Toon posts:

[Word 2003] Pulldown menu maken in Word?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een soort van pulldown menu maken in Word 2003. Bijv dat je kan kiezen tussen 2 personen. Dit scheelt een hoop typwerk en aangezien tijd geld is. Snap je het zelf wel.

In Excel kan je dat bij DATA > VALIDEREN > LIJST

Kan dit ook in Word? Zoja hoe dan?

Alvast Bedankt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ja. Vink in je knoppenbalk de Werkset Besturingselementen aan, zet eenm Keuzelijst (Listbox) in je document en ga verder vanaf daar. Ik denk dat F1 daar een goede uitleg geeft, zie ook Formuliervelden.

Welkom op GoT trouwens :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Heej dankjewel :)

Maar ik heb gevonden en dan doe ik keuzelijst met invoervak.

En dan krijg je soort van keuze lijst. Maar ik verder dan dat kom ik niet. aangezien ik echt alles behalve heel erg goed hierin ben heb ik geen idee wat ik nu moet doen

Als ik dubbelklick dan kom ik in een soort van html bestand. iig lijkt het daar op. En F1 helpt niet echt :(... jij nog enig ideeën?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

HTML: nee, VBA (Visual Basic for Applications). En nee, ik heb het nooit gebruikt :P

Als je zoekt op listbox, kom je oa [VB WORD] hoe list box vullen ? Help ! tegen. Wellicht helpt dat. Maar als je VBA niet kent, is het nog even zoeken. Kijk ook naar Formulieren. Dan kan jem et dubbelklikken items toevoegen, maar dan wel alleen in formulieren, dus moet je je hele document misschien op de schop gooien. En nee, ook dat heb ik nooit serieus gebruikt, dus: waar loop je vast met F1? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
haha krijg niet echt de goede uitleg en ja vba is het. html ken ik wel maar dit is echt hopeloos haha. maar goed ik ga ff verder proberen kijken als het lukt

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 08:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kijk ook eens naar de autotext optie in Word. Dan kan je zelf een lijst met veel gebruikte termen samenstellen en die eenvoudig invoegen in je document.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1