Toon posts:

[VirtualDub] Kan geluid uit XVid niet decomprimeren? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mooie Xvid film die ik om wil zetten naar DVD formaat, zodat ik hem in mijn DVD speler kan kijken.

Ik volg de duidelijke handleiding van www.extradvd.nl

Alleen als ik met VirtualDub het geluid als een WAV file probeer op te slaan, krijg ik de melding "No audio decompressor could be found to decompress the source audio format. (Source format tag: 2000)".
Ik heb de documentatie op de site er al op nageslagen, maar nog niets zinnigs kunnen vinden..

Iemand ervaring met die probleem?

(Voor de volledigheid, ik werk met de Nec TU/e laptop van vorig jaar, specs: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1040158)

Alvast bedankt

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Nero kan het van zichzelf al dacht ik. Maarehh, is het teveel moeite om een fatsoenlijke topictitel te bedenken?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke codec heeft de xvid volgens http://www.headbands.com/gspot/ en kun je de film wel gewoon afspelen lokaal?

[VirtualDub] > [VirtualDub] Kan geluid uit XVid niet decomprimeren? *

[ Voor 27% gewijzigd door Spider.007 op 26-11-2006 19:05 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van de titel, ik was te vlug bij de "verstuur bericht" knop..

Volgens Gspot
Codec: xvid
Name: XviD 1.1.2 Final

Audio: Codec: 0x2000 (Dolby AC3) AC3

En ik kan de Xvid lokaal wel gewoon afspelen..

@Fairy: kun je met Nero ook ondertiteling toevoegen aan een Xvid voordat je deze op een DVD bakt dan?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 19:26 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:11:
Sorry van de titel, ik was te vlug bij de "verstuur bericht" knop..

Volgens Gspot
Codec: xvid
Name: XviD 1.1.2 Final

@Fairy: kun je met Nero ook ondertiteling toevoegen aan een Xvid voordat je deze op een DVD bakt dan?
Ondertiteling in de vorm van een .srt file? dat niet volgens mij, maar daarvoor ben ik zelf ook nog niet echt wat geweldigs voor tegengekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:27:
[...]

Ondertiteling in de vorm van een .srt file? dat niet volgens mij, maar daarvoor ben ik zelf ook nog niet echt wat geweldigs voor tegengekomen.
Ja in een .srt file, volgens de handleiding van www.extradvd.nl werkt het prima, tenminste, als virtual dub meewerkt, het is alleen een beetje veel werk..

Verwijderd

ben je niet een aparte codec nodig voor ac3 als je wat anders wil dan afspelen...?
Pagina: 1