Harddisk recorder timer opname met time-chase/slip

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een DVD-harddisk recorder. Ben al een tijdje aan het rondsnuffelen, maar dit valt nog niet erg mee.

Het belangrijkste wat ik zoek is dus een recorder die kan beginnen met een timer gestuurde opname, maar waarbij als ik thuis kom gewoon kan beginnen met kijken terwijl de recorder loopt. De zogenaamde time-slip of time-chase funktie.

En hier stuit ik dus op het probleem. Zo had ik de LG-7900 op het oog. Daarbij staat time-slip, maar blijkt dus dat dit niet werkt bij een timer recording. Dit blijkt dus niet duidelijk uit de handleiding, maar gelukkig was daar een topic over.

Nu ben ik aan het kijken naar de Philips 3440 en heb daar ook de handleiding van achterhaald, maar ook hier weer in de handleiding geen duidelijkheid. Wel over opnemen en afspelen tegelijk en hoe bij een lopende opname je time-slip kunt toepassen, maar de combinatie van timer-opname en timeslip wordt niet benoemd.

Dus wil ik aan mensen vragen die een HD-recorder hebben of dit een standaard feature is? Gebruiken jullie het ooit? Werkt het? En zo ja welke recorder heb je dan?

Want ik ben bang dat de enige manier om er achter te komen is, het apparaat zelf kopen en dan proberen. Maar ja... als het dan niet werkt, heb ik een hd-recorder die ik niet wil. Terugbrengen is niet altijd een optie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

pioneer 504: werkt perfect!

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:03
Mijn eerste Philip (HD-RW720 ofzo ?) deed dat ook perfect.

Maar tegenwoordig gebruik ik er MCE voor, die doet dat ook.

(en waarschijnlijk binnenkort een satelliet ontvanger in de vorm van MythTV, maar daar moet ik nog mee gaan spelen en daar heb ik pas tijd voor als ik afgestudeerd ben)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt toch gewoon op kieskeurig je wensen aanclicken en je krijgt een heel lijstje met mogelijke keuzes. Wat wil je nog meer?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Daar staat deze keuze niet in....

Je krijgt dan b.v. wel de 7900, Die kan time slip EN die kan timer recording.

maar time-slip BIJ een timer-recording kan hij NIET.

En daar loop ik elke keer tegen aan dat dit niet duidelijk in de gebruiksaanwijzingen staat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 10:15
Ik heb een Sony 710.

Daar programmeer ik regelmatig wat mee, en als ik dan eerder wil gaan kijken, dan kan dat.
Als ik dan aan het kijken ben, en de timer is afgelopen, dan zie ik in beeld dat ie aan het schrijven is, en weet ik dat de opname is gestopt.

Bedoel je dat?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
SandeR schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:43:
Ik heb een Sony 710.

Daar programmeer ik regelmatig wat mee, en als ik dan eerder wil gaan kijken, dan kan dat.
Als ik dan aan het kijken ben, en de timer is afgelopen, dan zie ik in beeld dat ie aan het schrijven is, en weet ik dat de opname is gestopt.

Bedoel je dat?
Wat ik bedoel is.

Journaal begint om 20.00
Ik kom thuis om 20.15

Dus programmeer ik de timer om 20.00 het journaal beginnen op te nemen
Ik kom om 20.15 thuis en zet de TV aan
Ik zeg tegen de HD-recorder begin met afspelen van het 20.00 journaal, terwijl hij ook nog dit journaal aan het opnemen is.

Dat bedoel ik. Of te wel een opname al beginnen te kijken, terwijl hij dezelfde opname aan het maken is.

En nee, dat kun je weer niet kiezen op kieskeurig. Wellicht wel de optie "afspelen terwijl opname bezig", maar dat zegt niet of het DEZELFDE opname mag zijn die je wil afspelen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Cyberpope schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:40:maar time-slip BIJ een timer-recording kan hij NIET.

En daar loop ik elke keer tegen aan dat dit niet duidelijk in de gebruiksaanwijzingen staat.
Oke, dan is het duidelijk. Anders zou het topic namelijk dicht gaan ;)

Maar je wil dus iets kijken terwijl je aan het opnemen bent (via showview of whatever..), en dat dan ook weer op pauze zetten als je wil pissen :?

Eerste vraag die dan bij me opkomt: waarom wil je een getimede opname meteen bekijken?

Edit: ah, ik ben te graag.. is weer helemaal duidelijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 27-11-2006 10:51 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Record & Play" allows you to watch the recording program from the very beginning while it is still being recorded, regardless of how far along that recording is in progress. Simply press a key and you no longer need to wait until the recording is completed. Recording will not be interrupted and viewing can be performed any time you desire!

http://www.liteonit.eu/in...sk=view&id=141&Itemid=103

LVW-5055GDL+ is denk ik wat je zoekt.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 08:53
SandeR schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:43:
Ik heb een Sony 710.

