Toon posts:

Miskoop Sweex 5.1 PCI Sound Card (SC002)

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Vandaag op de HCC een Sweex PCI geluidskaartje gekocht, ik heb al een goede geluidskaart maar moest er nog 1 bij hebben om aan te sluiten op een mixer.

Het ding is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen (met de drivers geïnstalleerd). Het volgende al geprobeerd:

- PCI kaart in ander slot gedaan
- Drivers van de Sweex site geprobeerd, geen verschil
- Drivers opgezocht van de fabrikant van de chipset (C-Media), werkt ook niet
- Alle andere geluidskaarten (Creative Soundblaster, onboard Realtek) tijdelijk uiteschakeld

Hardware zelf toevoegen via Configuratiescherm -> Hardware heeft ook geen zin, want als ik de locatie opgeef naar de INI file vind hij niks. De setup word trouwens niet "succesvol" afgerond, want hij blijft wachten tot dat de driver ready is (na een half uur nog). Iets dat volgens mij niet zo lang hoeft te duren.

Screenshot
Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/8466/sweexqv9.jpg

Weet iemand raad, voordat ik het ding terugbreng..

Spoink

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je ook al geprobeerd in windows devicemanager -> geluidskaart selecteren en dan rehctermuisknop 'update driver'. Kies vervolgens 'specific location' en dan 'Don't search'. Vervolgens 'have disk' en naar de juiste directory verwijzen.

Ik heb nl. soms ook wel eens dat dat automatisch zoeken naar een driver in een directory niet werkt, maar bovenstaande manier wel.

[edit] en het kan ook geen kwaad om de kaart eens in een ander slot te proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 26-11-2006 23:37 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:30:
Hoi mensen,

Vandaag op de HCC een Sweex PCI geluidskaartje gekocht, ik heb al een goede geluidskaart maar moest er nog 1 bij hebben om aan te sluiten op een mixer.

Het ding is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen (met de drivers geïnstalleerd). Het volgende al geprobeerd:

- PCI kaart in ander slot gedaan
- Drivers van de Sweex site geprobeerd, geen verschil
- Drivers opgezocht van de fabrikant van de chipset (C-Media), werkt ook niet
- Alle andere geluidskaarten (Creative Soundblaster, onboard Realtek) tijdelijk uiteschakeld

Hardware zelf toevoegen via Configuratiescherm -> Hardware heeft ook geen zin, want als ik de locatie opgeef naar de INI file vind hij niks. De setup word trouwens niet "succesvol" afgerond, want hij blijft wachten tot dat de driver ready is (na een half uur nog). Iets dat volgens mij niet zo lang hoeft te duren.

Screenshot
[afbeelding]

Weet iemand raad, voordat ik het ding terugbreng..

Spoink
Gekocht bij de HCC, en terugbrengen :X
Hoeveel heeft dat ding gekost, 1euro :+

• Palomar
  • Niet online
niels88 schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:34:
[...]

hehe idd, ik wilde het niet zeggen :+ Maar een echte tweaker probeert natuurlijk ook zn el-cheapo sweex producten op elke mogelijke wijze aan de praat te krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:34:
Heb je ook al geprobeerd in windows devicemanager -> geluidskaart selecteren en dan rehctermuisknop 'update driver'. Kies vervolgens 'specific location' en dan 'Don't search'. Vervolgens 'have disk' en naar de juiste directory verwijzen.

Ik heb nl. soms ook wel eens dat dat automatisch zoeken naar een driver in een directory niet werkt, maar bovenstaande manier wel.
Het gekke is dat hij helemaal niet is terug te vinden bij apparaatbeheer. Er is helemaal geen teken dat Windows hem ergens herkend. Normaal gesproken komt Windows bij de volgende keer met opstarten met de melding 'Nieuwe hardware gevonden'.
niels88 schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:34:
[...]

