voeding gebruik zo laag? klopt dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 19:43
Hi

ik heb gisteren en nieuwe voeding voor mijn systeem gekocht, en High power 500 W (ex sirtech)
nu heeft de ze voeding aan het achterkant digitaal displaytje waar je kunt zien hoe hoog je verbruik is, nu heb ik het volgenden specificaties:

intel 3.2 ghz met HT
asus P4P800 deluxe met 2x 512mb Dane-elec geheugen
nvidia 6800GT@ultra
DVD speler en brander van nec
2 HDD van WD
waterkoeling
4 fan's

en het vremde is dat de voeding tijdens 3Dmark 05 en verbruik van 150WATT aangeeft!
kan dat klopen?
want volgen mij is dat heel weinig

alvast bedankt

Verwijderd

kan best kloppen, een amd x2 4200+, 7800GT en 3 schijven eraan trekt ook maar een 140w...

• soheilmd
volgens de spec van mijn cpu, zou die stressed tot110 watt kunnen verbruiken, en de rest alleen maar 40 watt?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wat een typefouten

euh, 150watt.... dat zou kunnen kloppen daar 3dmark (volgensmij) alléén de grafische kaart aan het werk zet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij heb je met 500W genoeg om dit systeem te laten draaien. Daarnaast kan je inderdaad alles optellen qua verbruik en dan heb jij een mooi antwoord ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• soheilmd
dat is het juist, als ik zelf alles reken kom ik veel hoger dan de voeding aangeeft 8)7

• BovenHond
  • Laatst online: 13-02 11:15
Je rekent zelf alle TDP (waarin het maximale verbruik is gespecificeerd)

in de praktijk zal je systeem nooit volcontinu dit verbruik realiseren. Als je een verbruiksmeter aan je systeem hangt zal je zien dat dit eerde in de buurt van 150 wat is. Ik heb met mijn P4 2,53 Ghz gemiddeld 55 watt over het gehele systeem

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 19:07
Zou goed kunnen, afhankelijk van wat er allemaal in gebruik is en wat er allemaal belast word. 500w voor jouw setup is wel behoorlijke overkill. Zelfs als alles vol belast (wat in de praktijk niet zal voorkomen) word kom je nog niet aan de 300W.

Als je alles gaat uitrekenen kom je waarschijnlijk wel aan die waarde, maar, de kans dat op enig moment je CPU, GPU, RAM en HD's vol stressed zijn, je DVD brander aan het branden is, je andere aan het lezen is, je PCI-kaarten/USB-apparaten maximaal stroom trekken, je fans en watercooling vol draaien, etc is vrij klein.

[ Voor 39% gewijzigd door Klaus_1250 op 26-11-2006 19:15 ]

• naftebakje
  • Laatst online: 13-02 15:08
Als je zou kunnen kijken wat de eerste seconden wordt gebruikt, wanneer je de computer net hebt opgestart, dan zou je wel zien waarom men altijd zware voedingen aanraad. De voeding van je PC moet de maximale piekbelasting zonder moeite aankunnen, ook als die na een paar jaar een hoop stof heeft gehapt en daardoor veel minder goed gekoeld wordt, vandaar dat je ruim mag rekenen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• soheilmd
nou de reden dat ik voor en 500W gekozen heb was omdat ik voor de volgende 2 upgrades geen voeding meer nodig heb, dat het nu echte overkill is weet ik

Verwijderd

Als ik aan het gamen ben en ik hang een multimeter tussen de fase om de ampere te meten dan komt mijn multimeter op 0.9 A uit en dat is inclusief TFT (200 watt).

Bij het opstarten is de vraagstroom 7,9 A voor heel kort. (CRT's kunnen zelf gedurende enkele millisecondes 400 A trekken. Veel condensatoren en elco's zijn niet zo leuk voor het stroomnet. Vandaan dat alle voedingen beveiligd zijn tegen extreem zware stroomvraag door middel van een hele dikke condensator die in je voeding zit. Anders start je PC niet eens :o

• soheilmd
0.9 ampere bij????

[ Voor 47% gewijzigd door soheilmd op 27-11-2006 00:22 ]

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Tot zover ik weet staat op een gemiddeld nederlands stopcontact gewoon 230volt...

Verwijderd

0.9 ampere tijdens een game bedoel ik. In idle gebruikt mijn systeem 90 watt inclusief monitor. Ik heb Cool & Quiet aanstaan en in idle consumeert mijn CPU 27 watt tegen 93 watt vol belast.

Op het nederlandse stroomnet staat 230 volt spanning +- 3 %

• soheilmd
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:44:
[...]

0.9 ampere tijdens een game bedoel ik. In idle gebruikt mijn systeem 90 watt inclusief monitor. Ik heb Cool & Quiet aanstaan en in idle consumeert mijn CPU 27 watt tegen 93 watt vol belast.
en wat zijn je Hardware specificaties?

Verwijderd

soheilmd schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:51:
[...]

en wat zijn je Hardware specificaties?
Zie linkje in onderschrift :Y
Pagina: 1