Toon posts:

[Laptop] Laptop kopen met budget: rond 900-1000 euro max

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben nu al een paar dagen aan het orienteren op een nieuwe laptop maar de prijzen die rijzen uiteen dus ik vind het moeilijk om een goede beslissing te maken.

Ik zit in het leger, en wil dus een laptop voor na dienstijd dat ik op de kazerne ook dingen kan doen. Waar ik hem vooral voor ga gebruiken is internet/games/audioprogrammas(zoals reason als dat bij iemand bekend is). Ik hoef geen toppertje hebben, want dan hadik wel voor 3000 a 4000 euro gewoon een alienware of wat dan ook gehaald. Maar gewoon een medicore computer waar ik best een aardig spelletje op kan spelen.

De vereiste die ik er een beetje aan stel zijn:
- Wi-fi
- 17" screen
- minimaal 1gb geheugen
- GEEN shared prutvideokaart

Wat ik zelf al had gevonden was deze pc:
http://prf.icecat.biz/ind...mi=product;shopname=pcone;

Die voldoet wel aardig aan mijn eisen. Hij is net iets duurder dan 1000 euro incl btw, maar goed een paar euro meer of minder maakt dan ook niet meer uit. Maar goed, toch was ik benieuwd of er misschien nog andere goede samenstellingen zijn voor die prijs die dit systeem overtreffen. Ik kan ze namelijk niet meer vinden. Ik zit al dagen op vergelijk.nl en de pricewatch hier op tweakers.net te checken, maar volgensmij is dit toch wel de beste kwa prijs/kwaliteitverhouding voor wat betreft de spullen die erin zitten. Enige minpuntje vind ik dat er geen aansluiting voor hem op de tv aan te sluiten opzit, maar dingen als 2gb geheugen compenseren dat minpuntje dan wel weer.

Graag zou ik wat meer advies willen. Als ik zo heb rondgekeken gaat mijn voorkeur denk ik wel uit naar Acer. Asus gaat ook nog wel kwa prijs, maar de andere merken vind ik kwa prijs echt veels te duur voor hetgeen wat er inzit. Maar goed misschien kijk ik verkeerd, graag hoor ik wat advies, want ik wil het wel goed doen.

Alvast bedankt lui!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met Acer moet je opletten met de garantie, die is maar 1 jaar en daar zijn nogal wat klachten over. Asus geeft 2 jaar garantie, en over het algemeen is men daar wat positiever over.

Er zijn nogal wat topics over het soort laptop wat je zoekt, dus ga eerst maar eens even dit topicdeel doorlezen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Over de laptop heb ik wel behoorlijk wat informatie al, dat is niet het probleem. Ik zit meer met dat ik misschien over andere laptops van die prijs die misschien wel beter zijn heen heb gekeken. En vraag hier dus of niet iemand misschien ook toevallig iets weet wat beter is dan dit systeem voor dat geld. Want zover ik zie is dit het beste wat je kan krijgen voor rond dat budget.

Garantie is inderdaad ook nog een goed punt om over na te denken, maar me prioriteiten liggen nu meer bij de inhoud van het systeem.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
zit er niets voor je in de dellserie? Inspiron 9300.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:21:
Garantie is inderdaad ook nog een goed punt om over na te denken, maar me prioriteiten liggen nu meer bij de inhoud van het systeem.
Om eerlijk te zijn: niet verstandig. Omdat op een laptop alles geintegreerd is, kan een reparatie ontzettend duur uitpakken. Er zijn nogal wat twijfels over de kwaliteit van Acer laptops.

Ik heb een Dell met 3 jaar garantie, en die heb ik er al uit. Na 1 jaar en 2 maanden ging het scherm kapot (de backlight waarschijnlijk), en moest er een nieuw scherm op. Dat werd on-site gedaan. Nieuwkosten van de reparatie volgens de monteur 400-500 euro. Was ik even blij met die garantie.

Laat je dus niet verblinden door alleen gadgets.

Maar goed, als je dat overwogen hebt, dan zal ik er niet verder over beginnen. Hopelijk heb je de garantie nooit nodig :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Tja het is dus niet de bedoeling dat je maar wat eisen neerzet en dan verwacht dat je medetweakers daar een laptop bij vinden. Gebrek aan eigen inzet dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.