Tha Lord schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:35:
Nee, dat is niet goed. Die dingen zijn voor TV beelden gemaakt met als gevolg dat:
De response tijden te laag zijn, Ze er een TV refresh rate op na houden wat dus nogal knipperend beeld kan gaan geven wanneer je het op een pc aan sluit. Verder wordt het resolutie argument hier boven ook al genoemd.
Dus TV op PC als beeldscherm = not done
Maar PC op TV als Mediacenter = wel goed.
Volgens mij heeft een LCD/TFT/Plasma geen conventionele refreshrates meer. Als een LCD scherm knippert dan is er denk ik gewoon iets mis.
Responsetijden denk ik dat je je tegenwoordig ook niet druk meer om hoeft te maken. Net zoals die FPS die je zonder vlekken over je TFT'tje wilt laten knallen zou je bij een LCD tv toch ook verwachten dat James Bond 's nachts in zijn witte bolide zonder waas komt langsblazen.
De resolutie is zoals al eerder gemeldt denk ik de belangrijkste factor. Als je 'm op 2 meter van je bank ophangt met een leuke mediacenter pc ernaast dan zit je goed. Als je lekker achter je bureau wilt internetten, wat documentjes wilt typen en zo nu en dan genieten van een spelletje dan zou ik voor een normaal scherm gaan (draai het zooitje om en koop een mooie 24" apple ofzo

Dan kun je je pc scherm gebruiken als tv. Tv kaartje erin...).
[
Voor 4% gewijzigd door
KneoK op 26-11-2006 23:21
]