Toon posts:

Beste Provider kabel/adsl?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk de beste provider van nederland waar je de hoogste snelheden mee haalt?

En heeft er eigenlijk al iemand ervaring met Mxstream???

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
slownera en casema iig niet :( |:(

I’m not like the OTTERS

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@home mail sucks
maar de snelheid is ok

het ligt met kabel er gewoon aan waar je woont

• duderuud
  • Laatst online: 11:57

duderuud

Sliden is koel

Schijnt dat Cistron ADSL ook supersnel is...

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Uh...ik denk universiteiten. Die leveren goedkope cable abonnementen aan studenten. Ik haal max 1MB/s down en dat is behoorlijk snel voor een kabelmodempje.

Verwijderd

XS4ALL

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
XS4ALL

Verwijderd

Topicstarter
is dat niet erg duur xs4all al?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:31

Wildfire

Joy to the world!

Wat kabel betreft is er maar één de beste, en dat is @Home. Alleen de mailserver doet het niet echt fantastisch, maar voor de rest is @Home fantastisch -- retesnelle verbinding!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• actieman
  • Laatst online: 30-07 10:38
krijgen op kantoor binnenkort ADSL via XO Comm.
klinkt heel mooi :)

gaat via versatel netw.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

@home zekerweten de beste..
en dat met die mail valt volgens mij nog wel mee... Ik heb in de afgelopen 3 maanden alles bij elkaar ongeveer 5 uur storing gehad (veel te veel maar niet rampzalig)

Verwijderd

@home vind k zelf

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

@Home rulezzz :)
Met die meel heb ik trouwens geen problemen.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
@home = wel duur zeker?

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 18:32 schreef RA89 het volgende:
@home = wel duur zeker?
nee :)
90,- p.m
aanleg kosten 100,- d8 ik...

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

f89,- in de maand en dat vind ik niet echt duur voor zo'n snelle verbinding :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

hoe snel is die verbinding dan?

Verwijderd

en iedereen roept tegelijkertijd CHELLO!!!!!!!!!!!
UUPPPPPCCC!!!!!!!!!!!!!!!
YEEEEEEAAAAAAAAHHHH CABLE POWER!!!!!!!!!
they rule!! but they aint got money!!!
GVD IK ZEG HET JE, BEGIN NIET AAN CHELLO OF UPC DAT ZIJN DE GROOTSTE ZEIK OPLICHTERS DIE ERZIJN. maar dat wist je denk ik al :)

Verwijderd

Naar wat ik over dit soort dingen hoor is mijn conclusie:

Kabel -> @Home
ADSL -> Cistron

Dialup -> :? ... (heb ik dus nog steeds gvd :()

Verwijderd

Ik heb sinds kort EssentTwinner, analogeverbinding via de kabel. Naar inbelmaatstaven redelijk snel en de hele dag voor 1 cent per minuut:):):)

• Quazie
  • Laatst online: 11-06 15:53
@home heeft een goeie download snelheid...
Maar van mensen die veel online games spelen, hoor ik veel klachten over @home, dat je met @home een klote ping hebt.
Ik heb zelf slonera. Is idd wel langzaam qua downloadspeed, maar ik heb wel ALTIJD een perfecte ping.

Mijn PC'tje

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

jepz.. @home:
baggerping (zeker eindmiddag en avond)
lekkere download tot 3 a 4 Mbit (350-400KB/s:P)

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

Welke tweaker heeft eigenlijk nog meer Twinner??

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Ik ben erg te spreken over Mxstream. Toen ik het net had, hoorde/las ik errug veel verhalen over stalls en freezes, maar daar heb ik nog nooit last van gehad.... en hij draait toch bijna 24/7
Snelheid gegarandeerd op 1024 kb/sec en de upload is een stuk langzamer alleen, maar die gebruik ik eigenlijk toch niet...

Verwijderd

Kweetniet wat iedereen over UPC/Chello te mekkeren heeft maar ik heb er geen last mee hor! Werkt prima en retesnel. Zakt natuurlijk wel wat in als alle heikneuters van Nederland ineens willen internetten, maar verder no problemo's !

Verwijderd

@home:
Snelle downloads
Goede pings
Nooit gezeik met mail gehad

Kortom: :):):):):)

Verwijderd

xs4all.
Met de grootste news server Dacht zelfs van europa op dit moment.35 TB.?