Het ding koste 10 euro. Gekocht bij Computer Land die hier in de buurt zit.
[edit] en het kan ook geen kwaad om de kaart eens in een ander slot te proberen.
Dat had ik al geprobeerd, stond ook in mijn openingspost :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 23:40 ]

• Palomar
  • Niet online
Dus windows geeft ook helemaal geen 'new hardware found'-melding?? Dan is het kaartje denk ik gewoon kapot. Als je een echte die-hard bent kun je nog proberen of de kaart door een linux live-cd (bijv. knoppix of ubuntu) wél wordt gevonden, om uit te sluiten dat het aan jouw windows-installatie ligt. Ook zou je in het opstartscherm van je bios (dus als de PC net aanstaat) kunnen kijken of er een extra 'multimedia device' (oid) in het rijtje staat.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:45:
Dus windows geeft ook helemaal geen 'new hardware found'-melding?? Dan is het kaartje denk ik gewoon kapot. Als je een echte die-hard bent kun je nog proberen of de kaart door een linux live-cd (bijv. knoppix of ubuntu) wél wordt gevonden, om uit te sluiten dat het aan jouw windows-installatie ligt. Ook zou je in het opstartscherm van je bios (dus als de PC net aanstaat) kunnen kijken of er een extra 'multimedia device' (oid) in het rijtje staat.
In dat opstartscherm is dat moeilijk te zien, dat is geen eens 1 seconde zichtbaar. Ik heb diverse systeminfo tools geprobeerd van de Hiren Boot CD, geen geeft een 3e soundcard aan.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Laatst heb ik bij een kennis een 4.1 geluidskaartje van Sweex in haar computer gebouwd. Het kaartje was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen, de oplossing was: EERST de drivers installeren en DAARNA het kaartje inbouwen... 8)7

-edit-

Toen ik achteraf het kaartje had ingebouwd, zag ik een vernieuwde driver via de Windows Update, misschien dat het kaartje daarmee wel aan de praat is te krijgen zonder het eerst uit te bouwen, driver deinstalleren, rebooten, driver installeren, kaartje weer inbouwen...

[ Voor 37% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 27-11-2006 00:09 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Try this:

Configuratiescherm > system > hardware > driver signing > ignore ( zet het af )

Test en kom daarna eens terug ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:03:
[...]

In dat opstartscherm is dat moeilijk te zien, dat is geen eens 1 seconde zichtbaar.
even op 'pause/break' drukken ;)

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
misschien ondersteund je misschien wat oudere machine de benodigde PCI standaard niet.
PCI 2.1 of was er al PCI 2.2?
Je BIOS scan hoort het apparaat te laten zien. Je kan ook met een DOS bootdisk PCIscan.exe (of .com) gebruiken. Indien er geen kaart verschijnt is of het kaartje dood of je moederbord heeft de benodigde PCI standaard niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Geef eens volle specs van die bak. En probeer sowieso dat ding in andere PCI slot - het zou zomaar kunnen dat je het in een PCI slot steekt die niet kan bus masteren en die kaart eist dat...

Oslik blyat! Oslik!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Was laatst ook een topic over. Had dat ding zelf ook. Als het niet in 1 keer werkt is ie stuk. Leert de praktijk tenminste. Ik had geluk dat die van mij het wel deed. Alleen klonk het niet veel beter.

[/quote]
Hoi mensen,

Vandaag op de HCC een Sweex PCI geluidskaartje gekocht, ik heb al een goede geluidskaart maar moest er nog 1 goede? bij hebben om aan te sluiten op een mixer.
[quote]

Waarom koop je dan Sweex? Mijn advies: Omruilen voor een ander ;)

• Palomar
  • Niet online
In een andere PC zou je het ook nog kunnen proberen. Wordt ie daar óók niet herkend in windows dan kun je er wel vanuit gaan dat ie kapot is :z

Verwijderd

Topicstarter
Snakiej schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:09:
Try this:

Configuratiescherm > system > hardware > driver signing > ignore ( zet het af )

