Toon posts:

[XP] .NET framework verandert login- en afsluitscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste allen :)

ik heb gisteren SAMI oftewel San Andreas Mod Installer geinstalleerd om een aantal
car mods te kunnen installeren in mijn GTA.
nu vereist SAMI dat ik .NET framework 1.1 geinstalleerd had.
nou dit dus gedaan, SAMI werkte ook perfect, alles goed tot dan toe.
nu start ik vandaag mijn PC weer op, en krijg ik een XP inlogscherm voor de admin account
terwijl deze normaal gewoon direct doorstart tot aan het bureaublad.
ook bij het afsluiten krijg ik nu ipv die 3 mooi gekleurde buttons, een soort van menu waarin
ik kan kiezen voor afsluiten, opnieuw starten, afmelden etc dus het ziet er heel anders uit
en bij het booten dus dat vage inlogschermpje (terwijl ik geen wachtwoord op de admin account
heb omdat ik de enige persoon ben die aan deze pc zit).

hoe krijg ik dit nu weer allemaal bij het oude?

heb zo'n idee dat het dus aan dat .NET gebeuren ligt en heb dat ook gelijk verwijderd maar
het inlogscherm en het menu bij het afsluiten blijft, helaas.

hoe op te lossen?

alvast bedankt!!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
Je vraag gaat eigenlijk alleen over .NET en niet over GTA San Andreas, daarom verplaats ik je topioc naar Windows Clients en pas ik je topictiel even aan :)

• Phantium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
Hmm, .NET doet dat niet zover ik weet.

Om dit op te lossen ga je naar:
(EN) Start > Control Panel > User Accounts > Change the way users log on and off.
(NL) Start > Configuratie Scherm > Gebruikers > Verander de manier waarop gebruikers in en uit loggen.

En dan verander je dat naar "Use welcome screen/Gebruik welkom scherm" en tevens "fast user switching/snel van gebruikers veranderen"

Hopelijk kom je hiermee verder, ik gebruik zelf de engelse versie van windows dus heb ik de rest voor je vertaald naar het nederlands (mocht je de nederlandse hebben).

Succes!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Als je .NET installeerd komt er een nieuwe gebruiker "Gast" bij... dat is waarschijnlijk de reden waarom je nu het Welkom scherm krijgt.

Om er voor te zorgen dat een bepaalde gebruiker automatisch aanmeld, zie:
http://www.pchell.com/support/welcomescreen.shtml

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allen, jullie antwoorden loste het op! :>

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Start > run > compmgmt.msc

en dan Local users and groups

En dan bij users verwijder je: ASP.net ...

En je probleem is opgelost :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Nog veel veiliger is het updaten van het NET Framework 1.1 met windows update. Bij de eerste update ben je ook weer van dat Guest account af. Daarna volgt ook nog eens een update van de update... (zucht). Het punt is dat het Guest account nodig is voor het Framework in een aantal situaties.

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1