Toon posts:

Draadloos netwerk in 2 gebouwen - 1 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op dit moment 2 'gebouwen', in 1 van de gebouwen zit draadloos internet, aangesloten op 2 computers én 1 laptop. Nou zou ik graag in het 2e gebouw ook internet krijgen, het liefst draadloos.
Dit is trouwens niet het huis van mijn buren o.i.d. maar beide gebouwen hebben dezelfde eigenaar.
Hier 2 plaatjes over de situatie:
Indeling
Plaatje bovenaf(google earth)

Nou is het dus de bedoeling dat ik ook in gebouw 2 internet krijg (draadloos!). Alleen het bereik van 1 zo'n routertje is niet genoeg, dat snap ik. Een extra acces point aanschaffen zal mij genoeg zijn denk ik. Maar voor mijn aankoop wil ik wel graag zeker weten of dit ook echt genoeg is. En zoja, dan is mijn vraag waar ik de router en het accespoint het best weg kan zetten om op alles computers zo veel mogelijk ontvangst te hebben.

BVD

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 11:18
Het lijkt mij het beste om 2 accesspoints te hebben inderdaad. De ene hiervan zet je in gebouw 1, de ander in gebouw 2 om elkaars signaal te versterken.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Kijk of je routers in WDS mode kunnen draaien. Daarmee verbind je je twee routers wireless en beide routers zijn nog steeds een accespoint voor je wireless clients. Niet alle routers bieden deze functie. Probeer verder de routers zo dicht mogelijk bij elkaar te zetten, zo min mogelijk obstakels in hun pad....(Dus of de meterkast, of de ruimt waar PC2 staat denk ik.
Maar als je maar tien meter moet overbruggen, waarom dan niet even scheppen en een kabel de grond in?

"Grandma was slow, but she was old....!!"