Bose acoustimass 15 en ??

Pagina: 1
Acties:
  • 974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198670

Topicstarter
Eindelijk, na een aantal jaren sparen kan ik los om mijn home entertainmentset in basis neer te zetten. Ik heb geen HD Plasma of LCD maar wil met het geluid de basis leggen.

De keuze qua speakerset was niet zo moeilijk. De acoustimass 15 (200W) springt eruit door het design en de vermeende mogelijkheden voor de toekomst (uitbreiden naar 6.1). Maar ja, wat neem je nu als versterker.... Er zijn legio mogelijkheden, ieder met z'n eigen specificaties. Je hebt een Yamaha met zuiver geluid en een Sony klinkt wat blikkerig (volgens de diverse fora die ik heb geraadpleegd).

Daarom nu de vraag: is er iemand die ervaring heeft met de Sony STR-DA3200 (7x115W) of de Yamaha RXV-1700 (7x180W). Beiden zitten qua prijs rond de EUR 950,- en behoren daarmee, in mijn optiek, tot de betere receivers op de markt.

En hoe zit het met het geluid uit een HD recorder? Klinkt dit net zo goed als met een losse CD speler of zitten hier merkbare en derhalve verzwarende verschillen in, dat het beter is om dit niet te doen?

Als je hier iets over kan delen; ik hou me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat betreft versterkers en speakers: ga gewoon luisteren en vergelijk de features. Vermogen zegt niks, en is dus niet erg relevant voor de keuze. Als je de Bose set nog niet beluisterd hebt, ga dan dan vooral eerst doen. Neem ook je eigen CD's en DVD's mee, en luister niet naar die Demo onzin. Die geven een vertekend beeld.

Wat betreft HD recorder: Die zal meestal onderdoen voor een losse CD speler, en misschien zelfs DVD-speler. Je moet immers voor het zelfde geld veel meer onderdelen kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 26-11-2006 21:59 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:23
Anoniem: 198670 schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:49:
bla bla .....

Daarom nu de vraag: is er iemand die ervaring heeft met de Sony STR-DA3200 (7x115W) of de Yamaha RXV-1700 (7x180W). Beiden zitten qua prijs rond de EUR 950,- en behoren daarmee, in mijn optiek, tot de betere receivers op de markt.
Waarom behoren deze tot de betere receivers op de markt omdat ze 950 euro kosten?? Prijs zegt meestal wel iets over de kwaliteit maar bied je zeker geen garantie.

Sony zal ik sowieso laten vallen (maar dat is persoonlijk). Yamaha ken ik niet. Pioneer wel en heb ik goede ervaringen mee. Denon is ook een optie of wellicht een NAD of Rotel set (al weet ik niet zeker of die iets in jouw prijsklasse hebben).

Maar ook hier is eigenlijk maar een advies, ga luisteren en kies op basis van JOUW oren.

Volgorde, eerst speakers en daarbij de versterker en resterende componenten bij kiezen. Wederom door te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:51
TLer schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:15:
[...]
Sony zal ik sowieso laten vallen (maar dat is persoonlijk). Yamaha ken ik niet. Pioneer wel en heb ik goede ervaringen mee. Denon is ook een optie of wellicht een NAD of Rotel set (al weet ik niet zeker of die iets in jouw prijsklasse hebben).
Dit gaat helemaal verkeerd aflopen, en toch ga ik het zeggen... Ik weet dat het hip is om te zeggen dat Sony weg gelaten moet worden, en dan je een ander chique merk moet nemen maar kom op zeg, hij hangt er een acoustimass setje aan, alsof het allemaal wat uit gaat maken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:23
Wellicht niet, maar ik laat sony er enkel uit omdat ik het K*T kwaliteit vindt. En dan bedoel ik nog niet eens de klank. De bouw kwaliteit die je vroeger kreeg met dit merk krijg je gewoon niet meer.

Dan geef ik mijn geld liever uit aan een merk die dat wat beter doet.

Maar, dat is mijn mening en gebaseert op mijn ervaringen met Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
Als ik je persoonlijk 1 tip mag geven: Ga zeer zeker ook andere sets beluisteren dan die Acoustimass.
Bose leeft op naam en reclame, níet op kwaliteit. Het geluid uit zo'n setje is brak, al helemaal voor de prijs die je ervoor neerlegt.
Ik heb een heel stel van die sets uitgebreid kunnen beluisteren (heck, ik heb zelfs het 'genot' gehad om een demo van'n bevriende band erop af te mixen :X ) en eerlijk waar, voor het geluid hoef je het écht niet te doen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En wat ik hier zie: je wilt 170 watt per kanaal (theoretisch reclame vermogen zeg maar :P) aan die kleine melkpakjes voeren? Dan gaan ze koken hoor!
Voor die kleine speakers heb je niet gruwelijk veel vermogen nodig denk ik. En die sub heeft hetook niet nodig want die heeft neem ik aan zijn eigen voeding.
En Bose kwaliteit<->Naam gaan we maar niet verder op in, dat moet de TS maar gewoon zelf onderzoeken (hier op GoT) en IRL. Dan mag hij zijn eigen keuze maken.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo'n dure receiver heb je niet nodig voor een Bose Acoustimass setje hoor. :X

(Shit, nu doe ik het toch)

Die Yamaha is in die prijsklasse erg interessant, ik zou zeggen ga eens wat reviews op het internet opzoeken. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Neem geen Bose omdat de buren het hebben, maar kijk verder dan die zooi.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 14:10
Ik vind het ronduit ongelovelijk dat mensen zo hard reageren op Bose (Bijna haat op te merken). Ik snap dat er wellicht betere speakers zijn te kopen voor je geld, maar slecht? Come on! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:51

FeaR

In GoT we trust

Een topic van bijna negen jaar oud kicken om alleen te melden dat Bose niet ronduit slecht is? Come on! :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]