[PHP] - Bij MySQL-connect geen output meer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb Apache 2.2 + PHP 5 + MySQL 5; MySQL goed ingericht, kan via cmd-line gewoon connecten.

Wilde even testen of het ook in PHP-werkt:
PHP:
1
2
3
4
5
error_reporting(E_ALL);
echo("<HTML>");
$link = mysql_connect('localhost', 'mysql_user', 'mysql_password') or die("could not connect");
echo("JA");
echo("</html>");

Maar ik krijg alleen <html> te zien in de source... Ook de 'die' wordt niet afgedrukt, hoe kan dit :? Ik heb gezocht naar error_reporting, maar met E_ALL moet er toch gezegd worden wat er fout gaat?? Wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
ik denk dat je iets van een service (denk firewalls/anti-spyware) geinstalleerd hebt die het connecten stopt. waardoor hij blijft proberen en geen foutmelding geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:19
Het kan zijn dat display_errors in de php.ini op staat, in dit geval krijg je een lege witte pagina. Als je deze op 1 zet (in de php.ini, of door de volgende regel in een .htaccess bestand toe te voegen "php_value display_errors 1", voorkom je dit). Wellicht krijg je dan een parse error te zien van wat er echt aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deikke schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:48:
Het kan zijn dat display_errors in de php.ini op staat, in dit geval krijg je een lege witte pagina. Als je deze op 1 zet (in de php.ini, of door de volgende regel in een .htaccess bestand toe te voegen "php_value display_errors 1", voorkom je dit). Wellicht krijg je dan een parse error te zien van wat er echt aan de hand is.
Aha... Dat was het inderdaad :) Krijg de melding dat hij de functie mysql_connect niet kent, ga wel even zoeken waaraan dit ligt (had in php.ini al wel wat aangepast mbt mysql, maar niet genoeg denk ik).