Ik ben op een thuisserver bezig een website op te zetten. Dit gaat prima, en de website alles is up en running.
Nu kom ik een vreemd probleem tegen. Op mijn werk hebben we twee manieren om op het internet te komen: via een draadloos netwerk en via een wired systeem. Draadloos gaat alles prima, maar zodra ik via het wired systeem naar mijn website probeer te komen kom ik er niet door. Dit lijkt een simpel firewall probleem te zijn, MAAR:
Wie weet waar ik verder zou moeten zoeken, of kan nuttige vragen stellen die mij verder helpen.
Nu kom ik een vreemd probleem tegen. Op mijn werk hebben we twee manieren om op het internet te komen: via een draadloos netwerk en via een wired systeem. Draadloos gaat alles prima, maar zodra ik via het wired systeem naar mijn website probeer te komen kom ik er niet door. Dit lijkt een simpel firewall probleem te zijn, MAAR:
- Bij sommige collega's werkt het wel.
- Het is zowat de enige website op het internet (voor zover getest
) die niet werkt. De enige andere site die er bij mij niet doorkomt is www.freerecordshop.nl
- sommige delen zijn wel bereikbaar (de basissite is een test-apache installatie), maar andere pagina's niet.
- of er draait iets op mijn werkcomputer dat de site blokkeert, maar aangezien het netwerkafhankelijk is lijkt me dat sterk.
- Het kan ook zijn dat ik iets fout doe bij het configureren van Apache. Maar ik zou niet weten wat
- Server met Suse 10.0 en Apache: Basiswebsite werkt
- Webmailapplicatie (open-xchange): de inlogpagina laadt voor de helft (5 regels HTML van 20)
- VMWare met WinXP, IIS5.1 en DotNetNuke website: laadt niet
Wie weet waar ik verder zou moeten zoeken, of kan nuttige vragen stellen die mij verder helpen.