Toon posts:

Lcd tv op je pc goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakr'z, zat eraan te denken om een nieuwe monitor te halen, maar twijfel nog zwaar. Kan ik met een 81 cm lcd tv , die hd-ready is , hdmi heeft, goed beeld krijgen als ik hem op mijn pc aan zou sluiten? zou de resolutie 1280x768 hiervoor gebruiken, maar komt dit dan een beetje op hetzelfde neer als een tft scherm ( kwalitatief gezien ) ?

Wat zouden de evt. voor- en nadelen hiervan zijn ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een "enorme" LCD TV met een resolutie van 1280x768? Nee, dat lijkt me kwalitatief gezien niet de beste optie.

Verwijderd

Topicstarter
Bij welke resolutie zou dit wel wat zijn dan? 1024?

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 10:20
alleen als je er net als bij een tv vanaf een afstandje naar kijkt
en dus niet als bij een pc monitor pal voor je neus (dat word pixels tellen)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:31:
Bij welke resolutie zou dit wel wat zijn dan? 1024?
eerder iets in de buurt van de 3200*2000 als je hem echt als monitor wil gaan gebruiken.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 16:52
Nee, dat is niet goed. Die dingen zijn voor TV beelden gemaakt met als gevolg dat:
De response tijden te laag zijn, Ze er een TV refresh rate op na houden wat dus nogal knipperend beeld kan gaan geven wanneer je het op een pc aan sluit. Verder wordt het resolutie argument hier boven ook al genoemd.
Dus TV op PC als beeldscherm = not done
Maar PC op TV als Mediacenter = wel goed.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Een 32" monitor heeft meestal t dubbele van die resolutie, 2500x1600.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 15:50

KneoK

Not in a million lightyears

Tha Lord schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:35:
Nee, dat is niet goed. Die dingen zijn voor TV beelden gemaakt met als gevolg dat:
De response tijden te laag zijn, Ze er een TV refresh rate op na houden wat dus nogal knipperend beeld kan gaan geven wanneer je het op een pc aan sluit. Verder wordt het resolutie argument hier boven ook al genoemd.
Dus TV op PC als beeldscherm = not done
Maar PC op TV als Mediacenter = wel goed.
Volgens mij heeft een LCD/TFT/Plasma geen conventionele refreshrates meer. Als een LCD scherm knippert dan is er denk ik gewoon iets mis.
Responsetijden denk ik dat je je tegenwoordig ook niet druk meer om hoeft te maken. Net zoals die FPS die je zonder vlekken over je TFT'tje wilt laten knallen zou je bij een LCD tv toch ook verwachten dat James Bond 's nachts in zijn witte bolide zonder waas komt langsblazen.

De resolutie is zoals al eerder gemeldt denk ik de belangrijkste factor. Als je 'm op 2 meter van je bank ophangt met een leuke mediacenter pc ernaast dan zit je goed. Als je lekker achter je bureau wilt internetten, wat documentjes wilt typen en zo nu en dan genieten van een spelletje dan zou ik voor een normaal scherm gaan (draai het zooitje om en koop een mooie 24" apple ofzo :) Dan kun je je pc scherm gebruiken als tv. Tv kaartje erin...).

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 26-11-2006 23:21 ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Toen ik me 32' LCD HDTV had gekocht stond ie eerst even een week op mijn bureau en was toen tijdelijk zowel mijn tv als mijn monitor. Ik zat er dus met een magere 60 cm ofzo van het beeld af met een resolutie van 1360x768. Ik had er echt geen problemen mee hoor. Zo groot zijn die pixels nou ook weer niet op deze resolutie. Prima te doen dus naar mijn mening. Maar voor pixels miereneukers is 1360x768 op zo een kleine afstand te laag. Je zou het zelf even moeten bekijken zoals bij een PC zaak als mycom waar ze vaak van die HD schermen aangesloten hebben op een pc zodat je het zelf even kan ervaren ;)
Pagina: 1