Verwijderd

ik ben van plan op @home tenemen..
maarja het is hier nog niet :( :( :(
steeds maar weer uitstel..
maar heeft @home nou wel of niet een goede ping met online gamen???

Verwijderd

CISTRON!!!!
een klasgenoot die haalt 850 down en 100 up, kijk das lekker
>:)

Verwijderd

Voor thuisgebruikers is Cistron ADSL het snelste Internet in Nederland (of je moet een of andere huurlijn aanleggen :P)

En KPN "Fast" MxStream is max 1Mbit = 128KB
En KPN basis MxStream is max 512kbit = 64KB

Bij Cistron krijg je 8Mbit, niet dat je dat overal haalt, maar op goede FTP's haal ik zo 800-850KB per seconde. En meestal een ping van 15-25 :9

Cistron Internet for life :)

Verwijderd

CHELLO IS 'T BEST EN HET SNELST

(Ik hoop dat ze dit lezen en dan uit dankbaarheid ff voor me regelen dat m'n connectie er niet de hele tijd uit lazert en dat 't ook weer een beetje snel wordt.)

[edit]
GVD ik postte dit en de mailserver flikkert op z'n muil. :(
[\edit]
[edit2]
Zelfde nacht nog verbinding PLEITE voor een uurtje of 15.
[\edit2]

Verwijderd

in ieder geval alles behalve UPC/CHELLO-troep vuile nichten die gasten die daar werken verdienen gewoon de doodstraf van mij mag dat hele bedrijf opgeblazen worden :(:(:(:(:(:(:(:(:(:( lang leve ADSL-XS4ALL heel goeie ervaringen mee en nooit gezeik en nette afhandeling van klachten en geen onbeschofte mensen!!!

Verwijderd

Mee eens, Xs4all= goede serves & helpdesk.
In het begin nog wat problemen met die Mxstream aansluiting, maar dat lag hoofdzakelijk aan KPN.
Xs rules! :D
Droopy.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Chello HEERST!!! :)

250 Kb/downstream, alleen stomme upload limiet van 16 k....

Snap niet wat hier op tegen is... volgens mij nog sneller dan ADSL :?

Verwijderd

@HOME ZUIGT !!!!!!!!!!!

Verwijderd

Inderdaad chello is gewoon vet snel. Het hangt er alleen heel erg vanaf waar je woont. Bij mij is chello nog nooit!!!! ofline geweest en ik haal altijd!!! de max snelheid, tja alleen die upload he :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig heb ik zelf Zeelandnet met mega snelle verbindingen. Ik akn altijd online en dat voor maar 60 piek per maand een 256kb abbo

:)

Verwijderd

INTERNET ACCES EINDHOVEN 400KB/S DOWN
30 KB UP GELUKIG ALLEEN IN AALST WAALRE
IAE RULEZ !!!!!

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
Tja, iedere gamer die ik tegenkom met @Homo heeft een baggerping (> 120).

Ikzelf heb Chello en werkelijk nergens problemen mee...altijd ping van 40-50 (overdag, 's avonds, altijd), op onze CS server aan de AMS-IX zelfs een ping van 20-30 :9~

Ik verhuis met een half jaar naar Groningen, en daar worden @Home en BabyXL ADSL aangeboden...wat is het beste?

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Chello..............

En waarom zeg ik dat, nu heel simpel. Sinds terayon modem snel en betrouwbaar voor mij hier in Apeldoorn, alleen als ik hier CISTRON adsl kan krijgen komt dat er.

Btw, de vraag is leuk, maar waar jij woont kan jij daar dan kiezen uit kpn, chello, @home somera casema cistron?????

Vast niet, ik kan chello, of kpn thats it!

Keuze dan makkelijk he??

Prozzie

Verwijderd

gewoon verhuizen naar aalst en lekker downloaden op 400kb/sec :9~

Verwijderd

@home regeert gewoon!! Supersnel, ik heb geen last van mailproblemen en ik vind t ook nie duur voor wat ik in de maand internet!!

