sessie variabele krijgt geen waarde

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:45

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Topicstarter
ik ben met een login systeem bezig. via een menu worden waarden doorgegeven. daarbij heb ik een sessie een waarde gegeven Na het inloggen werkt de sessie wel maar zodra na het inloggen de index wordt ververst heeft de sessie opeens geen waarde meer. kan er iemand helpen

je kunt het uitproberen bij http://www.site34.informaticadrunen.nl/

hier een stuk code van index.php

<?php
//php voor inloggen
//echo "".$_POST['login']." en sessie: ".$_SESSION['login']."";
if(!isset($_POST['login']) AND $_SESSION['login'] =='')
{
?>

<form method="post" action="index.php"><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td>
<font color="darkred">naam:</font></td><td><font color="darkred">wachtwoord:</font></td></tr><tr><td><input type="text" name="naam" size="10"></input></td>
<td><input type="password" name="wachtwoord" size="10"></input></td></tr><tr><td><div align="right"><input type="submit" value="log in" name="login"></input></div></td><td><div align="right"><a href="index.php?pagina=aanmelden.html"><font size="2" color="darkred">aanmelden</font></a>
<?php $_SESSION['login']= 'true'; ?>
</td></tr></table></form></div>

<?php
}
else
{
include("verbinding.php");

$_SESSION['naam'] =$_POST['naam'];
$_SESSION['wachtwoord'] =$_POST['wachtwoord'];

//HIER HEEFT DE SESSIE GEEN WAARDE MEER

echo "naam=".$_SESSION['naam']."";
echo "ww=".$_SESSION['wachtwoord']."";

Verwijderd

Graag de code tussen de [code] tags, lijkt me iets makkelijker :)..

Gebruik je wel session_start(); boven aan je script? (en checken of een variable leeg is kan je beter doen met empty($var), is namelijk iets sneller :))

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:38:
Graag de code tussen de [code] tags, lijkt me iets makkelijker :)..

Gebruik je wel session_start(); boven aan je script? (en checken of een variable leeg is kan je beter doen met empty($var), is namelijk iets sneller :))
Ja:sessie variabele krijgt geen waarde

Maar hoe gebruik je die? Kun je misschien het volledige document posten, dan krijgen wij beter inzicht in je code. Op dit moment lijkt alleen session_start() te missen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

1 topic is wel genoeg he ;)

Als er een topic verkeerd staat verplaatsen we dat gewoon naar de juiste plek. Een tweede topic openen in een ander forumdeel met dezelfde vraag is hier not done.

[ Voor 75% gewijzigd door Creepy op 27-11-2006 11:27 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.