Test en kom daarna eens terug ;)
Gedaan, dan weer de hardware wizard -> gebladerd naar het .ini bestand. Maar hij vind blijkbaar geen nuttige informatie.
Palomar schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:13:
[...]

even op 'pause/break' drukken ;)
Een proberen :).
arnob schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:15:
misschien ondersteund je misschien wat oudere machine de benodigde PCI standaard niet.
PCI 2.1 of was er al PCI 2.2?
Je BIOS scan hoort het apparaat te laten zien. Je kan ook met een DOS bootdisk PCIscan.exe (of .com) gebruiken. Indien er geen kaart verschijnt is of het kaartje dood of je moederbord heeft de benodigde PCI standaard niet.
Het is een vrij nieuw moederbord, dus ik denk wel dat hij de laatste PCI standaarden ondersteund. Zal dat programma eens proberen.
dion_b schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:26:
Idd. Geef eens volle specs van die bak. En probeer sowieso dat ding in andere PCI slot - het zou zomaar kunnen dat je het in een PCI slot steekt die niet kan bus masteren en die kaart eist dat...
2 poorten geprobeerd, geen verschil.

Specs:
MSI K8N Neo Platinum met een AMD Athlon 64 3000+, vrij nieuw spul nog.
Waarom koop je dan Sweex? Mijn advies: Omruilen voor een ander ;)
Omdat ik een 3e geluidskaart nodig heb die niet van beste kwaliteit hoeft te zijn (maar wél 1tje die werkt).

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
De precieze details weet ik niet meer, maar ik heb ook ooit twee sweex kaartjes gekocht (56k6 modem en Firewire/USB2.0) die kon ik allebei niet installeren. TOTDAT ik de rechten van de keys van mijn pci sloten (? ) wat minder streng zette. Check even met regmon wat er precies mis gaat, maar ergens kunnen sweex driver installers niet goed omgaan met het register van windows (xp ?).

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er dan een Policy Editor voor de BIOS / PCI sloten :D

Screenshot van regmon
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/5544/rgmonnz3.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 21:27 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb je mijn advies al geprobeerd? Ik heb de ervaring opgedaan in de praktijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:39:
Heb je mijn advies al geprobeerd? Ik heb de ervaring opgedaan in de praktijk.
Met stom ;)

Ik heb hier en sweex webcam, en daar staat zelfs duidelijk in het boekje dat je eerst de drivers moet installeren, en dan pas de kaart in moet bouwen. Waarom dat zo is weet ik niet, maar ik gok dat hun installatiescripter zijn vak niet al te best verstaat ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
De drivers werken niet, gewoon troep.

Ik heb net in een andere pc de kaart ingebouwd en wat zag ik tot mijn verbazing... hij vond nieuwe hardware! Heel blij.. maar bij driver installatie loopt heel Windows vast, na reboot start Windows niet meer op. Ook niet meer na uit/aanzetten. Kaart eruit gehaald en Windows boot weer. Het is rotzooi, ik breng het gewoon terug... Iedereen toch nog bedankt.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Kweenie wat je betaald hebt maar die kaartjes liggen bij Computerland standaard voor een tientje ofzo. Snap nooit zo goed waarom mensen zich op de HCC altijd laten verleiden tot het kopen van troep. Net als bij Aldi :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:11:
Kweenie wat je betaald hebt maar die kaartjes liggen bij Computerland standaard voor een tientje ofzo. Snap nooit zo goed waarom mensen zich op de HCC altijd laten verleiden tot het kopen van troep. Net als bij Aldi :+
Lees dit topic eerst door :'). Ik heb hem ook gekocht voor een 10tje, niet met het idee dat ik een koopje heb gekocht. Tuurlijk is het geen geld, maar dan verwacht je op zijn minst dat het werkt. Toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even melden:

Ik heb het kaartje omgeruild voor hetzelfde type, en wat nu??? Ik steek hem erin en hij werkt gelijk prima!

Kortom; dat ding was gewoon kapot.
Pagina: 1