[Nvidia, XP] driver probleem sinds nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Ik heb nu een nieuwe monitor. Een Dell 2007FP 1600x1200, die ik via DVI aangesloten heb.
Op het begin leek alles prima, maar nu blijkt dat na een herstart de driver van nvidia raar gaat doen en een resolutie van 800x600 met 4bits kleuren gebruikt.
Als ik vervolgens de drivers opnieuw installeer en ik herstart hem nadat die dat vraagt lijkt alles weer prima, maar na de 2e herstart krijgt komt die weer op 800x600 (4bits). 8)7

Ik heb 2 verschillende drivers van nvidia geprobeerd waaronder de nieuwste van de site. Verder heb ik ook geprobeerd om in de apparaatbeheer de monitor en de videokaart driver te verwijderen en vervolgens te herstarten, maar dat wil ook niet helpen.
Ook heb ik de andere DVI poort op m'n videokaart geprobeerd maar dat is het ook niet. (het lijkt ook meer een softwarematig probleem)

Hij heeft dit probleem dus pas sinds ik die nieuwe monitor heb. Daarvoor had ik een 17" crt @ 1280x960 wat altijd prima werkte.

In Vista krijg ik verder ook geen problemen maar die ga ik niet standaard draaien omdat die maar 30 dagen werkt (even uitproberen. ;) )

Heeft iemand een idee wat ik kan doen. :?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als noodoplossing kun je de VGA-kabel gebruiken. Dit zou wel moeten werken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Het werkt al. Snap nog niet helemaal hoe 8)7 , maar volgens mij komt het doordat ik nu ultramon gedeinstalleerd heb nadat ik ook via VGA heb geprobeerd. Heb hem inmiddels weer via goed via DVI gelukkig. :)