Ik heb een absolute beginner met Javascript, tot nu toe alleen serverside gewerkt.
Maar goed, ik wil er nu mee beginnen en ben bezig als test projectje met een simpele ajax applicatie
waarmee ik de output van een XML file wil tonen.
Ik ben zover dat ik middels Ajax die file binnenkrijg, dat werkt prima. Maar nu wil ik gaan debuggen met het parsen van de XML door innerHTML te bruiken om te debug output te genereren.
Test: http://www.home.intellit.nl/np/ajax.html
Probleem: IE zet mijn stukje test code tussen de DIV neer als ik op de button druk, maar FF niet. Die geeft als foutmelding "target has no properties". Waaruit ik herleid dat getElementbyID niet goed werkt.
Wat doe ik verkeerd?
Maar goed, ik wil er nu mee beginnen en ben bezig als test projectje met een simpele ajax applicatie
waarmee ik de output van een XML file wil tonen.
Ik ben zover dat ik middels Ajax die file binnenkrijg, dat werkt prima. Maar nu wil ik gaan debuggen met het parsen van de XML door innerHTML te bruiken om te debug output te genereren.
Test: http://www.home.intellit.nl/np/ajax.html
Probleem: IE zet mijn stukje test code tussen de DIV neer als ik op de button druk, maar FF niet. Die geeft als foutmelding "target has no properties". Waaruit ik herleid dat getElementbyID niet goed werkt.
Wat doe ik verkeerd?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <script language = "javascript"> var XMLHttpRequestObject = false; var target = false; if (window.XMLHttpRequest) { XMLHttpRequestObject = new XMLHttpRequest(); XMLHttpRequestObject.overrideMimeType("text/xml"); } else if (window.ActiveXObject) { XMLHttpRequestObject = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } function getnowplaying(DivID) { if(XMLHttpRequestObject) { XMLHttpRequestObject.open("GET", "index.php?output=xml"); XMLHttpRequestObject.onreadystatechange = function() { if (XMLHttpRequestObject.readyState == 4 && XMLHttpRequestObject.status == 200) { var xmlDocument = XMLHttpRequestObject.responseXML; generate_output(xmlDocument, DivID); } } XMLHttpRequestObject.send(null); } } function generate_output(xmlDocument, DivID) { // Debug alert(DivID); var target = document.getElementById(DivID); target.innerHTML = "Ok dit is een stukje tekst."; } </script> |