dvb-t streamen over het netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-01 21:25
Ik zou het volgende willen verwezenlijken:

Ik heb een laptop met een dvb-t kaart lifeview dvb-t duo mini. Ik kan hiermee 2 tv kanalen + 9 radiokanalen ontvangen in 3 dvb-t programma's. Het programma lifeview DTV dat op de site is te vinden van mijn tv kaart, Showshifter en Media Portal beide programma's zijn onafhankelijk van de tv kaart producent.
Deze kaart krijg ik alleen in deze 3 programma's werkend. In windows mediacenter in windows xp krijg ik ze niet werkend. en in windows mediacenter ook niet maar daar is het gewoon een driverprobleem.
Er is nog geen werkende driver beschikbaar voor windows vista.

Ik heb al uren gezocht naar een programma dat dvb-t kan ontvangen met mijn tv kaart en deze stream beschikbaar stelt op mijn netwerk zodat andere op het netwerk naar deze stream kunnen kijken. dus heb ik op mijn laptop een programma nodig dat dvb-t kan ontvangen en dit omzet in een stream op het netwerk. en op de andere pc's een programma dat die stream kan ontvangen.

Is er iemand die weet of er zo een programma bestaat om dit te verwezenlijken?

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Moet het een Windows bak blijven, die laptop?

Want onder Linux werkt MythTV geweldig.

De Groningse beer

• michielske
liefst wel ja, ik heb wel de laptop in triple boot staan, ik heb namelijk windows vista, windows xp en ubuntu geinstaleerd. Maar ik heb al geprobeerd om mythtv aan de praat maar ik ben beginnend linux gebruiker en myth tv is niet bepaald gemakkelijk om te installeren na herhaaldelijke pogingen heb ik dit opgegeven, ik krijg de dvb-t kaart ook niet werkend in linux, dit heb ik geprobeerd met xine player en kaffeine maar beide herkennen mijn dvb-t kaart niet. En mijn dvb-t kaart is een OEM kaart die in de medion md95500 zit en hiervoor vind ik geen enkele geschikte linux driver. In windows xp werkt de dvb-t kaart zonder probleem maar hiervoor vind ik voorlopg nog geen enkel programma dat aan mijn eisen kan voldoen. Ik heb al uren versleten met te zoeken en ik kan geen geschikt programma vinden voor windows xp. Ik vermoed wel dat er voor linux veel meer varieteit bestaat voor dit soort programma's maar als linux beginner is het allemaal nog iets te moeilijk voor mij. Zeker het geknoei met drivers heeft mij al hoofdpijn bezorgt. Is er toevallig iemand die dit type tv kaart al werkend heeft gekregen in ubuntu linux? Als het driver probleem zou opgelost geraken vind ik het helemaal niet erg om met linux verder te werken.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Probeer het eens met VLC, daar heb ik het ook weleens mee aan de praat gekregen met een normale tv kaart. Het werkt volgens mij ook onder linux en windows :) .

If I can't fix it, it ain't broken.

• michielske
nou dit lijkt mij een heel geschikt programma maar kheb wat opzoekwerk verricht en met de windows xp versie wordt dvb-t niet ondersteund. maar het programma lijkt wel iets te kunnen doen met de videostream over het netwerk. Maar in linux wordt dvb-t blijkbaar wel ondersteund in vlc maar dan zit ik met het probleem dat ik mijn driver in linux niet werkend krijg. En de fly dvb-t duo mini is blijkbaar niet erg veel gebruikt dus er zijn geen howto's te vinden op google. Misschien moet ik maar wachten tot de volgende release van vlc want ik heb totaal geen zin meer om met die driver in linux te knoeien.

• michielske
Ik heb ondertussen nog wat aan het rondkijken geweest op google en ik heb eindelijk een werkend programma gevonden.

http://www.dvbdream.org/

Het werkt voor mijn video kaart en het kan ook nog video over een lannetwerk streamen
Dus mijn probleem is opgelost

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Dat ziet er wel uit als een erg handig programma inderdaad, heb de website even gebookmarked :) .

If I can't fix it, it ain't broken.

• michielske
het is echt een heel handig programma, alle andere dvb-t software duurt enorm lang voor op te starten + het switchen tussen de kanalen is supertraag. Maar met deze software speel je 3 seconden na starten al een dvb-t kanaal en switchen tussen de kanalen duurt maar 1 seconde.
Pagina: 1