Bedoel je dat?
Wat TS bedoelt, is idd wat de 710 kan! Ik heb het apparaat ook... Vrijdags kijk ik ALTIJD wegmisbruikers en topgear voordat we uit gaan... Maar niet iedereen komt altijd op tijd... Komt een van de vrienden te laat? geen probleem... Dan starten we de weergave wat later...

Precies wat TS bedoelt, wegmisbruikers en topgear worden op de normale tijd opgenomen. komt regelmatig voor dat we een kwartiertje later pas beginnen te kijken.. Met de 710 kan dat makkelijk, kijken wat je ook nog aan het opnemen bent...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Banzi schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:02:
Precies wat TS bedoelt, wegmisbruikers en topgear worden op de normale tijd opgenomen. komt regelmatig voor dat we een kwartiertje later pas beginnen te kijken.. Met de 710 kan dat makkelijk, kijken wat je ook nog aan het opnemen bent...
Nogmaals, wel als de opname gestart is met een timer opname! Een reguliere opname afkijken terwijl je aan het opnemen bent kan zo goed als elke HDD-recorder. Maar het gaat erom dat je dit met een timergestuurde opname kunt doen! Dus de 710 kan dit?
Gem1e schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:51:
Record & Play" allows you to watch the recording program from the very beginning while it is still being recorded, regardless of how far along that recording is in progress. Simply press a key and you no longer need to wait until the recording is completed. Recording will not be interrupted and viewing can be performed any time you desire!

http://www.liteonit.eu/in...sk=view&id=141&Itemid=103

LVW-5055GDL+ is denk ik wat je zoekt.
Weet jij of dat dit ook geld bij een timer gestuurde opname? Want een dergelijke tekst kom je ook tegen bij de LG 7900. Maar dat geldt alleen bij handgestarte opnames, niet bij timer opnames. En als ik thuis ben, kan ik net zo goed zelf kijken.

Het is dus de essentie dat hij het kan in combinatie met een timer opname. Helaas doen sommige recorders niets meer als ze op timer opname staan. Dan moet je ze eerst uitzetten voordat je ze kunt bedienen.

Edit:
Hehe.. die lite-on zet het duidelijk in zijn handleiding
Tijdens opname of timer-opname drukt u op
 AFSPELEN (PLAY) om de opgenomen
inhoud op de harde schijf af te spelen.
Enige nadeel.. b.v. geen HDMI uitgang...

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 28-11-2006 08:40 ]

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 08:53
Cyberpope schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:23:
Nogmaals, wel als de opname gestart is met een timer opname! Een reguliere opname afkijken terwijl je aan het opnemen bent kan zo goed als elke HDD-recorder. Maar het gaat erom dat je dit met een timergestuurde opname kunt doen! Dus de 710 kan dit?
Ja... Wat denk je? Mijn kijkgedrag is geheel veranderd... Ik heb alle programma's in de timer staan die ik graag wil zien van een hele week. Sommige programma's worden een week later overschreven als ik hem niet gekeken heb, en anderen blijven gewoon staan. Als het apparaat vanuit de timer al is begonnen met opnemen, kan ik dat programma (of andere al opgenomen programma's, dat maakt niet uit), rustig terugkijken, terwijl deze nog bezig is met opnemen.

Handmatige opnames gebruik ik niet zo... Daar heb ik dat ding niet voor gekocht...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:03
Banzi schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:24:
Ja... Wat denk je? Mijn kijkgedrag is geheel veranderd... Ik heb alle programma's in de timer staan die ik graag wil zien van een hele week. Sommige programma's worden een week later overschreven als ik hem niet gekeken heb, en anderen blijven gewoon staan. Als het apparaat vanuit de timer al is begonnen met opnemen, kan ik dat programma (of andere al opgenomen programma's, dat maakt niet uit), rustig terugkijken, terwijl deze nog bezig is met opnemen.
Dat klinkt heel bekend; ik kijk echt *nooit* meer live, maar altijd via de opnames die ik heb gemaakt en daarbij gebeurt het regelmatig dat ik een opname kijk die nog aan het opnemen is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Gem1e
Cyberpope schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:23:
[...]

[...]

Weet jij of dat dit ook geld bij een timer gestuurde opname? Want een dergelijke tekst kom je ook tegen bij de LG 7900. Maar dat geldt alleen bij handgestarte opnames, niet bij timer opnames. En als ik thuis ben, kan ik net zo goed zelf kijken.
he? ik had geantwoord, maar ik zie nu dat ik geen antwoord heb gegeven, vaag,
maar goed,
Ja, als je een timeropname insteld, en je zet de dvd niet uit, dus niet in stand-by stand, dan kun je tijdens de opname op play drukken en het opgenomen gedeelte bekijken, terwijl de opname gewoon doorgaat.
Als je wel de stand-by ingedrukt hebt en de timer loopt, dan verbreekt alles als je weer op de aan toets drukt.....

