Probleem SLI met Mobo

Pagina: 1
Acties:

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

ik heb vrijdag een nieuw mobo cpu en memory gekocht. nou doet zich het volgende probleem voor, ik heb een Asus EN7800GT Dual, die had ik draaien in SLI op mijn Asus A8N32 SLI premium. Nu ben ik overgestapt op een AM2 systeem met een AMD X2 5000+ en een Asus M2N SLI deluxe. nou heb ik deze vandaag geinstalleerd, maar bij SLI blijf ik nu steken. Ten eerst vind ik het gek dat ik werkelijk niets over SLI in mijn bios zie of kan instellen net als op mijn oude MOBO. In mijnndevice list in windows zie ik ook maar 1 7800 ipv 2 die ik eerst had. ook kan ik niets in het forceware menu vinden over aanzetten van sli, net als voorheen (gebruik van de classic view van het control panel) ik heb de nieuwste forceware.

wie o wie weet wat ik fout doe of wat er aan de hand is.

ik heb het in het juiste pci slot zitten en heb de laatste nieuwe bios

Verwijderd

Staat er iets in de handleiding van je moederbord over Sli dat het mischien mogelijk met Jumpers ge-enabled moet worden? :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:59:
Staat er iets in de handleiding van je moederbord over Sli dat het mischien mogelijk met Jumpers ge-enabled moet worden? :)
De Asus A8N deluxe was nog een plank met een selector daarna heeft hebben de meeste planken uitgerust met bios selector, gezien het feit dat dit door een chipje gebeurt!

Denk in de bios wat moet enablen, of je kan het alleen zien in de forceware drivers!?

• martijnsnoek
gisteravond nog de oude bijgeleverde nforce drivers geprobeerd namelijk versie 777, wou ook niet baten:(
nog op mijn mobo en in bios gekeken, maar kan echt nix instellen of jumperen.

ik denk zelf dat het echt aanbmijn bios ligt, omdat ik daar niets in kan stellen.

wie o wie helpt mij uit mijn probleem

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
na een half uur in de wachtrij te hebben gestaan op de asus site (wat een snert site ook lekker gehost in taiwan met gebrekkig engels) kon ik dan eindelijk jouw manual downloaden met 5kb/s, daar staat in:
insert into slot
connect sli dinges
en daarna power aansluiten, dit moet op beide vidcards denk ik, heb je dit gedaan?

• martijnsnoek
nee, omdat ik maar 1 kaart heb, het is de voorloper van de 7950gx2 dus 2 cores op 1 kaart dus.

Verwijderd

martijnsnoek schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:31:
nee, omdat ik maar 1 kaart heb, het is de voorloper van de 7950gx2 dus 2 cores op 1 kaart dus.
ok dude, maar dan hoef je toch niks aan te zetten?
Ik draai een 7950gx2 op een non sli capable mobo!!!

gewoon doorgaan en 3dmark draaien

• martijnsnoek
dat is erg knap, om een SLI kaart op een non capeble mobo te laten draaien, dat komt ook maar heeeeeeeeeel zelden voor, ik heb het met mijn kaart geprobeerd voorheen maar werkte niet volledig ik had de helfd capaciteit. dat klopte omdat hij 2 7800gt ziet normaal, en dat ziet hij nu ook niet! dus op een normaal mobo gaat het al zowieso niet werken

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
rofl voor dat ding heb je toch helemaal geen sli nodig of ben ik nou gek?
2 cores erop a la maar dat regelt die kaart zelf
supported mobo list bij xfx bijv laat allerlei mobo's zien die gewoon maar 1 vidcard ondersteunen.
Als je 2x een gx2 wil ja dan zal je sli er wel weer bij staan maar vooralsnog is dit toch wel genoeg..

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:32
IRCfreAk schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:41:
rofl voor dat ding heb je toch helemaal geen sli nodig of ben ik nou gek?
2 cores erop a la maar dat regelt die kaart zelf
supported mobo list bij xfx bijv laat allerlei mobo's zien die gewoon maar 1 vidcard ondersteunen.
Als je 2x een gx2 wil ja dan zal je sli er wel weer bij staan maar vooralsnog is dit toch wel genoeg..
of je gek bent kan ik niet beoordelen, maar gelijk heb je wel :).

Voor een Dual kaart hoef je geen SLI board the hebben. 1 kaart met 2 core's zou dus perfect moeten werken.

Ik denk dus dat je je zorgen maakt om niks. Wat zegt everest over je GPU?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Je mag de 7800GT dual niet vergelijken met de 7950gx2!! De Asus Extreme N7800 GT Dual is een kaartje die enkel gemaakt werd door Asus en deze wordt normaal herkend als een SLI-setup. Martijnsnoek heeft gelijk, een SLI moederbord is nodig.

@Martijnsnoek: Deze quote komt van de Asus website:
in single GPU mode, 256MB of memory will be detected. In SLI mode, 256MB of memory will be detected for each GPU.
Dus even checken hoeveel geheugen er herkend wordt.
Heb je al eens in het andere PCI-e slot geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 27-11-2006 23:41 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
martijnsnoek schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:56:
Hallo,

ik heb het in het juiste pci slot zitten en heb de laatste nieuwe bios
hij zit dus in het onderste pci-slot ?

ook zijn er maar een handvol drivers die deze setup ondersteunen...81.89 was volgens mij de beste

had deze combo hier tot een paar dagen geleden nog draaien...en kan me nog herinneren dat ie in het bovenste slot maar één kaart herkent..

in de bios staat idd niks over sli....normaal wordt het dan in de driver zichtbaar

zoiets ongeveer: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weertdebeste/controlpanel.JPG
grannymark schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:07:
[...]

Voor een Dual kaart hoef je geen SLI board the hebben.
jawel :) ................... (enkele ''gemodde'''uitzonderingen daargelaten)

de gt dual zijn 2 core's op één pcb, maar werkt intern wel met een pci-link....de 7950gx2 zijn 2 pcb's aan elkaar gelinkt dmv sli-bridge :)_ van de gt-dual zijn er ook maar 2000 gemaakt, en zijn stuk voor stuk genummerd

[ Voor 72% gewijzigd door Mr. Detonator op 28-11-2006 13:46 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
probleem opgelost ?>
Pagina: 1