Toon posts:

Gefore 8800GTS, asus of XFX?

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn nieuwe pc (Nieuwe PC (Vista/DX10/Games/PS)) heb een Geforce 8800GTS op het oog.
Omdat ik eigenlijk altijd goede ervaringen heb gehad met ASUS kaarten en ik helemaal voor Nvidia kaarten ga (net als voor Intel & Boeing), viel mijn oog daarom ook op hun 8800GTS kaart.

ASUS website: http://www.asus.com/produ...42&model=1455&modelmenu=1

Echter is deze kaart nog niet te krijgen en wil ik nu eigenlijk wel mijn pc wel eens bestellen.
Diverse webshops komen allemaal met het antwoord terug dat de ASUS kaart nog wel even op zich laat wachten.
Een ervan is al wel in het bezit van de XFX 8800GTS kaart.

Met XFX heb ik geen ervaringen en ze worden vaak nogal aangemerkt als budget kaarten (sinds wanneer is 470 euro budget?)

XFX website: http://www.xfxforce.com/w...eets.jspa?seriesId=730995

In de specs zie ik weinig verschil, echter reviews kan ik hier nog niet van vinden. Enkel over de GTX.
De prijs ligt wel iets hoger, ipv 430 euro, 470 euro. Toch weer 50 euro meer.
Met die kaart ga ik wel boven mijn budget van 1400 euro, met de asus kaart zat ik daar net een klein beetje onder.

Wat ik helaas ook nergens kan terug vinden is hoeveel geluid de koeling produceerd.
aangezien m'n pc in de woonkamer staat, wil ik em wel redelijk stil hebben (met lucht koeling).
Vandaar ook de zalman CPU cooler en de Zalman voeding (+ de papst fan's in mijn kast).
Zou zonde zijn als die allemaal overstemd zouden worden door de koeling van de videokaart.

Dus vraag ik me af, is dat verschil in prijs het waard?
Is de XFX kaart beter dan de ASUS kaart?
Kent iemand een beter alternatief?
Of kan ik beter wachten?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij is er weinig verschil tussen al die kaarten, vooral de reference design modellen. Dus qua snelheid zal het weinig tot niks uitmaken. Ik had eerst ook asus op het oog, maar ben om dezelfde reden als jij ook voor een xfx gegaan. Ik vind de gtx koelers in ieder geval een van de meest stille "standaard" videokaart koelers die ik ken ( Ook wel zo goed want er af halen lijke me nog een heel karwei). Hij is wel hoorbaar maar vooral niet "fel". Ik neem aan dat die gts misschien nog wel stiller is. (Trouwens dat komt vast wel naar voren in reviews)

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 27-11-2006 10:42 ]

specs

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:13
Ik heb sinds kort de Asus 8800GTX en het voordeel bij deze kaart is dat je er ook nog wat extra's bij krijgt in plaats van alleen de kaart en de kabels, namelijk 2 spellen (waaronder Ghost Recon) en een volledige versie van 3DMark06 + een kunstlederen cd hoesje :7 om ze in te doen. De XFX is volgens mij alleen een kaart, kabels en een driver cd.
Oh en de fan is stil en op alle kaarten gelijk tot nu toe.

[ Voor 7% gewijzigd door biobak op 27-11-2006 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die extra's boeien me eerlijk gezegd niet zo heel erg.
En daar kun je ook nog op andere manieren aankomen als je die graag zou willen hebben.

Maar goed, is de ASUS daarom wat goedkoper? omdat die extra erbij zitten qua sponsoring?

Verwijderd

ik vind XFX alles behalve budget. ik denk dat club3d oid meer budget te noemen is. feit blijft dat het in principe allemal dezelfde kaarten zijn, met soms kleine verschillen.

ik denk dat je met XFX echt geen miskoop doet. als ik voor een kaart kijk dan is het altijd XFX en asus eerst, als hun het niet hebben komen andere merken pas, of switch ik van chipset die wel beschikbaar is in asus of XFX uitvoering.

• jorne16
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06-2025
als ik jou was zou ik voor die van MSI gaan, die heeft ddr4 en dat verschil zou je denk ik wel een beetje merken, en hij is evenduur als de asus dus blijf je binnen je budget

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:13
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:57:
Die extra's boeien me eerlijk gezegd niet zo heel erg.
En daar kun je ook nog op andere manieren aankomen als je die graag zou willen hebben.

Maar goed, is de ASUS daarom wat goedkoper? omdat die extra erbij zitten qua sponsoring?
Weet niet, maar de Asus inclusief goodies is 40 euro goedkoper dan de Evga 8800GTX die ik hiervoor had. En dat terwijl alle kaarten uit dezelfde fabriek komen. Onder de Asus en XFX sticker zit gewoon de standaard groene Nvidia sticker die op mijn Evga zat.
XFX en Evga bieden wel een langere garantieduur (levenslang / 10 jaar) maar daar heb je in Europa niet zo heel veel aan ben ik achter gekomen, hoewel de support van Evga uitmuntend is.

Verwijderd

Topicstarter
't is de XFX geworden!
Thanks voor het advies allemaal!

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 15:13
klik :P

Tenminste als ik nog op tijd ben met reageren :O

Verwijderd

Topicstarter
Nope, sorry. Gisteren alles besteld en bestaald.
Pagina: 1