewoon goed op en kunnen alle clients weer normaal werken.
Logboek:
Als de server een tijd aanstaat elk uur de melding:
en even later:
Al geprobeerd:
Op internet gezocht en daar kom ik vaak tegen dat ik in de boot.ini /3Gb erachter moet zetten, maar dit is altijd met een Windows 2000 server.
Voor windows 2003 ben ik dit nog niet tegengekomen.
Ik heb alle updates binnen gehaald en geinstalleerd.
Ik heb het geheugen verhoogd, eerder was dit 2 GB, dit helpt niks.
Hebben jullie nog iden?
Pentium4 3.2
4 GB DDR
500 GB (raid edition) Mirror
Windows SBS 2003 SP1, Exchange sp2
Probleem:
De server loopt (meestal in het weekend) vast, waardoor de gebruikers niks meer kunnen. De server is dan helemaal niet meer te bereiken.
De server reageert ook niet meer op toetsenbord en muis en moet dus gereset worden.
Hierna start de server gewoon goed op en kunnen alle clients weer normaal werken.
Logboek:
Als de server een tijd aanstaat elk uur de melding:
code:
1
2
3
| Eventid: 9582 Source: MSExchangeIS Description: The Virtual memory necessary to run your Exchange server is fragmented in such a way that performance may be affected. It is highly recommended that you restart all Exchange services to correct this issue. |
en even later:
code:
1
2
3
4
| Eventid: 1025 Source: MSExchangeIS Mailbox Store Description: An error occurred on database "First Storage Group\Mailbox Store (Exchange_Servername)". Function name or description of problem: <problem description> |
Al geprobeerd:
Op internet gezocht en daar kom ik vaak tegen dat ik in de boot.ini /3Gb erachter moet zetten, maar dit is altijd met een Windows 2000 server.
Voor windows 2003 ben ik dit nog niet tegengekomen.
Ik heb alle updates binnen gehaald en geinstalleerd.
Ik heb het geheugen verhoogd, eerder was dit 2 GB, dit helpt niks.
Hebben jullie nog iden?