[DC++] Geen downloads

Pagina: 1
Acties:

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 21:32
Hee, hier een probleem: ik ben op zoek naar een goed p2p om te gaan gebruiken, na voorheen kazaa, napster, slsk, en ook dc++ te hebben gebruikt.

Dat heeft goed gewerkt, maar nu heb ik een nieuwe computer, en doet dc++ het niet meer. Eerste probleem was al een werkende hublist te krijgen, heb ik nu wel, maar nu kan ik geen enkele file vinden met search, of file lists binnenkrijgen. En dat terwijl mijn upload het wel doet, op zeer aanvaarbare snelheid (voor die mensen).

Berichtje wat ik krijg van de hubleader: "Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 10.0.0.2, you have 86.88.XXX.XXX)" (XXX.XXX mine).

Wat moet ik veranderen?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je de poorten moet mappen. Als ik dat niet heb vind ik niets of heel weinig.

Even uit mijn hoofd is het poort 411.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 26-11-2006 20:48 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Connect je in active of in passive mode? zit je achter een router/firewall? zoja, welke poorten heb je open staan. Daarnaast, welk IP heb je ingevuld in de DC settings?

Post het hier even alle instellingen, misschien dat daar ergens wat fout in staat :)

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 21:32
Terw_Dan schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:48:
Connect je in active of in passive mode? zit je achter een router/firewall? zoja, welke poorten heb je open staan. Daarnaast, welk IP heb je ingevuld in de DC settings?

Post het hier even alle instellingen, misschien dat daar ergens wat fout in staat :)
Ik sta in passive mode. Geen firewall of router, well hub. Ik heb nergens een IP ingevuld. Als k trouwens in de incoming settings verander naar firewall, passive, doet hij het wel... maar ja, dan kan ik dus nooit active mode aanzetten.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Risce schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:51:
[...]

Ik sta in passive mode. Geen firewall of router, well hub. Ik heb nergens een IP ingevuld. Als k trouwens in de incoming settings verander naar firewall, passive, doet hij het wel... maar ja, dan kan ik dus nooit active mode aanzetten.
Zet het ding dan eens in activemode. In activemode werken filetransfers over het algemeen wat sneller en je kan veel meer vinden. Als jij verder toch niet achter een router of firewall zit kun je dat prima doen :)