Toon posts:

Scarlet One firmware problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken heb ik met volgende probleem te kampen.

Ik heb een adsl-abonnement bij Scarlet voor hun Scarlet One formule.
Een drietal weken geleden heb ik gebprobeerd om de firmware van de Scarlet Box te updaten.
Een grote fout die ik beging, is dat ik geen back-ups maakte van alles wat ik aan het veranderen sloeg.

Ik had wat opgezocht (o.a. ook op T;net; http://gathering.tweakers...essages/1049180///scarlet)en gevonden dat de Scarlet Box eigenlijk een CopperJet 816-2P is.

Daarna had de nieuwste versie van firmware voor de betreffende CopperJet van de site van Allied Data gedownload. Waarna ik de update uitvoerde via de web interface.

Maar blijkbaar was het niet de juiste versie van de firmware waardoor al mijn problemen begonnen.

Eerst had ik geen internetverbinding meer. Daarna heb ik nog wat geexprerimenteerd (ook met recovery tool van Allied Data, ), maar zonder echt veel succes. Uiteindelijk heb ik wél toegang tot internet gekregen, maar mijn telefoonverbinding werkte niet meer.

Daarna schreef ik een mail naar Scarlet. Pas na drie weken heb ik een andwoord gekregen van hen waarin eigenlijk niets nuttigs in stond, en dan nog in verkeerde taal (in Frans).

Mijn vraag is nu:
kan iemand me aub de originele versie van de firmware voor Scarlet Box (een bestand met 'tbi'-extentie [*.tbi]) en de profiel voor atomatische detectie en configuratie van de provider (Provider Configuration Profile; een bestand met 'tpr'-extentie [*.tpr]) kunnen bezorgen?

De bestanden mailen, een link sturen naar de bestanden, ... of gewoon een goede raad geven. Wat er ook is.
Het is héél dringend en jullie zijn echt wel mijn laatste hoop.
Alvast bedankt !

(Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik woon in België)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Hmm, ik kan je wel de nieuwste scarlet firmware mailen maar ik weet niet of die ook bij scarlet belgie werkt....
kan je trouwens zelf downloaden bij www.scarlet.nl/modem, dit is echter voor NL....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Francis.

Ik zal nog een tijdje wachten voor een mogelijke oplossing vanuit België.
Hopelijk kan iemand me helpen uit deze situatie te geraken.

Anders zal ik wel eens wagen om die firmware voor de nederlands versie van Scarlet Box te installeren.

Nog eens bedankt ! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand die kan helpen .... ? ...

• BlackRabbit
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 09:57
Stuur even je emailadres door..

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik wil je wel mijn email-adres opsturen, maar ik krijg de volgende foutmelding:
"Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'BlackRabbit'"

Mijn email-adres is:
vo128355@scarlet.be
of
axper.ru@gmail.com

Alvast bedankt!

• BlackRabbit
Mail verstuurd.
Let wel, mijn config is niet helemaal standaard. Staan routings in enzo
Http draait op poort 89

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de mail.
Ik had het ontvangen en uitgeprobeerd.
Dat jouw config niet helemaal standaard is, is geen probleem. Ik zou het aanpassen.
Wat wel een probleem is, is dat je waarschijnlijk ook een eigen user name en password gebruikt voor de WebAdmin, want de standaard gebruiker en wachtwoord werken niet. Daardoor was ik wel genoodzaakt om tijdelijk terug te grijpen naar de oplossing van Francis (zie boven).

Zou je misschien die ontbrekende gegevens willen doorsturen, aub?
Dan zou ik de config zelf aanpassen, want enige wat ik nu kan doen is kijken op de "Status" pagina.
Als ik iets anders wil doen, vraagt hij de gegevens die ik niet heb.

Alvast bedankt, !

• BlackRabbit
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:54:
Bedankt voor de mail.
Ik had het ontvangen en uitgeprobeerd.
Dat jouw config niet helemaal standaard is, is geen probleem. Ik zou het aanpassen.
Wat wel een probleem is, is dat je waarschijnlijk ook een eigen user name en password gebruikt voor de WebAdmin, want de standaard gebruiker en wachtwoord werken niet. Daardoor was ik wel genoodzaakt om tijdelijk terug te grijpen naar de oplossing van Francis (zie boven).

Zou je misschien die ontbrekende gegevens willen doorsturen, aub?
Dan zou ik de config zelf aanpassen, want enige wat ik nu kan doen is kijken op de "Status" pagina.
Als ik iets anders wil doen, vraagt hij de gegevens die ik niet heb.

Alvast bedankt, !
Mja, had die velden leegemaakt in de .tpr file.
Probeer dus eens in te loggen zonder username/pass

Als dat niet werkt: nieuwe .tpr is onderweg ;)

• BlackRabbit
Hi,

is het gelukt?

Zou je me even kunnen laten weten welke user/pass je gebruikt hebt? Ben die nl vergeten terug aan te passen, en nu vergeten :)

OF: hoe kan ik de scarlet Box resetten naar fabrieksinstellingen?

greetz & thanks
Pagina: 1