Toon posts:

[PHP] - Bij MySQL-connect geen output meer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Heb Apache 2.2 + PHP 5 + MySQL 5; MySQL goed ingericht, kan via cmd-line gewoon connecten.

Wilde even testen of het ook in PHP-werkt:
PHP:
1
2
3
4
5
error_reporting(E_ALL);
echo("<HTML>");
$link = mysql_connect('localhost', 'mysql_user', 'mysql_password') or die("could not connect");
echo("JA");
echo("</html>");

Maar ik krijg alleen <html> te zien in de source... Ook de 'die' wordt niet afgedrukt, hoe kan dit :? Ik heb gezocht naar error_reporting, maar met E_ALL moet er toch gezegd worden wat er fout gaat?? Wat doe ik fout??

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10 17:43
ik denk dat je iets van een service (denk firewalls/anti-spyware) geinstalleerd hebt die het connecten stopt. waardoor hij blijft proberen en geen foutmelding geeft

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:00
Het kan zijn dat display_errors in de php.ini op staat, in dit geval krijg je een lege witte pagina. Als je deze op 1 zet (in de php.ini, of door de volgende regel in een .htaccess bestand toe te voegen "php_value display_errors 1", voorkom je dit). Wellicht krijg je dan een parse error te zien van wat er echt aan de hand is.

Verwijderd

Topicstarter
Deikke schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:48:
Het kan zijn dat display_errors in de php.ini op staat, in dit geval krijg je een lege witte pagina. Als je deze op 1 zet (in de php.ini, of door de volgende regel in een .htaccess bestand toe te voegen "php_value display_errors 1", voorkom je dit). Wellicht krijg je dan een parse error te zien van wat er echt aan de hand is.
Aha... Dat was het inderdaad :) Krijg de melding dat hij de functie mysql_connect niet kent, ga wel even zoeken waaraan dit ligt (had in php.ini al wel wat aangepast mbt mysql, maar niet genoeg denk ik).