Chello en stuff zuigen big-time!!:r:r:r

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
PC-Freak: Onderbouw je reactie (mbt Chello) of zeg liever niets. Aan het feit dat je @Home gebruikt kan ik afleiden dat je dus nooit zelf Chello hebt gehad...Dat soort reakties zijn best wel :r

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 03:24 schreef zakaria het volgende:
in ieder geval alles behalve UPC/CHELLO-troep vuile nichten die gasten die daar werken verdienen gewoon de doodstraf van mij mag dat hele bedrijf opgeblazen worden :(:(:(:(:(:(:(:(:(:( lang leve ADSL-XS4ALL heel goeie ervaringen mee en nooit gezeik en nette afhandeling van klachten en geen onbeschofte mensen!!!
dankjewel heh werken twee vrienden van me en geloof me die kunnen wijnig doen aan jouw probleem, dus reageer je ff af op het managment en niet de gewone werker, die werken wel...

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt dus beter niet met chello of upc in zee gaan?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 07:51
Ik hoop dat ze hier snel ADSL aanleggen, kan ik ze mooi op bellen: "Kom die hele rotzooi maar ophalen!"

Heb het hier over @Home, download snelheden boven 50kb zijn een uitzondering, normaal ligt het op 20k ofzo (dan heb ik het over het FTP werk en niet ff een driver bij Nvidia weghalen, anderen halen er wel waanzinnige snelheden), pingtijden die de prijs van mijn muis overstijgen (heb een BS2K dus reken maar uit) zodat die zelfde muis compleet waardeloos is :(
Helpdesk die je een uur laat wachten, ze reageren niet op mail, mail server vaak plat, veel HTTP 500 en DNS fouten s'avonds (leuk als je voor school wat nodig hebt en plaatjes laden niet in :r)

Enige voordeel, kost amper wat (bedoel wat is 90 piek), maar voor de rest ben ik meteen weg zodra er een alternatief is :r

Hiro Shima, ik ken de situatie niet bij UPC (lucky me) dus oordeel niet over jouw vrienden, maar als het dezelfde soort gasten zijn als bij @Home dan voeren ze gewoon geen fuck uit. Enige wat ze kunnen is standaard dingen oplossen (goh mijn moden doet het niet, stekker erin niveau) Problemen (zie boven) kunnen ze geeneens antwoord op geven en ze ontwijken alles, zeg dan gewoon eerlijk dat je er geen fuck van weet en dat @Home de abbonee's lekker laat aanklooien met te weinig bandbreedte

damn wat een laptekst :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ik was in het begin ook blij met @home , dat is een jaar geleden toen waren er weinig mensen aangesloten maar nu is het echt bagger en nog eens bagger :r :(:(:(:(:(ik weet zeker dat @home over jaar of zo dezelfde weg bewandeld als chello:(:(:( mijn maximale download snelheid is 50 kb/s :'(

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 17:01 schreef Knakker het volgende:
PC-Freak: Onderbouw je reactie (mbt Chello) of zeg liever niets. Aan het feit dat je @Home gebruikt kan ik afleiden dat je dus nooit zelf Chello hebt gehad...Dat soort reakties zijn best wel :r
O ja? Een vriend van mij heeft Chello, dus ook kabelnet en die heeft zoveel problemen met mail, downloaden die supertraag is (en dat ligt niet aan de site of zo waar hij download), uploaden en ga zo maar door!1 Hij moet gewoon :r van Chello en ik geloof m ook wel want ik heb er zelf bij gezeten toen hij een mp3tje aan t downloaden was en waar ik met @home op die zelde site 350 kb haalde haalde hij maar 15 kb (!!!) per seconde....
En ga nou niet lopen zeiekn van omdat jij het hebt is het goed en de rest zuigt blablabla...KOM JIJ EERST MAAR MET EEN BEWIJS DAT CHELLO BETER IS!! DIT WAS MIJN BEWIJS...
O ja ik woon in Deventer en die vriend in Twello...als er in Twello @home was was hij meteen van Chello 'overgestapt' op @home.....
Zo erg is t dus!!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:53

WoutF

Hoofdredacteur
ik zit hier met sonera in heemstede, 64k max, tja niet het snelst maar een stuk beter dan analoog, cistron adsl is natuurlijk toppie en dat neem ik ook wanneer het hier komt.......in 2010

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig krijg ik binnenkort dsl >:)

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 18:43 schreef RA89 het volgende:
Je kunt dus beter niet met chello of upc in zee gaan?
Ik zou graag met Chello en UPC de zee in gaan en ze dan laten verzuipen.

