[Auto] 2 speakers op 4 kanaals autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167399

Topicstarter
Ik heb mijn vorige auto, waarbij 4 speakers in de auto zaten verkocht, en nu heb ik er één weer waarbij er slechts 2 in zitten.

De autoradio wil ik natuurlijk over zetten, maar is het mogelijk om mijn 4 kanaals radio aan te sluiten op de 2 speakers?

Ik gebruik verder geen versteker.

Ik heb overal geprobeert het antwoord te vinden, maar ik kom er nog niet uit, alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Dat lijkt me geen probleem, je gebruikt gewoon 2 van de 4 eindtrappen van de radio.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54
In mijn auto doe ik het ook zo. Ik heb de fader helemaal naar 'front' gezet, maar ik heb eigenlijk geen idee of dat iets uitmaakt.
Veel auto's hebben maar 2 speakers. Als radio's daar niet tegen kunnen hadden de fabrikanten hier wel al iets aan gedaan, toch?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167399

Topicstarter
Jaa, lijkt mij ook, volgens mijn vader kan de radio het signaal niet kwijt en help ik de radio om zeep. Maar ik kan inderdaad ook helemaal niks daarover in de manual vinden, dus het zal dan wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 167399 schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:30:
Jaa, lijkt mij ook, volgens mijn vader kan de radio het signaal niet kwijt en help ik de radio om zeep. Maar ik kan inderdaad ook helemaal niks daarover in de manual vinden, dus het zal dan wel goed zijn.
_O-

hij geeft wel een signaal op de achter tulp uitgangen, maar dat maakt voor de radio verder niks uit

optie is om het geluid naar alleen voren te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Bijna bij alle radio`s zit er tegenwoordig een ISO connector op. Op de connector zitten gewoon 4 speaker aansluitingen. Radio`s zijn dus makkelijk uitwisselbaar en het maakt voor de radio niet uit of er nu 2 of 4 speakers aanhangen. Natuurlijk zal hij bij 4 speakers zwaarder belast worden dan bij 2.

Ik heb nu op mijn radio 4 speakers hangen, diezelfde radio had in de vorige auto slecht 2 speakers.

Waar wel opgelet moet worden is de impedantie van de speakers en het vermogen van de radio. Maar bij standaard spul gaat dit altijd wel goed.

Dus ja kan gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anoniem: 167399 schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:30:
volgens mijn vader kan de radio het signaal niet kwijt en help ik de radio om zeep.
Onzin, kan gewoon.

Sterker nog; ik heb op mijn radio helemaal geen speakers aangesloten :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:50
Allemaal geen probleem inderdaad..... fader naar voren zetten kan je doen. Ik vermoed zelf dat het echter niet uitmaakt.

Een autoradio uit deze tijd help je echt niet om zeep door ipv 4 slechts 2 speakers aan te sluiten.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 11:26

Mex

teacher schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:51:
[...]

Onzin, kan gewoon.

Sterker nog; ik heb op mijn radio helemaal geen speakers aangesloten :+
Idd, je hoeft echt niets met de fader te doen, ik heb zelf ook geen speakers en gebruik alleen de versterker uitgangen.
Pagina: 1