Toon posts:

hoe kan ik mijn firewall van mijn router uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey ik ben naar een computerboer gegaan en heb nu een wireless router gehaald
het gaat om een sweex type LC 00070 en nu werken mijn laptop en pc perfect hier op....
maar nu heb ik een vraag waar ik zelf al naar heb gezocht maar nog niks op heb gevonden...
heb ook al in de router zelf ook al gekeken maar zonder resultaat..
Ik wil wel weten hoe ik de firewall van een van de poorten kan uitschakelen of van de router zelf,want op mijn laptop en pc staan deze al aan.

weet iemand dit hoe je dit kan doen? 8)7

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
waarom laat je de firewall van je router niet aan, en zet je die van je computers niet uit? Dat scheelt immers recources.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik zou inderdaad de firewall op de laptop en pc uitschakelen en de firewall van de router aan laten staan.
Als je bepaalde poorten wilt forwarden kun je een kijkje nemen in Het Grote Poortmappingsverhaal en/of de manual van de router. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 26-11-2006 18:31 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:26:
hey ik ben naar een computerboer gegaan en heb nu een wireless router gehaald
het gaat om een sweex type LC 00070 en nu werken mijn laptop en pc perfect hier op....
maar nu heb ik een vraag waar ik zelf al naar heb gezocht maar nog niks op heb gevonden...
heb ook al in de router zelf ook al gekeken maar zonder resultaat..
Ik wil wel weten hoe ik de firewall van een van de poorten kan uitschakelen of van de router zelf,want op mijn laptop en pc staan deze al aan.

weet iemand dit hoe je dit kan doen? 8)7
Die goedkope routers hebben meestal geen firewall (althans, standaard staat ie meestal uit) maar gebruiken NAT waardoor een firewall niet meer echt nodig is. Het "uitschakelen van de firewall" die je door portforwarding naar je PC aan te zetten.

Maar waarom zou je?

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn firewall in mijn router laat aan staan dan kan ik geen juiste verbinding met mijn playstation met andere gamers verkijgen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:48:
als ik mijn firewall in mijn router laat aan staan dan kan ik geen juiste verbinding met mijn playstation met andere gamers verkijgen
Zet dan DMZ eens aan voor de poort waar je playstation aanhangt:)
Pagina: 1