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Gem1e schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:11:
[...]

he? ik had geantwoord, maar ik zie nu dat ik geen antwoord heb gegeven, vaag,
maar goed,
Ja, als je een timeropname insteld, en je zet de dvd niet uit, dus niet in stand-by stand, dan kun je tijdens de opname op play drukken en het opgenomen gedeelte bekijken, terwijl de opname gewoon doorgaat.
Als je wel de stand-by ingedrukt hebt en de timer loopt, dan verbreekt alles als je weer op de aan toets drukt.....
en dit is voor die Lite-on? Daar had ik het ook duidelijk in de handleiding gevonden...

Bij nu aan het kijken voor ene philips 3440. Maar heb daar nog geen duidelijkheid, dus een maitje naar philips gestuurd.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik heb een daewoo 8105, ik maak er regelmatig gebruik van om voetbal te kijken als ik te laat thuis ben. werkt perfect.

• Gem1e
Cyberpope schreef op donderdag 30 november 2006 @ 06:59:
[...]

en dit is voor die Lite-on? Daar had ik het ook duidelijk in de handleiding gevonden...

Bij nu aan het kijken voor ene philips 3440. Maar heb daar nog geen duidelijkheid, dus een maitje naar philips gestuurd.
Klopt.
trouwens, http://www.directshopper....vd-festplatten-rekorder_p
maakt mij nie uit, maar die heeft maar een 80 gb hdisk, ben zeer tevreden zelf over die Hiteker.
Nog een keer edit,
http://www.divxplayer.nl/...ers_id=3&products_id=1024

[ Voor 29% gewijzigd door Gem1e op 30-11-2006 21:37 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Tjemig.. Blijkt wel dat zelfs de philips het niet kan.
U heeft ons recentelijk gevraagd of het mogelijk is om time-slip/time-chase te gebruiken in combinatie met een timer-recording.

Deze combinatie is helaas niet mogelijk. U kunt het journaal wel naderhand bekijken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Philips Consumer Care
Pfffft mijn zoektocht gaat door....

Verwijderd

Het kan wel hoor, heb het gisteravond geprobeerd met mijn Pioneer HS 540. Die staat geprogrammeerd (met EPG) om elke avond het 8 uur journaal op te nemen. Om 20.10 heb ik op Play gedrukt van de afstandsbediening en toen begon hij chase play, vooraan het 8 uur journaal.
Ik heb het hele journaal afgekeken, dat duurde tot na half 9.

Groeten, Marius

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
heb zelf ook de Pioneer 540 en ook geen problemen met TimeChase.. terwijl ie opneemt is kijken geen probleem. Neem overigens praktisch altijd wel op uit Guide+ weet niet of dat verschil geeft. Losse ontbrekende zenders/opnames voer je overigens ook in via daar. Guide+ is overigens ook zeeeeer handig! Zou dus altijd voor recorder kiezen die dat heeft. Jammer dat alleen niet alle zenders erin staan (maar inmiddels na wat mailjes wel BBC 3,4, A1 en Hallmark bijv erbij ;) die in meeste digitale paketten zitten.

Iets anders.. Heb zelf nog helaas niet voor elkaar gekregen om 'm direct op te laten nemen wat ik nu kijk. Heb het boekje ook al doorgeworsteld maar schijnt met aansluiting op tv te maken te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 15-12-2006 16:12 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
pianoman schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:50:
ik heb een daewoo 8105, ik maak er regelmatig gebruik van om voetbal te kijken als ik te laat thuis ben. werkt perfect.
Even voor de duidelijkheid.. Dat is dan dus een opname die je aan het maken bent via een timer recording?

En mis je guide plus gebeuren? Ik vind 100 euro extra ervoor nogal erg veel zeker omdat ik waarschijnlijk niet zo erg veel opneem.

Twijfel ook nog erg of ik een hd-recorder ga kopen. Zo veel neem ik ook weer niet op. Aan de andere kant, vanavond was er ook geen kloot op TV, terwijl ik gisteren andere tijden gemist heb. Natuurlijk kan ik dat op internet kijken, maar dat is toch minder gemakkelijk.

Een HTPC is natuurlijk ook een optie, maar kost weer een kloot meer stroom en is wat duurder.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ja als er een een timer-opname bezig is kan ik gewoon op elk moment beginnen met kijken als hij nog bezig is. Een nadeel is dat het apparaat zichzelf braaf automatisch uitschakelt als de timer-opname voltooid is, dus ik programmeer altijd met een uurtje extra.
Pagina: 1