[XP] Kan geen wmv afspelen in browser

Pagina: 1
Acties:
  • 5.746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02 08:15
Sinds enkele weken heb ik een probleem met het afspelen van WMV-bestanden in een browser. Ik gebruik Windows XP SP2 (alle updates geïnstalleerd), Windows Media Player 11, IE7, Firefox2 en alle gangbare codecs geinstalleerd. In beide browsers kan ik filmpjes (zoals bijv. uitzending gemist van de NOS en Talpa) niet bekijken. Zodra het scherm geladen word, wordt ook het WMP gedeelte geladen. Echter wil hij het filmpje niet laden. Ik kan wel op Play drukken maar er gebeurt niets.

Ik heb al geprobeerd weer terug te gaan naar WMP 10, alleen daarmee deed hij het ook niet. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

• iBenshi
Niemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Bij zo'n stream zit altijd een knopje 'afspelen in standaard mediapleyer' heb je dat geprobeerd?
Heb je geprobeerd .wmv files te associeren met windows mediaplayer 11 (staat in opties), heb je dit ook een uitgevinkt en bijv. bij quicktime .wmv aangevinkt?

• iBenshi
Dat uitvinken bij Quicktime heb ik nog niet nagelopen. Is een goeie. Zal daar zo eens naar kijken. Tnx ;)

• KniveKnight
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik zie dat je Firefox 2 hebt. Als je de plugin/uitbreiding "MediaplayerConnectivity" download, kun je filmpjes die je normaal alleen in een venster kunt kijken, nu los openen in je (favourite) mediaspeler. En bij sites als uitzendinggemist kun je geloof ik de filmpjes niet pauzeren, en met deze plugin wel >:)

Niet geheel antwoord op je vraag, maar je zou hiermee wel kunnen testen of het probleem niet ergens anders ligt (Codec-probleem bijvoorbeeld).

Denk dat je ergens in de Mediaspeler moet instellen dat hij streams moet kunnen afspelen. Mogelijk dat nu een andere speler dat doet, en het daarom niet werkt; zoals Blue_Fear al aangeeft.

• iBenshi
Het probleem is opgelost. Ik heb alle instellingen van Internet Explorer gereset naar de standaard waarden en nu werkt het allemaal perfect. Blijkbaar hebben die instelling dus ook invloed op FF2 :( Mja, het werkt allemaal. In ieder geval bedankt voor jullie hulp ;)

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Hoi, Ik heb dit probleem ook.

In linux kan ik wel de filmpjes kijken, op me laptop ook maar me desktop doet niets.

Als ik een stream open in wmp dan geeft hij een foutmelding dat het opgegeven protocol niet wordt ondersteund.

Je zegt dat je de instellingen van internet explorer gereset hebt. Hoe heb je dat gedaan?
Pagina: 1