Toon posts:

[XP]Aan einde windows xp installatie loopt windows XP vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb de faq gelezen, de hangen en opstartproblemen troubleshoot gelezen, de "problemen met booten, hoe kan je ze oplossen" gelezen, maar ik kom er niet uit.

Ik wil windows xp installeren op mn lege harde schijf. Ik had eerst problemen met dat er geen schijf gevonden worden bij de installer, maar door uiteindelijk wat drivers te slipstreamen met nLite ben ik daar voorbij.

De installatie gaat goed, totdat de pc opnieuw opgestart moet worden om de installatie af te maken. Hier loopt de pc vast bij het opstartscherm, de blauwe laadbalk loopt aan de rechterkant vast na een tijdje bewogen te hebben.

Ik kan dmv de safe mode wel in windows komen, maar ik kan daar niet veel aanrichten. Ik heb ook volledige Xp installatie opnieuw gedaan, maar hij blijft vastlopen.

Ik heb in de recovery console fixboot en fixmbr gedaan, ik zie geen verschil.

Kan iemand mij de juiste richting op helpen? Ik weet niet eens of mijn probleem hardware of software gerelateerd is, misschien dat mijn installatie cd niet helemaal goed is.

Bij voorbaat dank.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:48:
maar door uiteindelijk wat drivers te slipstreamen met nLite ben ik daar voorbij.
Wat drivers? Je moet wel specifieke drivers hebben, hierdoor komt waarschijnlijk ook het probleem dat je Windows niet kan booten.

Verwijderd

waar hebben we het over, wat voor pc enz enz.

oersoonlijk denk ik dat het misschien in je HDD zit.

laat het volgende tooltje er maar eens op los, kan lang duren, tot wel 12 uur, maar je hdd wordt wel gecontroleerd en hersteld indien mogelijk.

http://www.dposoft.net/

succes

Verwijderd

Drivers voor storage (schijven, raidkaarten,etc. ) laat je door de installatie te starten en op F6 te drukken als deze het aangeeft. Niet door ze te injecteren met NLite.

Probeer eens een nieuwe installatie met F6.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het is gelukt, ik heb de windows installatie cd vervangen door een ander, blijkbaar lag het daaraan.