Website onder bepaalde omstandigheden niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Topicstarter
Ik ben op een thuisserver bezig een website op te zetten. Dit gaat prima, en de website alles is up en running.

Nu kom ik een vreemd probleem tegen. Op mijn werk hebben we twee manieren om op het internet te komen: via een draadloos netwerk en via een wired systeem. Draadloos gaat alles prima, maar zodra ik via het wired systeem naar mijn website probeer te komen kom ik er niet door. Dit lijkt een simpel firewall probleem te zijn, MAAR:
  • Bij sommige collega's werkt het wel.
  • Het is zowat de enige website op het internet (voor zover getest :)) die niet werkt. De enige andere site die er bij mij niet doorkomt is www.freerecordshop.nl
  • sommige delen zijn wel bereikbaar (de basissite is een test-apache installatie), maar andere pagina's niet.
Ik kan twee zaken voorstellen:
  • of er draait iets op mijn werkcomputer dat de site blokkeert, maar aangezien het netwerkafhankelijk is lijkt me dat sterk.
  • Het kan ook zijn dat ik iets fout doe bij het configureren van Apache. Maar ik zou niet weten wat
De configuratie is alsvolgt:
  • Server met Suse 10.0 en Apache: Basiswebsite werkt
  • Webmailapplicatie (open-xchange): de inlogpagina laadt voor de helft (5 regels HTML van 20)
  • VMWare met WinXP, IIS5.1 en DotNetNuke website: laadt niet
Nogmaals: vanaf elke andere plaats dan mijn werk laadt alles perfect. Volgens onze helpdesk hebben we geen firewall die websites blokkeert.

Wie weet waar ik verder zou moeten zoeken, of kan nuttige vragen stellen die mij verder helpen.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:25

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

misschien geen firewall , alhoewel me dat uiterst stom in me oren klinkt op een bedrijfsnetwerk 8)7 :X

draait de server op je werk bijv een proxy ? om het verkeer te analyseren van jou en je collega's ?

ik had nmelijk hetzelfde probleem op mijn thuis server, die blokkeerde www.tweakers.net niet , maar wel gathering.tweakers.net

ik dacht dus al die tijd dat tweakers eruit lag, maar het lag dus aan me proxy die de site zomaar blokkeerde

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:33:
misschien geen firewall , alhoewel me dat uiterst stom in me oren klinkt op een bedrijfsnetwerk 8)7 :X
Wel firewall, geen firewall met blacklist ;). De firewall blokkeert alle poorten behalve 80 en 443. Zeer actief beestje dus.

Edit:
Nee, voor zover ik kan nagaan is er geen sprake van een proxy.

[ Voor 9% gewijzigd door PhysicsRules op 27-11-2006 14:52 ]

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
Heeft het zin als ik bepaalde delen van de Apache config hier toevoeg? Het is teveel om even alles in een post te stoppen...

de website is trouwens
http://michael.hochheimer.nl

[ Voor 20% gewijzigd door PhysicsRules op 28-11-2006 14:52 ]

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
Ik heb met Ethereal de verzonden pakketjes eens bekeken. Voor pagina http://michael.hochheimer.nl krijg ik geen response, maar voor mijn webmail krijg ik
HTTP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
GET /*** HTTP/1.1
Accept: */*
Accept-Language: nl
Accept-Encoding: gzip, deflate
User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30)
Host: ***.hochheimer.nl
Connection: Keep-Alive

HTTP/1.1 200 OK
Date: Wed, 29 Nov 2006 09:46:10 GMT
Server: Apache/2.0.54 (Linux/SUSE)
Keep-Alive: timeout=15, max=100
Connection: Keep-Alive
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: text/html; charset=utf-8

11a
<!DOCTYPE html
.PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
. "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html lang="en-US"><head><title>OPEN-XCHANGE 0.8.0-6</title>
<link rel="shortcut icon" href="/cgi-bin/login.pl?image=ico" type="image/x-icon">
</head>
<body bgcolor="#ffffff">
8
<style>

De response is dus halverwege afgekapt :?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Je zegt geen response te krijgen voor je hoofdwebsite, maar dat kan toch niet? Je moet wel in Ethereal (Wireshark trouwens!) zien _waarom_ die site helemaal niet wil laden? Ik bedoel, je moet in Ethereal toch wel zien dat er geprobeerd wordt om contact te leggen? Maar zie je vervolgens gewoon geen pakketjes terugkomen dan of zo? :)

[ Voor 31% gewijzigd door DeMoN op 29-11-2006 11:18 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
DeMoN schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:17:
Je zegt geen response te krijgen voor je hoofdwebsite, maar dat kan toch niet? Je moet wel in Ethereal (Wireshark trouwens!) zien _waarom_ die site helemaal niet wil laden? Ik bedoel, je moet in Ethereal toch wel zien dat er geprobeerd wordt om contact te leggen? Maar zie je vervolgens gewoon geen pakketjes terugkomen dan of zo? :)
Inderdaad. Ook mijn access_log van Apache laat zien dat de requests verwerkt zijn. Maar die responses komen niet aan.

Kan ik trouwens in Apache loggen wat er allemaal voor responses gestuurd worden? Standaard zijn alleen de requests gelogd.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

PhysicsRules schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:58:
[...]

Inderdaad. Ook mijn access_log van Apache laat zien dat de requests verwerkt zijn. Maar die responses komen niet aan.

Kan ik trouwens in Apache loggen wat er allemaal voor responses gestuurd worden? Standaard zijn alleen de requests gelogd.
http://www.apacheweek.com/features/logfiles hier zie ik staan dat dat in je config valt in te stellen. Zoek op die page maar eens op 'response' :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
Opgelost :)
Het probleem bleek te zitten in niet-matchende MTU's. Op het lokale netwerk was dit 1300, terwijl de eth0 van mijn server op 1500 stond. Deze heb ik naar 1300 verlaagd en nu werkt het :).

Het blijft voor mij een raadsel waarom de kabel er last van had en het WLAN niet, maar voorlopig ben ik vooral blij.
Pagina: 1