Toon posts:

1900xtx shared memory in Vista?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben subscriber bij msdn en draai nu al 2 weken vrolijk de vista RTM maar ik merk dat de 3D prestaties 10%-20% minder zijn geworden. Er van uitgaande dat dit ligt aan nog niet geoptimaliseerde drivers i.v.b met de nieuwe driver-architectuur voor vista en ik nam dit dus maar voor lief. Na echter wat gegraven te hebben in de settings kwam ik de in de 'advanced settings' dit tegen.

Afbeeldingslocatie: http://show.imagehosting.us/show/1773806/0/nouser_1773/T0_-1_1773806.jpg
(Advanced properties in Vista)

Na aardig wat gezocht te hebben in verschillende forums kwam ik echter niets gelijkwaardigs tegen.
Het lijkt me dat het hier aan ligt. Omdat de samsung 1.1ns DDR3 chips op m'n video kaart een stuk sneller lopen dan m'n Kingston DDR2 pc-6400s ook al zou het zijn voor textures op te slaan of selectieve dumps. In ieder geval snoept het 255mb van mijn systeem geheugen af en dat mag nooit de bedoeling zijn.

Ik hoop dat de tweakers misschien tips hebben?

Edit: M'n moederbord is trouwens een P5NSLI (nForce 570 zonder interne vga) dus er zou niet eens een optie voor shared memory moeten zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 20:14 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 22:37
Volgens mij is er niks mis met je videokaart hoor? De Radeon X1900XTX heeft 512MB geheugen (dedicated video memory) en daarbij komt nog eens 255MB van je normale werkgeheugen dat gedeeld wordt voor het geval je videogeheugen volloopt. Dus dan kom je op 767MB totaal beschikbaar grafisch geheugen ;)

The devil is in the details.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 10:25

Haan

dotnetter

@Hahn: volgens mij is de TS zich daarvan al bewust, maar wil ie er juist van af ;)

Maar is het dus niet gewoon een andere benaming voor AGP aperture size? (als dat nog bestaat? )
Een X1900 zal wel geen hypermemory hebben toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 26-11-2006 20:18 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:13:
Volgens mij is er niks mis met je videokaart hoor? De Radeon X1900XTX heeft 512MB geheugen (dedicated video memory) en daarbij komt nog eens 255MB van je normale werkgeheugen dat gedeeld wordt voor het geval je videogeheugen volloopt. Dus dan kom je op 767MB totaal beschikbaar grafisch geheugen ;)
Dat begrijp ik maar in de voorgaande Beta's RC's was dit niet het geval daar herinner ik me in dit scherm nog

Total Available Graphics Memory: 512mb
Dedicated Graphics: 512mb
System Video Memory: 0mb
Shared System Memory: 0mb

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 22:37
In je BIOS kan je instellen hoeveel je van je normale werkgeheugen wilt delen met je videokaart, maar het wordt volgens mij toch pas aangesproken wanneer je videogeheugen zelf volzit. Dus het zal niet veel met je prestaties doen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in de (flut)Bios niet mogelijk. Het enige Videokaart gerelateerde wat je daarin kan instellen is PCI- Frequency (standaard op 100, x25 dus 2500mhz) en Primary Display adapter en die staat op Pci-E per default.

Verder is er zowiezo al een probleem met m'n geheugen want Standaard lopen die op 800(400x2) Mhz Op CAS: 5 RtcD: 5 RtP:5 Tras:15 Trc: 20. Nu kom ik niet verder dan respectievelijk 7,7,9,21,30.
Pogingen om dit naar standaard op te schroeven resulteren in een weigerende mobo en een schelle piep waardoor ik het hele zooitje uit elkaar kan schroeven en mag hard/flashen

Edit: Na m'n bios te upflashen van Rev 0601 naar 0801 is het geheugen probleem inmiddels verholpen...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel Kickje?

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Dat is gewoon standard dat je videokaart BESCHIKKING heeft over een x aantal mb van je ram, dat is ook nodig mocht dat vol komen te zitten.

snap persoonlijk niet dat je je hier drukt om maakt, want kwa performence ga ja niks merken

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

nee hij merkt er niks van,
daarom zegt hij ook dat de 3D-prestaties 10-20 % minder zijn geworden ;)

www.koopeendroom.nl

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maarten-NForce schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:22:
nee hij merkt er niks van,
daarom zegt hij ook dat de 3D-prestaties 10-20 % minder zijn geworden ;)
Door niet geoptimaliseerde drivers ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk wel ja. Maar het ging me erom dat ik in de RC's nog enkelt, 512mb geheugen voor de videokaart had. Het word dan maar gewoon wachtten op fatsoenlijke drivers. Bedankt voor de replies in ieder geval.
Pagina: 1