Verwijderd

Chello hier (Ridderkerk)download 200-300KB/s op welke tijdstil dan ook (ook een keer 600 gehaald :) )
ADSL > waren ze van planet internet met een democar bezig paar meters van mijn huis > max 125 KB/s en dat 's middags om 4 uur :? En dan lullen dat ADSL roelt hahahahaha !!!!!!

Het ligt gewoon aan waar je woont en hoeveel mensen in de buurt kabel hebben. Kijk in woon in een ouderenflat (ben toch maar 24 *D) en hiero heeft niemand kabel. De plek waar alle aansluitingen zitten zit bij mij achter de flat. Dus hiero is ALTIJD feest >:)

Verwijderd

/me is zeer tevreden over @home

Verwijderd

Gebruik nu al ruim 2 1/2 jaar kabel via UPC/ Sonera in Rotterdam. Zeker in het begin waren er wat problemen, maar nu is alles vrij stabiel -> downloads zo'n 35-40 KB per seconde (max 512 Kbit) en uploads zijn ook wel ok (capped 64 Kbit).

Ik stel voor dat iedereen met de massa meedoet en negatieve reacties plaatst over UPC / Chello / Sonera. Hoe minder gebruikers, des te sneller mijn kabel wordt ;)

Voordat iemand een vraag stelt in de trant van, wat is het beste -> ga even na in welk gebied je woont en welke opties je hebt (Kabel, ADSL) en welke providers dit kunnen leveren.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Hi,

Ik wil nu dus ADSL gaan nemen, ik ben al blij dat ik het van pappie en mammie mag en ik mag dus de goedkoopste variant nemen (da's volgens mij MXsteam van KPN. Maar ik heb gehoord dat je daar iets van 40 Kb/s mee haalt! :? Da's niet veel al zeg ik het zelf heeft iemand anders ervaring met ADSL in alphen?? zo ja hoeveel zal ik ongeveer halen??? Maar hoe dan ook za ik het wil nemen want ik moet nu toch echt onbepert gaan i-netten! dus.......

Greetz

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Op donderdag 01 februari 2001 20:19 schreef Berran het volgende:
Ik heb sinds kort EssentTwinner, analogeverbinding via de kabel. Naar inbelmaatstaven redelijk snel en de hele dag voor 1 cent per minuut:):):)
WTF, waar kan ik dit aanvragen?
En wat zijn de down en upstreams????????

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
bART 8-)
heb 1 keer in het weekeind gehad dat het down ging
duurde ongeveer 15 minuten

verder nooit problemen mee

heb nog nooit problemen gehad met snelheid
altijd minimaal 60Kb
meestal veeeeel hoger

en geen maximum up / downstream

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Jammer dat er weer een hoop, 'ik ben zielig want ik kan meer met 50k/s downloaden' reacties zijn.

Probleem is dat een snelle backbone een paar stuivers kost, op het moment dat een provider genoeg klanten heeft op winst te kunnen maken is de backbone al weer te klein.
De oplossing zou zijn om de tarieven flink omhoog te gooien (denk hierbij aan minimaal een verdubbeling).
Wil iemand dat? nee want het moet wel snel zijn maar 't mag niks kosten.

Zoals het oud hollandsche spreekwoord zegt: alle waar is naar zijn geld
(het kost niks, maar verwacht er ook maar niks van...)

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
top 5 providers:

1. bART Fiberspeed Basic 8.89
2. Demon Internet Standaard .. 8.86
3. Cistron standaard abonnem.. 8.8
4. XS4ALL Standaard 8.47
5. Cistron ADSL Blue 8.27

flop 5 providers:

1. Sonera Profitpakket maand 2.75
2. Sonera Power abonnement m.. 3.05
3. Wanadoo Cable Wanadoo Bas.. 3.3
4. Internet Gateway Rotterda.. 3.55
5. Kabelfoon Standaard 4.67

bron: http://www.kieskeurig.nl ;)

Verwijderd

ach over een jaartje (of twee) hebben we toch die UMTS telefoontjes die dan al sneller zijn dan al onze kabel en DSL verbindingen >:)

Verwijderd

@Home rocks inderdaad. Ik hoor hier regelmatig mensen zeggen dat ze vaak >300 k/s halen met @Home...dat haal ik met Chello alleen met DAP en 's morgens voor 12-en...:)

Hoewel 's avonds is Chello ook best aardig. Terwijl ik dit typ loopt Napster ook nog door met 130 k/s :)

Hangt er met Chello vanaf in welke stad/wijk enz je woont...

