Gebelde telefoon gaat lang over en ik krijg geen ont.bev.sms

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141965

Topicstarter
Normaal wil ik voor dit soort problemen geen topic aanmaken op GOT maar ik doe het nu toch maar wel. Ik heb al heel wat ge-googled en een vraag op een ander forum gesteld maar zonder succes.

Ik probeer vanaf vrijdag een vriendin van me telefonisch te bereiken zonder succes. Normaal geen probleem maar we spreken elkaar elke dag dus ik maak me een beetje zorgen.
Wanneer ik bel gaat de telefoon gewoon over, althans die toon hoor ik. Echter, normaal wordt dit overgenomen door de voicemail na een aantal keer over gaan. Nu krijg ik na 1,5 minuut het bericht dat het nummer wat ik bel nu niet beantwoord wordt.
Wanneer ik een smsje stuur, krijg ik geen bevestiging terug. Normaal als ik haar bel krijg ik wel een voicemail na een aantal keer en krijg ik een ontvangstbevestiging.

Het is voor mij dus niet duidelijk of deze telefoon nu wel of niet aanstaat. Best wel vervelend want ik wil haar graag spreken :(
Ik begin me toch een beetje zorgen te maken nu,

Dus zijn er tweakers die kunnen zeggen aan de hand van het lang overgaan en het niet krijgen van een ontvangstbevestiging wat er aan de hand is met de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Heb jij of heeft zij al toevallig contact opgenomen met je provider ? Want die kunnen precies zien of het mis gaat en moeten je verder kunnen helpen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het lange overgaan:
- Hij kan doorgeschakeld staan naar een ander nummer zonder voicemail.
- De voicemail zou uitgeschakeld kunnen zijn.

Geen ontvangsbevestiging:
- Berichtengeheugen vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:38

SambalBij

We're all MAD here

Als ie lang over gaat en daarna een bandje geeft dat het nummer niet bereikbaar is dan betekend dat normaal gesproken dat de voicemail-doorschakeling is uitgezet. En geen ontvangstbevestiging van een sms is vrij duidelijk; dat de sms niet is aangekomen. (Krijg je wel na een aantal uren (bij vodafone na 6 uur ofzo geloof ik) een notification dat de sms nog steeds onderweg is?)

Kan het misschien zo zijn dat het nummer (al dan niet gewenst) geporteerd is naar een andere provider of simkaart ofzo?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien is haar telefoon gestolen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Herby schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:43:
Heb jij of heeft zij al toevallig contact opgenomen met je provider ? Want die kunnen precies zien of het mis gaat en moeten je verder kunnen helpen.
Ik heb nog geen contact opgenomen met mijn eigen provider. Maar een probleem als dit ligt toch niet aan mijn kant? Ik heb ook met een vast toestel gebeld en dat leverde het zelfde resultaat op.
Fraggar schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:43:
Het lange overgaan:
- Hij kan doorgeschakeld staan naar een ander nummer zonder voicemail.
- De voicemail zou uitgeschakeld kunnen zijn.

Geen ontvangsbevestiging:
- Berichtengeheugen vol.
Dit zouden volgens mij best goede redenen zijn. Alleen het is wel vreemd dat beide problemen tegelijkertijd spelen. Ook schakelt ze nooit voicemail uit of door.
Operations schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:45:
Als ie lang over gaat en daarna een bandje geeft dat het nummer niet bereikbaar is dan betekend dat normaal gesproken dat de voicemail-doorschakeling is uitgezet. En geen ontvangstbevestiging van een sms is vrij duidelijk; dat de sms niet is aangekomen. (Krijg je wel na een aantal uren (bij vodafone na 6 uur ofzo geloof ik) een notification dat de sms nog steeds onderweg is?)

Kan het misschien zo zijn dat het nummer (al dan niet gewenst) geporteerd is naar een andere provider of simkaart ofzo?
Kan het zijn dat zij zelf dit niet heeft gedaan maar dat de provider hiervoor verantwoordelijk is? Spelen deze dingen ook wanneer de provider bijvoorbeeld een nummer blokkeert (niet betalen van rekening)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg nu een stem met "Deze mobiele telefoon is op dit moment niet bereikbaar, u kunt het later nog eens proberen", voorafgaan door dat pliepje..

1. Wat betekent dit doorgaans eigenlijk? Dit is wat anders al een telefoon uit staat toch?
2. Hoe kan ik achterhalen van welke provider een nummer is en kan ik aan de betreffende provider vragen of het nummer nog wordt gebruikt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 07:19

SeatRider

Hips don't lie

Het spijt me heel erg dat ik het zo vraag, maar precies hoe een goede vriendin is zij van jou? Wacht ff of ze jou belt, stuur 'r een mail of ga bij 'r langs (als je niet al een straatverbod hebt ;) )

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:04:
Het spijt me heel erg dat ik het zo vraag, maar precies hoe een goede vriendin is zij van jou? Wacht ff of ze jou belt, stuur 'r een mail of ga bij 'r langs (als je niet al een straatverbod hebt ;) )
Je gaat niet zomaar even langs bij iemand die aan de andere kant van de wereld zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 07:19

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 141965 schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:07:
[...]

Je gaat niet zomaar even langs bij iemand die aan de andere kant van de wereld zit. ;)
Dat had je er nog niet bij gezegd, lijkt me behoorlijk relevante informatie voor de mensen die tips geven over het achterhalen van info over providers etc.

En om maar even op de oude weg door te gaan: Zou het kunnen dat je vakantieliefde inmiddels een lokale hunk aan de haak heeft geslagen en haar prepaid heeft weggedaan? ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee... is geen vakantieliefde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nogmaals.. Ik krijg nu een stem met "Deze mobiele telefoon is op dit moment niet bereikbaar, u kunt het later nog eens proberen", voorafgaan door dat pliepje..

In welke situaties kan je dit te horen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 141965 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:33:
Nogmaals.. Ik krijg nu een stem met "Deze mobiele telefoon is op dit moment niet bereikbaar, u kunt het later nog eens proberen", voorafgaan door dat pliepje..

In welke situaties kan je dit te horen krijgen?
Telefoon staat uit
Telefoon heeft geen netwerk ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:39:
[...]

Telefoon staat uit
Telefoon heeft geen netwerk ontvangst
Dankjewel, wanneer een nummer niet meer is uitgegeven voor die persoon of is afgesloten, hoor je dan het zelfde?

Het bekende pliepje hoor ik nu ook niet meer trouwens, ik hoor alleen de eerdere geciteerde tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het net nog eens een poging gedaan en ik kreeg zowaar weer een andere melding! Namelijk: "Het nummer dat u gebeld hebt is niet in gebruik. Controleer het nummer en probeer het opnieuw".

Betekent dit dat het nummer nu helemaal niet meer actief (niet verbonden aan een abonnement).?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 141965 op 28-11-2006 21:11 . Reden: bericht was niet duidelijk genoeg ]

Topicstarter
Iemand? Ik ben nieuwsgierig of deze melding wat anders betekent.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:52
Is die vriendin niet toevallig zat van jou gebel en heeft een ander nummer genomen?

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1