• slacksoff
  • Laatst online: 08:25
en @home zuigt vind ik..... in groningen dan

ik zal het even onderbouwen:
ik heb het nu meer dan een jaar. als het een paar maanden heel beroerd is geweesd[ping de hele dag boven de 100... dus ook 's nachts]doen ze een upgrade. dan is het weer een paar weken ping 60.[maar nog nieteens in de avond] en het probleem is elke keer de router in zwolle waar de rest van noord-nederland heen gaat.

nou is het voor iemand die gewoon surft allemaal best okee... zo nu en dan valt het hier een keer een half uurtje uit.... of probeert iemand jouw ip-adres te gebruiken. ik ben met surfen nog niet echt onder ISDN snelheid gekomen. dus ene beetje op GOT posten en zo gaat allemaal nog wel.

MAAR! ben je een online-gamer zoals ik [counter-strike] dan ga je om pings geven.... en die zuigen hier dus al vanaf voor de jaarwisseling! ik heb het hele jaar nog geen clanwar kunnen spelen en ik ben er zat van! het downloaden is leuk.. overdag gaat dat lekker hard allemaal. maar om 2 uur in de middag is de ping boven de 100. en de wars worden allemaal in de avond gespeeld [of zodag middag maar over die pingtijden begin ik nieteens]

de helpdesk is gewoon RUK! je staar 45 minuten in de wacht. en dan word je afgepoeierd met iets als "o dat probleem was nog niet bij ons bekend" TERWIJL JE ER AL 3X OVER GEBELD HEBT! en de rest van de gebruikers in groningen dus ook!

echt... z denken dat we allemala domme koeien zijn. de innen hun abbonnementsgeld en ze zijn te beroerd om een nieuwe router voor zwolle te kopen... nee... wat doen ze.... ze doen een paar week over he plaatsen van een nieuwe "state of the art" helpdesk telefooncentrale!

iemand die ik ken belde 3x op 1 dag omdat hij helemaal geen verbinding meer had. en kreeg 3x dezelfde helpdesker!

moet je nagaan. vast een vette state of the art 1 lijns centrale daaro :'(

dieptriest allemaal. ik overweeg ook om een kabelabbo bij oprit [van de rijksuniversiteit groningen. of het SURF-net netwerk] te nemen. het enige probleem is dat ik niet weet of zij dezelfde wanprestaties gaan leveren. ook gaat mn bandbreedte van 3.8mbit/128kbit naar 512kbit/64kbit.

maar ik ben nu inmiddels denk ik wel bijna desperate genoef om deze stap "terug" te maken

• DDreameRR
  • Laatst online: 24-02 20:19
Is napster niet weg??? Het zou toch al weg moeten zijn of heb je een abo genomen??? Ik ben echt niet van plan om ervoor te betalen...

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 00:37

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik heb Casema, sinds mei vorig jaar en ik moet zeggen, fantastisch!

Ik heb het Cable Premium Abonnement en dat haalt standaard 64 KB/sec, terwijl ik in een jaar echt eerlijk waar maar een keer een storing heb gehad. Ideaal...
Ik ga binnenkort verhuizen en vroeg me af wat ik nu zou nemen, ADSL of Casema, maar ik zie echt het nut van ADSL niet in. Of ik kan voor zo'n Fl 100,- ADSL met circa 50KB/sec hebben, of Casema met 64KB/sec. Snellere alternatieven met ADSL zijn mij veels te duur. Bovendien zit je met een slechte verbinding er maar drie maanden aan vast, terwijl je bij ADSL-providers een jaar vast zit...

Tegen de gangbare mening in: Casema, zeer goed!

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ff over de chello mensen die hier 300k/sec halen: leer je software eens meten/tellen.
Chello is gecapped op 1536kbit dus 192kbyte per seconde.

Verwijderd

Beetje oud topic :? :P

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 11 april 2002 20:25 schreef Deeper het volgende:
Beetje oud topic :? :P
idd

Verwijderd

Oud topic schoppen is niet liev :P

Dicht. :)
Pagina: 1